Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lunsj (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=117)
-   -   Høres dette greit ut? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50243)

Disen 07-01-12 16:22

Høres dette greit ut?
 
Jeg er nokså ny og lurer på om dette er en grei lunsj når middagen blir kveldsmat hvis dere skjønner. Jeg hadde på tallerken: 2 stekte egg i meierismør, 3 skiver stekt bacon, 20 gram kinakål, 30 gram paprika, 1 ss seterrømme og litt dressing som jeg er usikker på karboen i. Men det står at stivelsen består av johannesbrødkjerner og gurkjernemel.
Er dette i tråd med lavkarbo diettene?

Livsnytersken 07-01-12 18:09

Sv: Høres dette greit ut?
 
Siden du er ny og har valgt Atkins/egenkomponert så tror jeg at du bare må prøve deg fram, som jeg gjorde i begynnelsen.:p
Men det likner på mine egne komposisjoner fra jeg selv startet.
Jeg tror at det er lettere for deg å få svar fra veteranene:syklubb:
hvis du opplyser mer om vekt høyde etc. og ikke minst hva ditt mål med kostholdet er?
Lykke til!:)

Disen 07-01-12 18:26

Sv: Høres dette greit ut?
 
Takk for svar, jeg får håpe at det er noen veteraner som kikker innom tråden. Når det gjelder meg så er jeg 170 cm, veier pr i dag 93 kilo og har et foreløpig mål om 15 kilo ned.

Nerthus 08-01-12 12:51

Sv: Høres dette greit ut?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Disen (Innlegg 1278728)
Jeg er nokså ny og lurer på om dette er en grei lunsj når middagen blir kveldsmat hvis dere skjønner. Jeg hadde på tallerken: 2 stekte egg i meierismør, 3 skiver stekt bacon, 20 gram kinakål, 30 gram paprika, 1 ss seterrømme og litt dressing som jeg er usikker på karboen i. Men det står at stivelsen består av johannesbrødkjerner og gurkjernemel.
Er dette i tråd med lavkarbo diettene?

Nå har ikke jeg nileste atkins i det siste, men så lenge du holder deg til reglene i induksjonen er det jo greit?
Er du usikker på dressingen, lag din egen! Søk opp dressinger på forumet for tips :)

Er du fremdeles usikker, bruk diett.no for å holde rede på karbohydratinntaket. Du skriver jo egenkomponert, og jeg er litt usikker på hva det innbærer kontra atkins?

Disen 08-01-12 13:40

Sv: Høres dette greit ut?
 
Tja med egenkomponert mener jeg at jeg forsøker å finne min egen måte som fungerer for meg, siden jeg er så ny i dette må jeg se hva som passer best. Så det er nok en kombinasjon av flere, men så lenge det ser ut til å fungere er jeg fornøyd.

Peppa Gris 08-01-12 14:17

Sv: Høres dette greit ut?
 
Atkins har vel en ganske grei liste over tillatt mat i introduksjonsfasen. Holder du deg til den er du safe. Spørs om dressingen er litt fy-fy.

Disen 08-01-12 16:03

Sv: Høres dette greit ut?
 
Ja ja jeg får leve med den lille stripen med dressing, så får jeg studere lister over tillatt mat.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no