Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Artikler (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49914)

Mortil1 16-12-11 16:41

Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
I DB i dag står en reklame for Bama, med Nortug som frontfigur. Overskriften lyder: "Synes du jeg er ekstrem? -Da har du ikke sett de folka som sitter i sofaen og spiser fett for å komme i form."

Teksten under skriver bl.a. "Aldri har flere nordmenn gått på flere rare dietter enn akkurat nå. Da er det godt å vite at de nasjonale kostrådene er helt i tråd med det sunne folkevettet: Variert og naturlig; med frukt, bær og grønnsaker som grunnmuren i det du bør velge."

Jeg vet jeg burde le av deres uvitenhet, da de tydeligvis tror at vi sitter på ræva og sleiker i oss rømme, smør (ikke minst!) og bacon dagen lang. Men det er jo dette folk som ikke går på lavkarbo leser og tar for gitt er riktig (det står jo i avisa!) og dermed gjør at jeg til tider unngår å "innrømme" at jeg går på lavkarbo. Umf...

Bare måtte få ut litt "steam"...

Rin 16-12-11 16:50

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Heh, ja. Man kan fort bli irritert! Jeg trekker litt på skuldrene, siden de fleste som kjenner meg og hvordan jeg velger å spise, fort observerer at jeg spiser mer grønnsaker enn dem. :cool: (Tror ikke samboerns kjøleskap hadde sett en brokkoli før jeg flyttet inn...) Da er det snakk om vanlige folk som ikke gidder/kan/vil lage noe særlig mat og lever på brødskiver, makaroni og fjordland, eller smeller til med tacolefser eller toro-lasagne iblant, altså, men jeg tror det er ganske mange sånne i verden - også blant de hissigste lavkarbo-kritikerne... :p

Gracella 16-12-11 16:52

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Jeg reagerte også litt negativt på den reklamen... Men det er vel også en kjent sak at P.N. ikke har noe tilovers for lavkarbo og er mer begeistret for Wenche Frølich (han spiser gjerne mellom et halvt og et helt brød i slengen).

Heldigvis har jeg oppegående mennesker rundt meg som ikke tror at jeg sitter i sofaen og slikker i meg smør mellom all baconstekingen! :)

Det er jo nesten så jeg savner å måtte forsvare og forklare meg, hehe :cool:

Engledans 16-12-11 17:04

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Har ikke sett den reklamen, men fytterakkern jeg blir provosert av bare å høre om den....er jo rene mobbinga av lavkarbere jo....

Kanutten 16-12-11 17:12

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Jeg så den samme reklamen bare at det var med Marit Bjørgan, eller er det BjørgEn? Samma det, like teit reklame.

TrillTrall 16-12-11 17:16

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1268392)
Jeg så den samme reklamen bare at det var med Marit Bjørgan, eller er det BjørgEn? Samma det, like teit reklame.

Marit Bjørgen går på ski, Marit Bjørgan er skuespiller.

Kanutten 16-12-11 17:18

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1268393)
Marit Bjørgen går på ski, Marit Bjørgan er skuespiller.

Da var det førstenevnte. DIN førstenevnte. :p

Yrla 16-12-11 17:22

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
De er vel redd fruktsalget skal gå ned enda mer. Alle clementinene de har og er redd ikke bli borte før jul?

Dietta 16-12-11 17:34

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Har ikke sett den, men gjør jeg det, har jeg ikke tid til å lese den fordi jeg løper rundt fra butikk til butikk for å kjøpe smør......

Chamomilla 16-12-11 17:35

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Jeg gidder ikke la meg provosere, men tenker jo mitt - om hvilke motiver reklamefolka har for å lage en så lavmål reklame som bevisst forsøker å henge ut en "befolkningsgruppe"... profitt profitt profitt...

... og ja - jeg spiser sikkert fire ganger så mye grønnsaker som mannen i huset... som spiser mer karbohydrater til alle måltider.

Mortil1 16-12-11 19:17

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Ja ikke sant folkens? Det er jo selvsagt basert på profitt, men hva med å heller reklamere for de fruktene som har lavere karb innhold, som bær og enkelte meloner? Det hadde jo vært bra for alle?!

Må lære meg å ignorere sånne uttallelse, jeg vet jo best selv!

nellie 16-12-11 20:00

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Ta det med et smil!:) It`s only a reklame.

