Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Müsli (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24855)

Bee 14-03-09 23:49

Müsli
 
Denne oppskriften er perfekt for å bruke som müsli i yoghurten, til iskrem eller bare som snacks.

1 dl blandede, hakka nøtter (te de du liker best)
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
1 dl solsikkekjerner
10 dråper vaniljeessens
1/2 dl kaldpresset olje
1 dl vann
1 ts salt


Bland sammen og hell på et bakepapir. Stekes på 225 grader i ca 10 min, eller til blandingen blir gylden brun. Hakk opp og oppbevar i lufttett boks.

Kjempegodt!!

luringen 15-03-09 12:21

Sv: Müsli
 
*løper på kjøkkenet og prøver*

Fishi2009 16-03-09 08:59

Sv: Müsli
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 680252)
Denne oppskriften er perfekt for å bruke som müsli i yoghurten, til iskrem eller bare som snacks.

Yoghurt?? Kan vi spise det på ketolyse? FORTELL! Har du funnet noen som har lavt Kh innhold? :_oy:

Denne blandingen så herlig ut :D Må prøves!

Aphrodithe 16-03-09 10:37

Sv: Müsli
 
Feks Yoplait Dobbel 0 % kan brukes :) noen snakker om Tyrkisk yoghurt også, men den har jeg ikke prøvd :)

Bee 16-03-09 15:05

Sv: Müsli
 
Jeg bruker tyrkisk yoghurt.

msb 17-03-09 08:30

Sv: Müsli
 
God morgen:):)
Strålende fornøyd med denne blandingen, brukte den sammen med 100 g tyrkisk youghurt til frokost i dag (youghurten kjøpte jeg på Obs). Jeg smaksatte med en ts Natreen, og det gjorde susen etter min mening.

ADVARSEL: Ikke smak på blandingen før den er avkjølt, det er jæ.... varmt og jeg har brannsår i munnen i dag:o

b-sofieh@online.no 23-03-09 01:53

Sv: Müsli
 
Hvordan lager jeg min "side",- med mål-greie mm

Fishi2009 23-03-09 10:02

Sv: Müsli
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av b-sofieh@online.no (Innlegg 685633)
Hvordan lager jeg min "side",- med mål-greie mm

Du kan gå inn på www.tickerfactory.com og lage en der :D

Polarlyset 23-03-09 13:14

Sv: Müsli
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 680252)
Denne oppskriften er perfekt for å bruke som müsli i yoghurten, til iskrem eller bare som snacks.

1 dl blandede, hakka nøtter (te de du liker best)
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
1 dl solsikkekjerner
10 dråper vaniljeessens
1/2 kaldpresset olje
1 dl vann
1 ts salt


Bland sammen og hell på et bakepapir. Stekes på 225 grader i ca 10 min, eller til blandingen blir gylden brun. Hakk opp og oppbevar i lufttett boks.

Kjempegodt!!

Mmm....dette så godt ut! Noen som har regnet ut karboinnholdet i denne blandingen?

Det står 1/2 kaldpresset olje, er det 1/2 dl det skal være??

Bee 23-03-09 14:52

Sv: Müsli
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Polarlyset (Innlegg 685784)
Mmm....dette så godt ut! Noen som har regnet ut karboinnholdet i denne blandingen?

Det står 1/2 kaldpresset olje, er det 1/2 dl det skal være??


Ja, guri. Skal selvsagt stå dl der. :rolleyes:

Bee 24-03-09 14:28

Sv: Müsli
 
I dag har jeg laga kjeks av denne oppskriften. Brukte bare litt JBK-mel i røra og forma runde kjeks på bakepairet. Stekte til de begynte og bli småsvidd i kantene.

UTROLIG GODT!!

Polarlyset 26-03-09 08:03

Sv: Müsli
 
Jippi!!
Endelig har jeg funnet frokosten min ! :spisesnak

Jeg lagde blandingen din igår, kjøpte tyrkisk youghurt, og i morges hadde jeg den beste frokosten jeg har hatt på ketolysekuren :w00t:

Det er nettop frokostene som har vært det værste for meg hittil. Jeg er vant til en lett og god frokost, og synes det er ganske pyton og skulle spise egg, bacon, middagsrester, avocado, rømme, cottage cheese osv kl 6 om morgenen.

