Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvor kjøpe shiritaki-nudler? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55905)

sonjaera 26-08-14 07:34

Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Nå har jeg nettop fått en pakke fra Iherb. Ble jo litt skuffa over at det blir så lite man får hvis man skal holde seg under 200 kroner og ikke betale masse i frakt. Det kan umulig lønne seg. De få posene der varer jo ikke lenge.

Er det helt umulig å få tak i et sted i Norge (Asiabutikker eller helsekost) eller noen som sender?

Rin 26-08-14 08:40

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Gymgrossisten har disse.

sonjaera 26-08-14 09:51

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1494557)

Takker og bukker! De var jo billige også. Bestilte den største pakka :D

BenteR 26-08-14 18:37

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
allergimat.no har dem også, akkurat nå var de på tilbud til 10 kroner pakken.

bærrgen 26-08-14 22:17

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Og plutselig var jeg også kunde hos Gymgrossisten :D

Tropicana 27-08-14 04:01

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Er det virkelig bare 0,6g karber per 100g? Hva er det laget av?

Lillemy71 27-08-14 07:35

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
De som gymgrossisten har inneholder følgende:
Ingredienser: Vann 96,2%, yamsrotsmel (amorphophallus konjac), stabiliseringsmiddel; kalciumhydroksid.

Photobscura 29-08-14 07:53

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Bare være oppmerksom på at de kan gi en del gass. ;)

sonjaera 29-08-14 08:01

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1494757)
Bare være oppmerksom på at de kan gi en del gass. ;)

VELDIG mye! Det visste jeg ikke. Uff, det var ubehagelig, men tarmene får vel jobbet litt :D

Det hjelper å drikke masse vann. Blir litt bedre da.

Photobscura 29-08-14 08:04

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sonjaera (Innlegg 1494759)
VELDIG mye! Det visste jeg ikke. Uff, det var ubehagelig, men tarmene får vel jobbet litt :D

Det hjelper å drikke masse vann. Blir litt bedre da.

Er noen artige fibre i nudlene som ikke brytes ned før i tykktarmen, på samme måte som f.eks. sukkeralkoholer. Så dette er singelmat. :p Synes ikke selv det var helt verdt det, men foretrekker om noe kelpnudler. Da er man forsåvidt igjen prisgitt iherb ... :o Men igjen er de veldig billige.

sonjaera 29-08-14 08:28

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1494760)
Er noen artige fibre i nudlene som ikke brytes ned før i tykktarmen, på samme måte som f.eks. sukkeralkoholer. Så dette er singelmat. :p Synes ikke selv det var helt verdt det, men foretrekker om noe kelpnudler. Da er man forsåvidt igjen prisgitt iherb ... :o Men igjen er de veldig billige.

Mannen får ikke luft av de :confused:
Kelpnudler?

kennygirl 29-08-14 12:18

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sonjaera (Innlegg 1494761)
Kelpnudler?

Regner med det er disse det er snakk om: http://www.iherb.com/Sea-Tangle-Nood...4&sr=null&ic=1

sonjaera 29-08-14 12:43

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1494782)
Regner med det er disse det er snakk om: http://www.iherb.com/Sea-Tangle-Nood...4&sr=null&ic=1

Hvordan smaker de?

kennygirl 29-08-14 13:01

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sonjaera (Innlegg 1494784)
Hvordan smaker de?

Jeg har aldri smakt de... Så det lurer jeg også på :)

Lissy 02-09-14 09:51

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Hei:) Noen som har tips om hva man skal lage med disse..? Fungerer de bra i Wok feks? Må de evt kokes før de stekes..?

sonjaera 02-09-14 10:55

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lissy (Innlegg 1494956)
Hei:) Noen som har tips om hva man skal lage med disse..? Fungerer de bra i Wok feks? Må de evt kokes før de stekes..?

Jeg lagde en Thairett som det skulle være vanlige nudler i så bare erstattet jeg nudlene med disse. Har også brukt de i supper.

De skal ikke koke, men skylles godt. Bare la de ligge i retten til de er gjennomvarme.

Photobscura 02-09-14 13:40

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Glemte å svare, jeg. I likhet med shirataki-nudler smaker de fint lite, men de henter mye smak fra krydderet ellers i maten. Konsistensen er litt rar inntil nudlene har blitt varmet opp, men når de først er spiseklare, synes jeg kelpnudlene har mye bedre konsistens enn shirataki, samt at de jo er en fordel at man slipper oppblåst mage. ;) Et tips er forresten å klippe de litt opp. De jeg kjøpte var veldig lange, og litt vanskelige å fordele i maten. Noen legger dem i vann først, jeg syntes det holdt å skylle dem.

Jeg har laga helt enkle retter med disse - f.eks. stekte svinestrimler med ting som løk, vårløk, vannkastanjer og sopp, krydra med thai red curry og soyasaus. Veldig godt og enkelt!

Supera 03-09-14 16:53

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Jeg har bare prøvd en type, husker ikke hvilken men den stinket av fisk. Jeg skylte og skylte og skylte, men det luktet fortsatt fisk. Gikk rett i søpla. Har ikke prøvd flere etterpå. Lukter alle typene fisk?

sonjaera 04-09-14 07:15

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1495026)
Jeg har bare prøvd en type, husker ikke hvilken men den stinket av fisk. Jeg skylte og skylte og skylte, men det luktet fortsatt fisk. Gikk rett i søpla. Har ikke prøvd flere etterpå. Lukter alle typene fisk?

Tror det, men jeg skyldte dem VELDIG lenge. Lot vannet renne over silen mens jeg gjorde andre ting. Luktet ikke da.

bærrgen 04-09-14 08:03

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
Jeg reagerte også på fiskelukten når jeg åpnet pakken. Jeg skylte litt før jeg blandet nudlene med kjøtt i fløtesaus. Ingen fiskesmak :D

Lissy 04-09-14 08:55

Sv: Hvor kjøpe shiritaki-nudler?
 
De lukter litt fisk ja, men jeg skylte de godt og lot de få ett raskt oppkok. All lukt ble borte :) Så stekte jeg de i ett par minutter sammen med resten av woken. Ble helt nydelig:D Har virkelig savnet pasta... Mange klager over mye luft i magen,men det har jeg ikke merket noe til ennå.Jeg har brukt "diet nudels" fra Gymgrosisten:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no