Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Dine beste dipper -tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40410)

Kanskje 07-02-11 18:08

Dine beste dipper -tråden
 
Tenkte kanskje vi kunne ha en tråd med favoritt dipper? )Skyt meg ikke om det allerede finnes en dippe tråd).

Jeg er jo så utrolig glad i holliday dippen.
- finnes det noen måte å lage tilsvarende på?

Til nå så har jeg brukt posen, men bare litt og litt pulver ad gangen, så det ikke blir store mengdene.

Forslag til andre gode dipper - som man ikke behøver masse rare ingredienser til?

LeneM 07-02-11 18:46

Sv: Dine beste dipper -tråden.
 
Er i samme båt som deg. Elsker den dippen, men har heller ikke funnet en
liknende erstatning. Venter spent på svar også =)

Nina L 08-02-11 09:51

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Helt enig, Holiday-dippen er best.. Men hva dipper dere egentlig? Pleide å bruke gulrøtter, med det går jo ikke på et ketogent kosthold.. Og ikke liker jeg stangselleri..

Fant forresten oppskrift på Tortilladip

Jeg lagde denne, men den ble alt for salt for meg, så vær litt forsiktig når dere blander i. Mengden passet heller ikke helt, for meg holdt dette til 5 bokser rømme, ikke en halv:)

Men den smakte veldig likt tortilladippen på pose da, så hvis man bare blander litt og litt, så blir det bra!

marjusen 08-02-11 09:56

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Det beste er osteknekkis. Kjører forskjellig ost i microen på full effekt i ca 3 min. Da blir dem som potetgull. Sprø og deilige. Det er nammenam å dippe:D

TrineG 08-02-11 10:33

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Jeg er også veldig glad i den dippen. håper det kommer mange gode forslag her :):D Så kanskje det blir osteknekkis og dipp til helga :stortsmil

Mistral 08-02-11 13:42

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
*abonnerer*

Jeg bruker reddiker, agurk og knutekål i staver i tillegg til selleri og av og til litt gulrot. De som liker rå blomkål kan jo bruke det også, men det er ikke min greie.

Gerd 08-02-11 13:46

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Agurkstaver, stangselleri, osteknekkis....

Dipper:

Salsa: http://forum.lavkarbo.no/picture.php...744012&thumb=1

og Karbosara's norzoladip:
Sitat:

1 boks creme fraiche
100g(eller mer/mindre etter ønske) norzolaost(rød pakke)
1/2 kyllingbuljongterning
-Del norzolaen i små biter og bland den sammen med cf og buljongen i en kjele. Kok opp og la stå på svak varme til osten har smeltet. Rør godt.

Og denne er kjempegod som saus til kylling når den er varm:D

marjusen 08-02-11 14:16

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Ostechips er veldig godt å dippe i plain rømme og synes jeg da:D bare så det er nevnt her også:)

halkatlala 09-02-11 08:56

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
oi. jeg pleier å lage en dipp til datteren min som ligner på holliday-dippen, men jeg tar det på slump så jeg vet ikke hvor mye som skal i av hvert slag.
men i allefall:
rømme
paprika pulver
hvitløkspulver
gastromat

det begynte med at jeg glemte å kjøpe dipmix og da måtte vi jo blande sammen noe selv, og siden denne ble godkjent og er ganske lik den i pose på butikken så har vi bare fortsatt å lage den.

TrineG 09-02-11 09:26

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av halkatlala (Innlegg 1025111)
oi. jeg pleier å lage en dipp til datteren min som ligner på holliday-dippen, men jeg tar det på slump så jeg vet ikke hvor mye som skal i av hvert slag.
men i allefall:
rømme
paprika pulver
hvitløkspulver
gastromat

det begynte med at jeg glemte å kjøpe dipmix og da måtte vi jo blande sammen noe selv, og siden denne ble godkjent og er ganske lik den i pose på butikken så har vi bare fortsatt å lage den.

Perfekt !! Enkel og sikkert veldig god. Takk for tips :stortsmil

Kanskje 09-02-11 14:45

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
den skal jeg prøve !

halkatlala 09-02-11 18:26

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
lykke til :) kjempegod å dyppe agurk, paprika,stangselleri og osteknekkis i :D

Kanutten 09-02-11 19:10

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Jeg liker denne litt sursøtlige dippen/dressingen.

En boks CF, saften av en halv sitron, splenda etter smak, salt, pepper og eventuelt litt væske fra rødbeterglasset.

Furine 09-02-11 19:24

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1024346)
Agurkstaver, stangselleri, osteknekkis....

Dipper:

Salsa: http://forum.lavkarbo.no/picture.php...744012&thumb=1

og Karbosara's norzoladip:

Denne er god! Venninna mi googla seg fram til denne og laga til meg då eg var der på strikkebesøk ein fredag kveld. Ganske snilt av henne, sidan ho absolutt ikkje likar verken norzolaost eller dip sjølv!

halkatlala 09-02-11 21:23

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
naaammmm. den surøtlige dippen var kjempegod. hadde ikke cf, men brukte rømme :)

Sofie73 15-02-11 18:28

Sv: Dine beste dipper -tråden
 
Hei!

Elsker også Holiday-tippen, og har lenge prøvd å knekke koden... Har vel delvis gitt opp, men har funnet en metode som ihvertfall reduserer karbohydratene...

Bland ut dip-posen med

ca 3 tsk paprikapulver
ca 2 tsk hvitløkspulver
litt hvit pepper
litt kayennepepper

Rør krydderblandingen godt sammen, og del den i to. Bland den ene halvparten med 3 dl rømme. Og, så kommer cluet.... Det mest karakteristiske med holiday-dippen er jo løksmaken (synes nå jeg ihvertfall). Siden jeg manglet løkpulver, så finhakket jeg ca 2 spiseskjeer gul løk (ca 15 g = ca 0,9 g kbh) og blandet i dippen. Smaksatte tilslutt med et par dråper sitronsaft og litt salt.

Voila! Var kjempegodt og jeg fikk halvert karbohydratene! Mulig det funker med 1/3 også..?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no