Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Rømmegrøt på 17. mai? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12985)

Et bedre liv! 14-05-07 13:12

Rømmegrøt på 17. mai?
 
Jeg har så innmari lyst på rømmegrøt på den store dagen. Finnes det noen oppskrift på dette for oss som er i ketose? Eller en god betasuppe for den del.
Kanskje det er noen som har planene klare for både frukost, middag og is denne dagen. Legg ut oppskrifter da vel! Vi må jo kose oss litt vi også? :rolleyes:

lokkebiff 14-05-07 13:15

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...53&postcount=1

Dolly 14-05-07 13:18

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Når jeg regna ut ziggys rømmegrøt ble det iallefall mer enn det står der vær obs på det..

Den var så god at jeg hadde vanskeligheter emd å spise den grøten uten å spise for mye karber..

Men neste 17. mai skal jeg jammen kose meg..

Denne 17 mai skal vi grille og jeg skal lage lavkarbo suksesskake

Et bedre liv! 14-05-07 13:45

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Se der ja!! Hipp hurra!!! Visst fantes det oppskrift her allerede :p Supert!

Gerd 14-05-07 13:55

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mentos (Innlegg 275947)
Når jeg regna ut ziggys rømmegrøt ble det iallefall mer enn det står der vær obs på det..

Den var så god at jeg hadde vanskeligheter emd å spise den grøten uten å spise for mye karber..

Men neste 17. mai skal jeg jammen kose meg..

Denne 17 mai skal vi grille og jeg skal lage lavkarbo suksesskake

Hvor mange karber kom du frem til da?

Photobscura 14-05-07 14:08

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Det er nok bitte litt mer, ettersom Tine har retta opp i en feil i varedeklarasjonen på rømmen sin (men det står fortsatt det gamle i på mat på data-programmet, dessverre....). Jeg TROR at der var fra 2 komma ettellerannet, til 4 ognoe...
Det er uansett STOR forskjell fra original rømmegrøtsoppskrift da, og jeg tror vi kanskje snakker en tre fire karber pr hundre gram, kanskje mindre. Og det kan vi leve med på Norges bursdag! (Synes jeg i alle fall da:D)

Gerd 14-05-07 14:09

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 275972)
Det er nok bitte litt mer, ettersom Tine har retta opp i en feil i varedeklarasjonen. Jeg TROR at der var fra 2 komma ettellerannet, til 4 ognoe...
Det er uansett STOR forskjell fra original rømmegrøtsoppskrift da, og jeg tror vi kanskje snakker en tre fire karber pr hundre gram, kanskje mindre. Og det kan vi leve med på Norges bursdag! (Synes jeg i alle fall da:D)

Helt enig... :D

Lemen 14-05-07 22:06

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 275963)
Hvor mange karber kom du frem til da?

Siden Tine har endret på innholdet i Sæterrømme fra 1,6 kh til 2,9 kh pr 100 g så vil vel det si at oppskriften totalt inneholder 3,9 kh mer enn det som Ziggy har regnet ut. :)

Photobscura 14-05-07 22:23

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Det var ikke mer nei:)

Dolly 14-05-07 23:38

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Hele porsjonen på 500 gram blir 13 - 13,5 karbohydrater

Borealis 15-05-07 00:13

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mentos (Innlegg 276265)
Hele porsjonen på 500 gram blir 13 - 13,5 karbohydrater

Og de dagene jeg spiser den rømmegrøten, da spiser jeg omtrent ikke mere den dagen. Deler porsjonene i 2/3, og 1/3...mulig jeg tar et mellommåltid av LITT nøtter, egg, eller no. Men den metter utrolig lenge den grøten.:p

Torkil 16-05-07 17:54

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Goggen 16-05-07 17:57

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 277154)
Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Hei!
53 kr.- for et glass med 75 gr her i Trondheim

Photobscura 16-05-07 17:58

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 277154)
Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Jeg vet ikke hvor stort glasset er, men jeg kan tippe det inneholder en dl? Det koster pluss minus femti kr pr glass, men er innmari drøyt i bruk:)
Hadde vært storartet å få det inn i sortimentet ditt Torkil, tror dette har gjort mye av matlagingen enklere!!

Torkil 16-05-07 18:02

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Takk for innspill. Jeg tenker også på å ha noe i bakemiksen for å forbedre bakeegenskapene, men det er noe som det vil ta tid å prøve ut.
Takk
Torkil

Gerd 16-05-07 18:03

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Goggen (Innlegg 277159)
Hei!
53 kr.- for et glass med 75 gr her i Trondheim

Samme i Valdres :)

Ziggy 16-05-07 18:12

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mentos (Innlegg 276265)
Hele porsjonen på 500 gram blir 13 - 13,5 karbohydrater

Njaaa....

Det er jo bare 300 gr Rømme, som korrekt inneholder 2,9 gr karber pr 100 gr, og det samme med fløte, om man bruker det.

så da skulle det bli mellom 8,7 og 13,0 avhengig om man bruker 1 dl fløte i tillegg til 3 dl med rømme og 1-2 dl vann, som det er i en hel porsjon...

Det betyr at det er mellom 1,7 til 2,6 gr karbo pr 100 gr grøt, alt etter mengde med vann vs fløte.

Og Johannesbrødkjernemelet er det som kjent 0 gr netto karber i, da det kun er består av kostfibrene fra johannesbrødurten.

.

quebec 26-06-08 09:36

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
er det noen som spisern denne grøten på en hel dag og ellers ingenting?

er den "lov" på ketolyse???

Pearl 26-06-08 09:59

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 277154)
Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Det hadde vært supert om du fikk det til. Lykke til.

quebec 26-06-08 20:22

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
noen?? :):)

har en rømme som roper på meg fra kjøleskapet :)

Photobscura 27-06-08 10:46

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av quebec (Innlegg 495102)
noen?? :):)

har en rømme som roper på meg fra kjøleskapet :)

Jeg er usikker, men tror ikke det er noen begrenset mengde på rømme på ketolyse.
En porsjon blir jo (om du dropper fløten) på nesten ni gr kh, så hva med å bare lage en liten porsjon av f.eks hundre gram?
Men den er litt avhengighetsdannende, så ikke overdriv ;) Om du spiser den til litt salt mat (spekepølse, spekeskinke etc), så er den jo et litt mer fullverdig måldid. Husk masse vann :)

quebec 27-06-08 19:30

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?
 
avhengig ja, hm, går en tur i tenkeboksen.

er så godt igang etter ferien så det kan jo være litt dumt å kjøre på slikt da.....venter vel til en belønning når jeg runder -25 BIG ONES :):)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no