Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Knekkebrød? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21712)

Ramboline 01-10-08 21:14

Knekkebrød?
 
Fant en pakke med Wasa husman knekkebrød i skapet nå og tok en titt på næringsinnholdet. Der står det at hver skive inneholder 8,5 gr KH og av disse er 0,2 sukkerarter vil det si at resten er alkoholer? Isåfall kan den jo spises, eller?

Trodde knekkebrød var fy på ketolyse, jeg....*forvirret*

Kitt 01-10-08 21:16

Sv: Knekkebrød...?
 
Hadde det bare vært så vel!
Resten kommer fra kornet, stivelse etc, alt vi skal unngå!:eek:

Ramboline 01-10-08 21:21

Sv: Knekkebrød...?
 
Jaja....i nei-boksen med den:(

beths 01-10-08 21:46

Sv: Knekkebrød...?
 
Vet ikke hvordan det er på ketolyse, men etter å ha gått en stund på lavkarbo går det bra for mange å spise f.eks et knekkebrød for dagen, men da et delikatess sesam eller rugsprø som har minst karbo per skive :)

Aylin 18-01-09 23:49

Sv: Knekkebrød ...?
 
jeg har spist knekkebrød (ryvita 6.6 per skive) gjennom hele ketolysekuren og har gått ned 10 kilo :S

Fnutte 18-01-09 23:52

Sv: Knekkebrød ...?
 
Ikke for å være vanskelig asså, men da har du vel ikke fulgt ketolyse men heller din egen lavkarbostil ;)

nelly79 18-01-09 23:55

Sv: Knekkebrød ...?
 
Torkil sier at vi av og til kan spise 1 stk fiberrik med solsikke til frokost, dette har jeg gjort nesten hver dag i 3 mnd og har gått ned 18 kg :-)

QueenConnie 19-01-09 13:18

Sv: Knekkebrød ...?
 
Nå er jeg forvirra nå!

Kitt 19-01-09 13:34

Sv: Knekkebrød ...?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 621024)
Nå er jeg forvirra nå!

Det skjønner jeg godt!
Ikke meningen å disse noen, men ikke hør på dem!

Klart det er bedre å leve litt på kanten av kuren enn å gi opp, men....

Vanlige knekkebrød hører ikke hjemme på ketolyse!
Så det så!

Nille 19-01-09 14:07

Sv: Knekkebrød ...?
 
Wasa Husman kan IKKE spises på Ketolysekuren. Den har altfor mye karber !
Du kan ikke trekke fra noe som helst på næringsinnholdet der. Det er kun sukker alkoholer som kan trekkes fra og det finnes ikke i knekkebrød !

Fiber Rik solsikke har ca. 3.6 karber pr skive og er det med lavest karbeinnhold.

Delikatess sesam har 58 karber pr 100 gram og ut fra vekt (9 gram) betyr det at en skive har rett under 5,8 gram i seg. Da har Fiber Rik (som har mindre karber) eller Wasa Fiber Plus (som hr omtrent det samme) mer "mat" i seg. Spiser man Ryvita med 6.6 pr skive har man allerede tatt nesten halvparten av dagsforbruket på karber. Det vil si at man sikker tikke har fått i seg nok av det man EGENTLIG skal bruke karbene på, nemlig grønnsaker. Selv om man tar av vil ikke det si at man følger Ketolysekuren.

Hva man KAN spise kommer ikke bare an på antall karber. Det er hva KUREN sier man kan spise.

Sier Torkil at man kan spise 1 fiber rik til dagen har det ikke bare med innhold av karbohydrater å gjøre, men som det er påpekt tidligere her: korn og stivelse.

Om noen tåler det ene eller det andre og fremdeles tar av er det sikkert greitt å spise det, men man bør ikke anbefale det til andre da det som sagt IKKE er en del av kuren. For andre kan det faktisk ødelegge.

Flott om man gir råd ut fra Ketolysekuren når man svarer på spørsmål under "Ketolysekuren" og ikke ut fra andre kurer/dietter.

QueenConnie 20-01-09 02:26

Sv: Knekkebrød ...?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 621043)
Det skjønner jeg godt!
Ikke meningen å disse noen, men ikke hør på dem!

Klart det er bedre å leve litt på kanten av kuren enn å gi opp, men....

Vanlige knekkebrød hører ikke hjemme på ketolyse!
Så det så!

TAKK!!! <3<3:klem:

maylinn89 13-09-10 13:13

Knekkebrød?
 
Jeg har en oppskrift på knekkebrød som ser slik ut:
4 dl lettkokte havregryn
4 dl sammalt rug
2 dl solsikkekjerner
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 ts salt
7 dl vann


Jeg vet at man ikke skal bruke havregryn, men kan jeg bytte ut havregryn med noe? Jeg er helt ny på ketolyse.. Feks Kruskakli?

Kitt 13-09-10 13:45

Sv: Knekkebrød?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maylinn89 (Innlegg 932799)
Jeg vet at man ikke skal bruke havregryn, men kan jeg bytte ut havregryn med noe? Jeg er helt ny på ketolyse.. Feks Kruskakli?

Syns heller du skal prøve deg på disse!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no