Jeg regnet ut karboinnholdet i denne blandingen til å være ca 12 totalt (jeg brukte paranøtter, mandler og pistasjnøtter). Blandingen ble ca 400 g.
Pr 100 g er det da ca 3 karber, og pr spiseskje (ca 10 g) er det 0,3.

Så med 75 g tyrkisk youghurt og 2 ss musli fikk jeg i meg ca 3,2 karber i denne herlige frokosten!

Tusen takk, Bee:klem:

alvepiken 26-03-09 09:14

Sv: Müsli
 
Noen som kan prøve forklare hva tyrkisk yoghurt smaker?:p

Nannah 26-03-09 11:32

Sv: Müsli
 
Mer rømme en youghurt!
Norsk youghurt smaker gjær...det gjør ikke Tyrkisk og gresk
Nyyydelig! :love:

Bee 26-03-09 11:55

Sv: Müsli
 
Så bra at dere liker den. :D

Da må dere bare prøve som kjeks/knekkebrød også. Nam nam!

Bee 26-03-09 11:56

Sv: Müsli
 
Det er forøvrig ikke "min" oppskrift.
Har henta den fra Airams og Annika Dahlqvists kokebok. :D Mye snadder i den gitt.
Bortsett fra fleskepannekaka. :p

Emily 03-07-09 13:27

Sv: Müsli
 
Hvor får man kjøpt Johannesbrødkjernemel? :confused:

Imse 03-07-09 23:29

Sv: Müsli
 
Er det meningen at den skal bli oljete? Min ble det... Veldig godt da! Jeg slengte oppi 1dl gresskarkjerner i tillegg;)

Zhadra 04-07-09 09:56

Sv: Müsli
 
Denne skal jeg prøve å lage i dag! Jeg er helt forelsket i tyrkisk yoghurt om dagen, så müsli til å ha i den er genialt :)

Iselilja 04-07-09 10:14

Sv: Müsli
 
Er dette en typisk salt müsli, eller er den mer søtaktig? Tror dere den hadde blitt god med hakket mørk sjokolade og kokosmasse i? Og kanskje man kan bruke kremfløte som tilbehør i stedet for yoghurt?

Luna* 04-07-09 13:12

Sv: Müsli
 
Tusen takk Bee for at du deler, denne må jeg prøve :ja:

Carisma 05-07-09 00:49

Sv: Müsli
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iselilja (Innlegg 740032)
Er dette en typisk salt müsli, eller er den mer søtaktig? Tror dere den hadde blitt god med hakket mørk sjokolade og kokosmasse i? Og kanskje man kan bruke kremfløte som tilbehør i stedet for yoghurt?

Du kan sikker bruke fløte i. Men hvorfor ikke bruke kokosmelk? Siden du allerede har noe kokos i den :) Og noen bringebær :ja:

Iselilja 05-07-09 11:55

Sv: Müsli
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 740182)
Du kan sikker bruke fløte i. Men hvorfor ikke bruke kokosmelk? Siden du allerede har noe kokos i den :) Og noen bringebær :ja:

Kokosmelk, ja, hvorfor ikke! :) Det er sikkert kjempegodt! Og det inneholder vel en del fett det også?

( Hihi, man blir jo sulten av bare å lese i dette oppskriftforumet! :hungry: )

Zhadra 05-07-09 12:10

Sv: Müsli
 
Namnam, laget denn i går og sden ble skikkelig god! Jeg hadde i gresskarkjerner i tillegg, og spiste den med tyrkisk yoghurt. Tror jeg skal prøve med denne + litt soyaflak med yoghurt eller kefir på til frokost, det tror jeg blir både godt og mettende!

Iselilja 07-07-09 12:54

Sv: Müsli
 
Jeg lagde en variant i går av 2 dl nøtter (valnøtter og mandler), 1 dl sesamfrø, 1 dl solsikkefrø, samt vaniljeessens, olje, vann, noen biter 86 % sjokolade, litt Splenda og bakekakao, og en stooor dose kokosmasse. Spises med jordbær, små biter av 85 % sjokolade og kremfløte.

Utsøkt! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no