Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Noe nytt på handletur ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46398)

Restart 27-07-11 16:50

Noe nytt på handletur ...
 
Fant en pose i frysedisken på Rema 1000 i dag som jeg skal gi et forsøk i dag..

Brokkoli- og blomkålgrateng med 3,2 g karbohydrat..
Står at den er god til både kjøtt og fisk, så da får jeg gjøre et forsøk da. :)

Er jo deilig hvis den fungerer. :)

Og så fant jegden Landlord tomatpureen jeg ble tipset om med færrest karbohydrater, så nå åpner straks en ny verden av muligheter seg. :)

Selvsagt kan disse lages fra bunn, så det virker kanskje som om jeg er en litt dårlig husmor kandidat her, men det er bare så godt med noen lettvinte løsninger i blandt.:)

trulss 27-07-11 17:08

Sv: Noe nytt på handletur..
 
Da vi var i Sandvika (Bærum) hos Baker Hansen hadde de lavkarborundstykker, de var kjempegode. Ser at Sunkost også selger lavkarbobrød. Det tar seg opp med produkter for oss også. Bra!

Restart 27-07-11 18:07

Sv: Noe nytt på handletur..
 
Sånt liker vi! :)

Cherry 27-07-11 19:01

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
Husk at den gratengen har hvetemel og noe annet ikke-optimalt jeg ikke husker. Så stanser vektnedgang etc, og du spiser den på jevn basis (den er jo god :) ) så kutt den ut og lag din egen;)

Mortil1 27-07-11 19:06

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
Den gratengen er supergod! Det synes i alle fall jeg og lillemann på snart 2. Selv om den næringsmessig ikke er optimal sikkert, er det til tider veldig greit å ha noe enkelt i bakhånd. Vi bruker den mye til hvit fisk. Legger tint fisk i smurt form, heller over blandingen (evt litt ekstra ost på toppen) og følger stekeanvisning på posen :-p

danielve 27-07-11 19:12

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
Jeg har spist det ganske ofte nå. deilig. Tror ikke det er sååå farlig med bittelitegran mel.
De rundtstykkene hos baker Hansen- hvor mange karbs har de?

Restart 27-07-11 21:25

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
Æsj, var det noe galt med den også??
Synes dette er litt slitsomt...

Jeg har bare prøvd den i dag, men mistet litt gleden over den nå...

Jabba 27-07-11 22:45

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
Denne spiser jeg med god samvittighet av både titt og ofte.......:-)

Photobscura 27-07-11 22:51

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1169119)
Husk at den gratengen har hvetemel og noe annet ikke-optimalt jeg ikke husker. Så stanser vektnedgang etc, og du spiser den på jevn basis (den er jo god :) ) så kutt den ut og lag din egen;)

Du, det er 3,2 gram karbohydrater i den. Ok, den er ikke optimal, men en gang i blant er da virkelig ikke krise. Jeg spiser den ikke, men det er fordi jeg ikke tåler meieriproduktene i den. Helsa mi er tidvis ganske dårlig, og jeg skjønner at andre i lignende situasjoner gjerne vil ha noen litt enkle løsninger nå og da.

trulss 28-07-11 16:41

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
4 små karbohydrater, så det blir en slags utskeielse.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av danielve (Innlegg 1169123)
Jeg har spist det ganske ofte nå. deilig. Tror ikke det er sååå farlig med bittelitegran mel.
De rundtstykkene hos baker Hansen- hvor mange karbs har de?


chbbe 28-07-11 17:06

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Restart (Innlegg 1169074)
Fant en pose i frysedisken på Rema 1000 i dag som jeg skal gi et forsøk i dag..

Brokkoli- og blomkålgrateng med 3,2 g karbohydrat..
Står at den er god til både kjøtt og fisk, så da får jeg gjøre et forsøk da. :)

Er jo deilig hvis den fungerer. :)

Og så fant jegden Landlord tomatpureen jeg ble tipset om med færrest karbohydrater, så nå åpner straks en ny verden av muligheter seg. :)

Selvsagt kan disse lages fra bunn, så det virker kanskje som om jeg er en litt dårlig husmor kandidat her, men det er bare så godt med noen lettvinte løsninger i blandt.:)

Jeg har spist den brokkoli og blomkålgratengen en stund. Jeg har en i ovnen nå og syns den er god. I dag blir det nakkekoteletter til.

danielve 29-07-11 20:30

Sv: Noe nytt på handletur ...
 
4 er ganske mye for et rundstykke, men litt spørs på smaken og om man blir mett av et. Men tusen takk for tipset.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no