Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lunsj (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=117)
-   -   Sunkost grunndeig mix - Matmuffins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53948)

Myrine 15-02-13 19:46

Sunkost grunndeig mix - Matmuffins
 
Prøvde meg på Sunkosts grunndeig mix i dag, knallgodt ble det og så lettvint :D

Matmuffins

200g smårettbacon
1 liten løk,
2 store sjampingjoner
litt paprika
160 g revet ost
pepper
basillikum
timian.
1 pk grunndeig fra sunkost
laget av oppskrften på pakken (bland med vann, olje og egg)

Bland alt sammen, og ha i muffinsformer, jeg fikk 7 store muffins av denne oppskriften. Holder med en til lunsj for meg :D

Denne grunndeigen kan også brukes som pizzabunn og paibunn.. Må kjøpe flere pakker å prøve :D

En stk muffins: 2.5 g karb, 14,6 g fett, 16,2 prot og 210 kcal

edit: la inn mengder i oppsriften pluss verdier :D

Imse 15-02-13 20:45

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins
 
Spennende! Matmuffins er grei mat å ha i veska når man skal utpå.

Camomilla 14-03-13 15:33

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins
 
Spennende! Har en Sunkost i nærheten - mon tro om jeg ikke må innom der en tur :D

Rin 14-03-13 15:58

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins
 
Interessant. Har stått og studert de sunkost-deigmixene, men ikke bestemt meg for å prøve. De er i det minste glutenfri - og dermed bedre enn mange andre eksisterende alternativer. :)

Klipper og limer innholdet fra sunkosts nettsider:


Sitat:

Ingredienser:
Fiber (sikori, polydekstrose, loppefrø), mel (soya, sesam og mandel), søtningsmiddel (erytritol), eggehvite, hevemidler (difosfater, (natriumkarbonat), salt.
Allergener: Soya, sesam, mandler og egg

Næringsinnhold per 100 gram ferdig brød (uten fyll).

Energi 748,3 kJ 178,9 kcal
Protein 13,5 g
Karbohydrat 6,7 g Netto karbohydrat 2,8 g
Hvorav:
Sukkerarter 0,6 g
Sukkeralkoholer 3,9 g
Stivelse 2,2 g
Fett 11,0 g
Kostfiber 9,0 g
Natrium 0,7 g



Camomilla 14-03-13 16:06

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1432591)
Interessant. Har stått og studert de sunkost-deigmixene, men ikke bestemt meg for å prøve. De er i det minste glutenfri - og dermed bedre enn mange andre eksisterende alternativer. :)

Har observert at både grunndeigen og grovbrødmixen er uten gluten. Grovbrødmixen har gjær, da - litt usikker på hvordan skrotten takler dét etter etpar-tre år uten :p

Rin 14-03-13 16:25

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1432594)
Har observert at både grunndeigen og grovbrødmixen er uten gluten. Grovbrødmixen har gjær, da - litt usikker på hvordan skrotten takler dét etter etpar-tre år uten :p

Jeg prøvde meg på en av mat for sjelen sine oppskrifter med gjær i for en stund siden, og fant ut at det også er på verboten-lista for min del. :p Men det er ikke nødvendigvis sånn for alle, selvsagt!

Camomilla 20-03-13 16:19

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins
 
Da har jeg også prøvd matmuffins av grunndeigen :) Svært fornøyd! Lagde grunndeigen som oppgitt på pakken og tilsatte 1-2 ss oregano, 1 ts basilikum, 1 ts timian, 1 ts hvitløkspulver, strimlet rødvinsspekepølse og osteterninger (150 g, kanskje?). Dette ga meg 9 muffins. Suverent gode varme, men slett ikke verst kalde heller.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no