Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hva bare MÅ dere ha i skapene deres? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18166)

Angel83 12-03-08 15:17

Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Jeg tenker også da på kjøleskapet, samt ingredienser til baking av diverse slag..:hjelp:

Livsglede 12-03-08 15:22

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Angel83 (Innlegg 418756)
Jeg tenker også da på kjøleskapet, samt ingredienser til baking av diverse slag..:hjelp:

Egg, bacon, fløte, johannesbrødkjerenmel , blomkål og soyaproteiner da kommer du langt. :)

Princez 12-03-08 15:24

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
EGG!! Brockoli, bacon, meierismør..

ketanore 12-03-08 17:51

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
nakkekoteletter som jeg kan smørbake i ovnen helt til de faller fra hverandre :D

Lindabtn 12-03-08 17:53

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Meierismør, fløte, rømme, bacon, masse grønnsaker (spesielt isbergsalat og brokkoli), og noe kjøtt av forskjellig slag...

Hyper 12-03-08 18:46

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
RØMME!!!!!
...og avocado....+ kjøttdeig
Med disse tre kommer jeg langt..

Hehe...ellers pleier jeg å ha dette:

krydder av forskjellige slag, fløte, tacokrydder og ost...

Gerd 12-03-08 18:47

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
I mitt kjøleskap: Smør, fløte, soyamelk, rømme, creme fraishe, cottage cheese,fete oster, skinke, bacon,egg,baconost på tube, blomkål,brokkoli,squash,aubergine,fersk sjampinjong, hvitløk,løk,salat,agurk,tomat,paprika.

I fryseren er alltid: Kyllingfilet,kyllingvinger,laksefilet,mer bacon ;), nakkekoteletter, kjøttdeig.

I tørrvareskapet: Linfrø, diverse nøtter og andre frø, krydder og tørka urter, johannesbrødkjernemel,soyaprotein, bakemix, seltin, buljongterninger av forskjellige slag.

+ kaldpressa oljer: rapsolje og soyaolje

:)

jeef-micro 12-03-08 19:15

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Siden jeg ikke tåler melkeprotein, ikke skal ha soya eller svinekjøtt og ikke tåler egg, så har jeg alltid brokkoli, salat og kjøttdeig av storfe og kyllingkjøtt i kjøleskap/fryser.

medas 12-03-08 19:50

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
0st, ost og mere ost, hehe. Pluss egg, blomkål og brokkoli:)

martefie 12-03-08 19:58

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Buljongpulver fra Helsekosten uten natriumglutamat. All middagsmat blir bedre med en dæsj av det i seg.
Og EGG! Noe særlig færre en 10 egg, og jeg løper til butikken etter mer.

isola 12-03-08 20:12

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Meierismør, ost, hamburgerrygg, egg, cottage cheese, avokado, salat-stæsj..
Diverse frø og nøtter.. Torsk, laks og frosne grønnsaker er det stort sett alltid noe av i fryseren..
Og Morning Shine-barer. Jeg er ikke noe frokost-menneske, jeg orker ikke mat om morgenene..
Dermed blir det ikke laget noe frokost. Om jeg ikke har en bar tilgjengelig da, er alternativet
gjerne å ta en brødskive på jobb.. Og da er liksom dagen/magen kaputt.

Tuppen 12-03-08 20:37

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
OST!!! det er viktigeste her, og kjøtt da... rømme er også viktig å ha her..... proteinpulver..... så klart grønnsaker også- men varierer fra tid til tid hva jeg MÅ ha :p

Angel83 12-03-08 21:05

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ketanore (Innlegg 418815)
nakkekoteletter som jeg kan smørbake i ovnen helt til de faller fra hverandre :D


Oppskrift på dette? :D

Angel83 12-03-08 21:08

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 418900)
OST!!! det er viktigeste her, og kjøtt da... rømme er også viktig å ha her..... proteinpulver..... så klart grønnsaker også- men varierer fra tid til tid hva jeg MÅ ha :p


Skulle kjøpe proteinpulver på Life i dag, men de hadde kun sånn med jordbærsmak. Det er vel ikke akkurat det jeg ønsker. Hvor ellers kjøper dere slikt?:)

Tuppen 12-03-08 21:22

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
jeg for min del kjøper enten på proteinfabrikken eller så kjøper jeg på sunkost... de har mange forskjellige typer... jeg bruker den med minst karboer... har ikke boksen her akkurat nå så husker ikke helt hva den heter ;) har i flere smak... så jeg har noe å variere mellom.... bruker de til pannekaker, shaker o.l

Budeia 13-03-08 11:09

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
De matvarene jeg har brukt desidert mest på min 2.5 uke lange ketolysekarriere er:
Egg, Bacon, ost, rømme, fløte, svinekoteletter, kyllingfilet, laksefilet, brokkoli, blomkål, soyaprotein.

Pipp 13-03-08 11:27

Sv: Hva bare MÅ dere ha i skapene deres?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 418839)
I mitt kjøleskap: Smør, fløte, soyamelk, rømme, creme fraishe, cottage cheese,fete oster, skinke, bacon,egg,baconost på tube, blomkål,brokkoli,squash,aubergine,fersk sjampinjong, hvitløk,løk,salat,agurk,tomat,paprika.

I fryseren er alltid: Kyllingfilet,kyllingvinger,laksefilet,mer bacon ;), nakkekoteletter, kjøttdeig.

I tørrvareskapet: Linfrø, diverse nøtter og andre frø, krydder og tørka urter, johannesbrødkjernemel,soyaprotein, bakemix, seltin, buljongterninger av forskjellige slag.

+ kaldpressa oljer: rapsolje og soyaolje

:)

Veldig likt gerd sitt...:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no