Photobscura 16-12-11 20:07

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Kjenner at jeg ikke savner tv så veldig. :cool:

Kanutten 16-12-11 20:12

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1268462)
Kjenner at jeg ikke savner tv så veldig. :cool:

Jeg har ikke sett reklamen på tv, men i ymse blad. :(

Photobscura 16-12-11 20:24

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Leser ikke blader heller, jeg gitt.

Kari Marita 16-12-11 20:25

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Ble litt provosert når jeg såg den reklamen jeg også ja. Det viser hvor uvitende de er ja. Forstår at folk tror at lavkarbere spiser bare smør og drikker fløte med sånne reklamer ja....Det gir jo helt feil inntrykk av lavkarbo. Trener gjør vel vi på lavkarbo like mye som de på høykarbo!

Vibeke-67 16-12-11 20:41

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mortil1 (Innlegg 1268437)
Ja ikke sant folkens? Det er jo selvsagt basert på profitt, men hva med å heller reklamere for de fruktene som har lavere karb innhold, som bær og enkelte meloner? Det hadde jo vært bra for alle?!

Må lære meg å ignorere sånne uttallelse, jeg vet jo best selv!

Bortsett fra at de spiller på lavkarbo-uvitenhet er jo reklamen ok da, å spise variert og naturlig med frukt, bær og grønnsaker.

Kanutten 16-12-11 20:45

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1268480)
Bortsett fra at de spiller på lavkarbo-uvitenhet er jo reklamen ok da, å spise variert og naturlig med frukt, bær og grønnsaker.

Jeg synes den er nedlatende deluxe.

Imse 16-12-11 20:49

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1268454)
Ta det med et smil!:) It`s only a reklame.

Det er ikke bare reklame, det er offentlig skittkasting fra norske skihelter. Det er virkelig lavmål.

Jeg vurderer å sende mail til Bama med beskjed om at så lenge disse lavmålsreklamene går, så kommer jeg til å lete etter andre leverandører på frukt til ungene og grønnsaker til alle.

Kanutten 16-12-11 20:51

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1268486)
Det er ikke bare reklame, det er offentlig skittkasting fra norske skihelter. Det er virkelig lavmål.

Jeg vurderer å sende mail til Bama med beskjed om at så lenge disse lavmålsreklamene går, så kommer jeg til å lete etter andre leverandører på frukt til ungene og grønnsaker til alle.

:ja: Vi boikotter Bama! :heia:

Imse 16-12-11 21:11

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1268488)
:ja: Vi boikotter Bama! :heia:

Jupp! Og irritert mail er sendt med opplysninger om at min ukentlig kjempehandel av grønnsaker må endres, så jeg kjøper grønnsaker av andre leverandører så lenge bama bedriver slik reklamering.

Bestemamma 16-12-11 21:40

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1268498)
Jupp! Og irritert mail er sendt med opplysninger om at min ukentlig kjempehandel av grønnsaker må endres, så jeg kjøper grønnsaker av andre leverandører så lenge bama bedriver slik reklamering.

Glimrende Imse...ta de der det gjør vondest....på pungen...(no pun intended) :p

silje21 16-12-11 22:43

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
bunnpris bruker ikke bama som frukt/grønt leverandør lenger har jeg hørt^^

krokodillen 16-12-11 23:52

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Denne reklamen var i forrige A-magasin også.

Jeg synes den er drøy. Det er på den ene siden bare er en reklame og sikkert ikke verdens mest gjennomtenkte tekst, den er jo bare laget for å selge Bamas produkter, og det er opplagt at de ikke vil skryte av lavkarbo, fett eller snakke negativt om fruktose-vann i skall med litt attåt (=enkelte av fruktsortene).

På den andre siden tenderer det til mobbing av overvektige, som kanskje får bukt med betydelige eller merkbare helseproblemer på lavkarbo, og kanskje har prøvd en hel rekke andre ting før de til slutt finner lavkarbo. Kanskje tilogmed levd på fem om dagen, eller sju om dagen som enkelte vil øke det til, uten å ha godt av den ekstra fruktosebelastningen fra for mye og feil typer frukt.

Gracella 17-12-11 11:14

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1268498)
Jupp! Og irritert mail er sendt med opplysninger om at min ukentlig kjempehandel av grønnsaker må endres, så jeg kjøper grønnsaker av andre leverandører så lenge bama bedriver slik reklamering.

Legger du ut mailadressen til de for oss som ikke gidder å google den?
Kjenner at jeg er irritert nok til å klage jeg også! :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no