Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50073)

Nerthus 29-12-11 17:26

Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Forsiden i VG i dag. Skal linke når artikkelen kommer på nett.

Ble skikkelig lei meg jeg, og deretter fy forbanna!

Ren mobbing av de som har spist seg friske med et kosthold som ikke støttes av myndighetene - burde de nå kanskje begynne og telle hvor mange trygdekroner mange av oss har spart samfunnet? Burde helsedirektøren begynne og innhente kunnskap om ernæring litt bredere enn fra de som tjener penger på å anbefale lavkalori? Og de som ikke bryr seg om å ta med nyere forskning når de lager anbefalinger?

F&%# i svarte h%&#&... (UNNSKYLD ordbruken, det er sjeldent jeg banner) men nå er jeg rasende! Og DRITT lei av å bli mobbet av alle og enhver uten kunnskap om verken lavkarbo eller ernæring! Er det ingen grenser?

Nå må vi stå samlet folkens, våre kunnskapsrike forkjempere når tydeligvis ikke gjennom - kanskje om vi er MANGE nok med historier og fortelle når det gjelder helse og overvekt - så kan vi bli hørt? Kanskje da at man kan få forståelse for at lavkarbo handler om RENE matvarer, ikke drikke smør og pælme bacon mens vi slanger oss i sofaen og "venter på å bli slanke"?

Ble så irriterert i morges også da Yngve "treningsekspert" Andersen advarte mot lavkarbo - han startet med og si at jeg kan jo ikke så mye om ernæring da, MEN.... at jeg måtte skrive en melding på FB siden til P4 radiofrokost.

Jobber med et opprop MOT mobbing av de som har spist seg friske (og slanke) med lavkarbo - mer kommer!

Hilsen en til vanlig avbalansert, men nå ganske rasende Nerthus! HELSEDIREKTØREN mobber meg og det er helt uakseptabelt!

Kanutten 29-12-11 17:29

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1273207)
Forsiden i VG i dag. Skal linke når artikkelen kommer på nett.

Ble skikkelig lei meg jeg, og deretter fy forbanna!

Ren mobbing av de som har spist seg friske med et kosthold som ikke støttes av myndighetene - burde de nå kanskje begynne og telle hvor mange trygdekroner mange av oss har spart samfunnet? Burde helsedirektøren begynne og innhente kunnskap om ernæring litt bredere enn fra de som tjener penger på å anbefale lavkalori? Og de som ikke bryr seg om å ta med nyere forskning når de lager anbefalinger?

F&%# i svarte h%&#&... (UNNSKYLD ordbruken, det er sjeldent jeg banner) men nå er jeg rasende! Og DRITT lei av å bli mobbet av alle og enhver uten kunnskap om verken lavkarbo eller ernæring! Er det ingen grenser?

Nå må vi stå samlet folkens, våre kunnskapsrike forkjempere når tydeligvis ikke gjennom - kanskje om vi er MANGE nok med historier og fortelle når det gjelder helse og overvekt - så kan vi bli hørt? Kanskje da at man kan få forståelse for at lavkarbo handler om RENE matvarer, ikke drikke smør og pælme bacon mens vi slanger oss i sofaen og "venter på å bli slanke"?

Ble så irriterert i morges også da Yngve "treningsekspert" Andersen advarte mot lavkarbo - han startet med og si at jeg kan jo ikke så mye om ernæring da, MEN.... at jeg måtte skrive en melding på FB siden til P4 radiofrokost.

Jobber med et opprop MOT mobbing av de som har spist seg friske (og slanke) med lavkarbo - mer kommer!

Hilsen en til vanlig avbalansert, men nå ganske rasende Nerthus! HELSEDIREKTØREN mobber meg og det er helt uakseptabelt!

:eek: Det var ei megasint Nerthus ja. :realmad: :lol:

Jeg kjøpte avisa i dag for jeg måtte bare lese jeg også. Teit fyr.


Kanutten 29-12-11 17:31

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Her er en link til uttalelsene hans.

Kanutten 29-12-11 18:47

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Suuuupert innlegg Nerthus!! :heia: :klem:

Chamomilla 29-12-11 18:52

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Jeg pleier ikke kjøpe VG og gjorde det ihvertfall ikke i dag. Det skrives om lavkarbohysteri, men det er vel media selv som har skapt hysteriet.. Men Nertshus - det er supert at du står på. Derfor skal jeg også lese den linken.

I innstikket til dagens Dagbladet var det derimot oppskrifter fra Fristende Lavkarbo! Uten noe oppstuss utenom det. :D

aslaug 29-12-11 19:03

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1273207)
Forsiden i VG i dag. Skal linke når artikkelen kommer på nett.

Ble skikkelig lei meg jeg, og deretter fy forbanna!

Ren mobbing av de som har spist seg friske med et kosthold som ikke støttes av myndighetene - burde de nå kanskje begynne og telle hvor mange trygdekroner mange av oss har spart samfunnet? Burde helsedirektøren begynne og innhente kunnskap om ernæring litt bredere enn fra de som tjener penger på å anbefale lavkalori? Og de som ikke bryr seg om å ta med nyere forskning når de lager anbefalinger?

F&%# i svarte h%&#&... (UNNSKYLD ordbruken, det er sjeldent jeg banner) men nå er jeg rasende! Og DRITT lei av å bli mobbet av alle og enhver uten kunnskap om verken lavkarbo eller ernæring! Er det ingen grenser?

