Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Kun et måltid fast føde-dårlig idé? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37597)

Fofa 23-10-10 21:05

Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Jeg har jo lest stort sett det meste som står her inne på forumet..veldig takknemlig for all nyttig info jeg finner her!!:)
Én av tingene som går igjen, er at man skal spise når man er sulten.
I dag har jeg bare spist ett måltid med fast føde...Vet ikke om det er dumt?? Jeg har jo inntatt næring i flytende form også, så jeg har fått i meg noe...

Slik ser dagen min idag ut:
-Når jeg sto opp drakk jeg en kopp kaffe med cocosa og en desj fløte oppi. 2-3 timer etter det var jeg enda ikke sulten..Men jeg laget kokosmelk-kakao i går, og hadde halvparten igjen. Den drakk jeg da. Hadde oppi en skvett soyamelk, da jeg syns den var litt tykk.

Så, ca 3 timer etter det trente jeg hardt 1 time spinning. Etter trening kjente jeg meg heller ikke særlig sulten, men spiste 1/3 pai med ca 1/2 agurk og majones og litt kål.
Vanligvis spiser jeg kanskje et litt mindre stykke pai..men det var ikke et veldig mye større måltid enn det jeg vanligvis spiser.. (Paien var selvsagt lavkarbo!!:))

Det er mulig at jeg burde spist hyppigere, men jeg mener jo at både kaffe med cocosa og kakaoen på en måte kan telles som måltid...
Noen som har formening om dette??:confused:
Håper ikke det er helt feil...

Gerd 23-10-10 21:10

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Ser du er på ketolysekuren.

Hvordan får du i deg de 15 karbene du skal om dagen?

Og hvorfor drikker du deg mett i stedet for å spise?

Det er viktig å få i seg grønnsaker, pga næringen, vitaminene osv. Kroppen trenger det.

:)

Fofa 23-10-10 21:24

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Dette er ikke hvordan en vanlig dag ser ut for meg, altså! Jeg har bare ikke vært sulten i dag, derfor ble det sånn.
Jeg starter alltid dagen med kaffe med cocosa og fløte, så spiser jeg første måltid så snart jeg er sulten. Da jeg var i kjøleskapet en tur fant jeg restene av kakaoen, derfor drakk jeg den...
Når det gjelder karber, så har jeg fått i meg ca 14 gram i dag..både fra fløte, kokosmelk, kakao, agurk, kål, pofiber i paibunn, paprika og tomat i paien, egg, fløte osv.

Gerd 23-10-10 21:35

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Ok..

Da skjønner jeg.

Det beste er jo å få i seg grønnsaker da, sånn fordelt utover dagen. :ja:

Men vi har vel alle dager hvor apetitten ikke er stor, og da blir det alltid mindre mat :)

Fofa 23-10-10 21:38

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Ja, jeg spiser vanligvis oftere:)
Men som du sier, en sjelden gang kan man vel ha en litt matlei dag/ikke være sulten.
Men, kan denne typen dager ha noen form for negativ innvirkning på ketosen?

Gerd 23-10-10 21:40

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Nei, du får jo i deg fett da. Så det går nok bra :ja:

Fofa 23-10-10 21:43

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Så bra:)
Takk for svar, Gerd!!

Rin 23-10-10 22:46

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Jeg har støtt sånne dager som det der - ikke noe særlig behov for å spise noe, og er bare takknemlig for at det finnes muligheter for å drikke ekstra energi. :cool: Tror at så lenge man selv er obs på hva kroppen signaliserer av behov, og altså spiser når man kjenner at man vil/trenger å spise, så er alt bra.

Fofa 23-10-10 22:54

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Ja, 157cm, det var det jeg og tenkte...
Nå har ikke jeg sånne her dager ofte..er som regel veldig (altfor!!) glad i mat..så om kroppen min i dag ikke ba om mye mat, så tenker jeg at det kan være greit! Det var jo ikke sånn at jeg gikk inn for at det skulle bli sånn idag, men det ble som det ble.
Jeg føler meg i super form, og det er vel det viktigste:)

Idarull 23-10-10 23:02

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Hadde to sånne dager denne uka faktisk! Ble ikke sulten før jeg skulle sove, så da ga jeg f i å spise. Hehe... Men hard trening er vel ikke bra uten noe særlig føde innabords? Har lest det her hvertfalll. Men bra du ikke ble helt tom etter treningen da!

Fofa 23-10-10 23:10

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Jeg har ofte trent på morgenen før frokost, og det har ikke vært noe problem... Men det er klart, kjenner jeg meg svak/sulten, så gjennomfører jeg ikke en hard treningsøkt uten å spise noe først.

Hadde masse energi, så derfor hoppa jeg på sykkelen:)

Idarull 23-10-10 23:14

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Okei :) jeg leste om noen som gikk å lavkarbo med 20 gram karbo pr dag. Hun sluttet å gå ned men eksperimenterte og fant ut at hvis hun ikke spiste etter 14 så fortsatte hun å gå ned. Så er vel ikke farlig å ikke spise mer enn ett måltid kanskje?

Fofa 23-10-10 23:18

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Ok.
Ja, jeg vet rett og slett ikke..men jeg tenker at om jeg følger kroppens signaler så bør det være det beste..

Egentlig ganske merkelig problemstilling for meg dette her...for jeg har hele mitt liv spist altfor mye og altfor ofte..så dette er litt rart for meg..hehe.

Kari Marita 23-10-10 23:23

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Lurer på hvorfor en ikke kan trene hardt på ketolysekuren? kan en jente spise 20 karb. på ketolyse kuren også?Er ny så spørr litt:)

Kari Marita 23-10-10 23:25

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 953681)
Lurer på hvorfor en ikke kan trene hardt på ketolysekuren? kan en jente spise 20 karb. på ketolyse kuren også?Er ny så spørr litt:)

Jeg trener mye spes. løping,men kjenner det er tyngre nå,vil det gå over?:rolleyes:

nellie 23-10-10 23:26

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 953682)
Jeg trener mye spes. løping,men kjenner det er tyngre nå,vil det gå over?:rolleyes:

Det er lurt å stille spørsmål som ikke har noe med tråden å gjøre, i et eget innlegg:)

Kari Marita 23-10-10 23:30

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 953683)
Det er lurt å stille spørsmål som ikke har noe med tråden å gjøre, i et eget innlegg:)

ok.da vet jeg det:)

nellie 23-10-10 23:31

Sv: Kun et måltid fast føde-dårlig idé?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 953686)
ok.da vet jeg det:)

Litt enklere å få respons da!:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no