Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Merkelige blodprøver (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12105)

Miriam 23-03-07 15:39

Merkelige blodprøver
 
For noen uker siden hadde jeg influensa og jeg tok rett etterpå noen blodprøver. Var nok ikke helt kommet meg da. I tilleggg hadde jeg en kul i lysken ved lymfen som jeg hadde gått med i mange uker. Legen mente den var ok. Den begynner nå å bli mindre.
Har siden jeg var syk har jeg hatt en feberfølelse i kroppen. Er ellers i ok form bortsatt fra økte leddsmerter.

Fikk svar for ei uke siden og ferritin hadde steget noe helt voldsomt fra 10 til 190. Likeså B-12 som normalt også er litt lavt. Jeg har alltid ligget lavt i ferrtin. Vikarlegen ville jeg skulle ta nye prøver noe jeg gjorde i dag. Må nevne at leverprøven Alat var normal.
Jeg vet at en infeksjon kan føre til en forhøyet ferritin. Håper det er influensaen som førte til dette.

Da jeg studerte prøvene mens jeg var på laboratoriet for å ta prøver i dag så oppdaget jeg verdiene på kolestrolet som totalt er på 5,5. Der var HDL nedpå 0,97. Det er for lavt.
Mens det som vi ikke bør ha for mye er på 3,74. Det er akseptablet men bør ikke være høyere.

Så var de en annen prøve som jeg ikke skjønner noe av. S-Kobalaminb.. Hva i huleste er det og den var i følge normalverdiene alltfor høye? (Der er normalverdene mellom 141-489) Mine viste 695

Nå skal jeg vente til i neste uke å se på de nye svarene og se ting ann da.

Noen som kan forklare meg?

Borealis 23-03-07 16:06

Sv: Merkelige blodprøver.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Miriam (Innlegg 248379)
For noen uker siden hadde jeg influensa og jeg tok rett etterpå noen blodprøver. Var nok ikke helt kommet meg da. I tilleggg hadde jeg en kul i lysken ved lymfen som jeg hadde gått med i mange uker. Legen mente den var ok. Den begynner nå å bli mindre.
Har siden jeg var syk har jeg hatt en feberfølelse i kroppen. Er ellers i ok form bortsatt fra økte leddsmerter.

Fikk svar for ei uke siden og ferritin hadde steget noe helt voldsomt fra 10 til 190. Likeså B-12 som normalt også er litt lavt. Jeg har alltid ligget lavt i ferrtin. Vikarlegen ville jeg skulle ta nye prøver noe jeg gjorde i dag. Må nevne at leverprøven Alat var normal.
Jeg vet at en infeksjon kan føre til en forhøyet ferritin. Håper det er influensaen som førte til dette.

Da jeg studerte prøvene mens jeg var på laboratoriet for å ta prøver i dag så oppdaget jeg verdiene på kolestrolet som totalt er på 5,5. Der var HDL nedpå 0,97. Det er for lavt.
Mens det som vi ikke bør ha for mye er på 3,74. Det er akseptablet men bør ikke være høyere.

Så var de en annen prøve som jeg ikke skjønner noe av. S-Kobalaminb.. Hva i huleste er det og den var i følge normalverdiene alltfor høye? (Der er normalverdene mellom 141-489) Mine viste 695

Nå skal jeg vente til i neste uke å se på de nye svarene og se ting ann da.

Noen som kan dette og kan forklare meg?

Har vært tidligere ansatt i helsevesenet men nå er jeg noget forvirret.

Har ikke svar på alt det her, men s-kobalamin, er serum-B12...

Miriam 23-03-07 16:09

Sv: Merkelige blodprøver.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borealis (Innlegg 248393)
Har ikke svar på alt det her, men s-kobalamin, er serum-B12...

Det var jo den de sa var forhøyet ja. Tusen takk:) Jeg burde jo vite den da.

Sier til meg selv at det nok var influensaen som var på retur som lagde de noe rare svarene på ferritin og B12

Det kan ikke gå ann at Ferritin og B12 kan stige så mye på kort tid siden jeg som nevnt alltid har hatt lave verdier.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no