Nå må vi stå samlet folkens, våre kunnskapsrike forkjempere når tydeligvis ikke gjennom - kanskje om vi er MANGE nok med historier og fortelle når det gjelder helse og overvekt - så kan vi bli hørt? Kanskje da at man kan få forståelse for at lavkarbo handler om RENE matvarer, ikke drikke smør og pælme bacon mens vi slanger oss i sofaen og "venter på å bli slanke"?

Ble så irriterert i morges også da Yngve "treningsekspert" Andersen advarte mot lavkarbo - han startet med og si at jeg kan jo ikke så mye om ernæring da, MEN.... at jeg måtte skrive en melding på FB siden til P4 radiofrokost.

Jobber med et opprop MOT mobbing av de som har spist seg friske (og slanke) med lavkarbo - mer kommer!

Hilsen en til vanlig avbalansert, men nå ganske rasende Nerthus! HELSEDIREKTØREN mobber meg og det er helt uakseptabelt!

Jeg er helt enig med deg, er bare såååå drittlei all mobbing og skitkasting.
Virker snart som vi har skylda for det meste som er gale:D:D.
F&%# i svarte h%&#&..., ja greit å få det ut!

Kanutten 29-12-11 19:19

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Nerthus, du er bare fabelaktig! Jeg tror jeg er glad i deg! :love: :lol:
Makan til saklig og informativt innlegg skal man lete lenge etter. :ja:

LenaBeatrice 29-12-11 21:12

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Den skittkastingen i media kommer bare til å slå tilbake på den det kommer fra...."den som graver en grav for andre...".

Registrerer at det kommer ganske mye motbør mot slikt tull i media, vi vanlige folk er ikke så dumme :-)

Bik 29-12-11 21:56

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Gleder meg til den dagen de må bøye nakken og innrømme at de har tatt feil :D:stortsmil:rulleøyne

Nerthus 29-12-11 22:02

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1273324)
Gleder meg til den dagen de må bøye nakken og innrømme at de har tatt feil :D:stortsmil:rulleøyne

Jeg også! Da skal vi feire på ordentlig lavkarbo-vis! ;)

Carisma 29-12-11 22:04

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1273330)
Jeg også! Da skal vi feire på ordentlig lavkarbo-vis! ;)

Da skåler vi i ribbefett! :lol:

Forøvrig tror jeg ikke de innrømmer det. Men ingen har jobben evig, kanskje nestemann er mer åpen?

BenteR 29-12-11 22:17

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Vel, etter hvert som årene går og vi lavkarbere ikke faller døde om i hopetall, så vil det kanskje gli inn hos helseministeren at lavkarbo ikke er et selvmordsforsøk.

Hamster59 29-12-11 22:36

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1273208)

Jeg kjøpte avisa i dag for jeg måtte bare lese jeg også. Teit fyr.

Jeg fikk nok bare ved å se overskrifta, men hørte han på radioen. Han har ikke satt seg inn i hva lavkarbo er og maser om at vi ikke spiser variert nok! Og viser til at det er færre som dør av hjerteinfarkt etter at vi innførte fettfobi-regimet her i landet. (Han brukte nok ikke det uttrykket, det var mine ord.) Det han glemmer å nevne er at det har skjedd endel innenfor området medisin på den tida, f.eks. at idag får folk bl.a. bypass-operasjoner, det fantes ikke så mye sånt for 40-50 år siden.

langaard 29-12-11 22:46

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1273336)
Vel, etter hvert som årene går og vi lavkarbere ikke faller døde om i hopetall, så vil det kanskje gli inn hos helseministeren at lavkarbo ikke er et selvmordsforsøk.

Som jeg skulle sagt det selv:lol:

Carisma 29-12-11 22:48

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
De beskylder oss vel bare for å juge om hva vi spiser, som de gjør når man ikke går ned på deres anbefalinger. :rolleyes:

langaard 29-12-11 22:50

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1273367)
De beskylder oss vel bare for å juge om hva vi spiser, som de gjør når man ikke går ned på deres anbefalinger. :rolleyes:

Vi må bare heve oss over det Carisma:)

nellie 29-12-11 22:53

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Herregud, for en lamert.

langaard 29-12-11 23:49

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1273375)
Herregud, for en lamert.

Ja, (hva er lamert?:))

Carisma 29-12-11 23:51

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1273397)
Ja, (hva er lamert?:))

En innbygger på Lambertseter? :D

smgj 30-12-11 00:05

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
For å være ærlig synes jeg vi skal lutte å linke til slike artikler. Det genererer trafikk og annonsekroner til VG....

Carisma 30-12-11 00:08

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1273401)
For å være ærlig synes jeg vi skal lutte å linke til slike artikler. Det genererer trafikk og annonsekroner til VG....

Linken over går til side2 og nettavisen. Som både skriver positivt og negativt om LK....

Peppa Gris 30-12-11 00:22

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Snakk om fjas fra ende til annen.

Lava 30-12-11 00:27

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
arg arg :realmad: gidder ikke lese, er lei hets! :p

Peppa Gris 30-12-11 00:28

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Jeg merker at jeg blir som et barn, jeg kommer til å spise lavkarbo bare på trass :D

Lava 30-12-11 00:28

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1273401)
For å være ærlig synes jeg vi skal lutte å linke til slike artikler. Det genererer trafikk og annonsekroner til VG....

tja jo nei.. vi ser dem vel uansett og jeg syns ikke noe om å måtte lese om dem her inne også, men samtidig trenger jo vi på lavkarbo å få ut sinne og alt vi ellers plages med... :lol:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no