Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Atkins kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7)
-   -   hvor mye kremfløte kan jeg egentlig spise? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=340)

Iset 19-02-04 18:10

hvor mye kremfløte kan jeg egentlig spise?
 
jeg elsker pisket krem, kunne spist en bøtte uten problemer....men det er nok ikke akkurat gunstig da :o

men hvor mye pisket krem kan jeg egentlig spise på introen? det er jo karbs i det også.

HP 19-02-04 18:56

Karboene i kremfløte er fra melkesukker - laktose.
Så jeg ville ikke fyllt opp hele dagsdosen min med dem... :)

Men 2-3dl skulle vel gå greit?

Veldig godt å drikke også... ;)

Iset 19-02-04 19:43

mm det passer fint det:)

drikke rent? :eek: det trodde jeg bare Christoffer Skau gjorde (forfall) hehehe. men jeg leste på slankenett at ei hadde laget kakao på kun fløte og et par biter sukkerfri sjokolade. det hørtes litt godt ut:)

magdalena 19-02-04 20:47

Jeg bruker minst en liten pakke om dagen,mer om jeg lager saus o.l. Favoritten er bær med krem.Fant bær i frysedisken og disse demper litt på suget etter "kveldskos", men det er stor forskjell hvor mye karbo de forskjellige bærene inneholder.Bringebær inneholdt bare 3.2g pr 100g,jordbær 6.6g og multebær 14g.Multene inneholdt da og 6 g fiber.Jo mer fløte jeg bruker,desto dypere blir ketosen..

Iset 19-02-04 22:30

mmmm bær med krem. det skal jeg ha i morgen:)

Atkins anbefaler endel blåbær, de har vel lite karbo da? har en pakke frosne usukrede blåbær i frysen:) er veldig godt å blande frosne blåbær i selve kremen, enda bedre om du hakker dem først, så blir det halvfrossen blåbærkrem. mm:)

rsy 19-02-04 23:07

Blåbær inneholder 6,9 karbo / 100 gram.
Sjekke denne oversikten:

http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...read.php?t=299
RSy

Nille 23-02-04 18:08

JØssenavn !!
 
2-3 dl til dagen !!!! Jeg tror dere er gærne jeg !! Dere følger ialle fall ikke boka - DET er sikkert. Forstår i så fall ikke hvordan 2-3 ss pr dag på Induksjon og 1.1 dl i tillegg på vedvarende blir til 2-3 dl fra engelsk til norsk oversettelse !

Jeg sier det bare jeg - gærninger !! :D

Skorpia 23-02-04 18:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
2-3 dl til dagen !!!! Jeg tror dere er gærne jeg !! Dere følger ialle fall ikke boka - DET er sikkert. Forstår i så fall ikke hvordan 2-3 ss pr dag på Induksjon og 1.1 dl i tillegg på vedvarende blir til 2-3 dl fra engelsk til norsk oversettelse !

Jeg sier det bare jeg - gærninger !! :D

Er tilbøyelig til å være enig med deg der;)
Selv bruker jeg det mest til matlaging,og da er det mest noen spiseskjeer på dagen. Et unntak er vel i helgen hvor jeg har dessert.da går det nok 1 dl:D

Iset 23-02-04 19:08

hehehe nei det er visst ikke helt i Atkins-stil nei. selv spiser jeg mer kremfløte enn det som er anbefalt, men ned i vekt går jeg så det suser. har en lav metabolsk motstand:)

Carbokiller 23-02-04 20:55

Dette må jo bli Isets og Carbokillers Atkins-diett dette. For som jeg sa i en annen tråd så kan jeg fint bruke en beger om dagen. Blir ikke det hver dag, men innemellom blir det krem til kakaoen, krem til friske bær og kremfløte i sausene... Og jeg går ned. Og jeg vil veldig gjerne at noen skal fortelle meg hvor det står at man IKKE skal ha så mye krem. Det må være noe jeg fullstendig ha oversett. Ellers noe oversetteren har oversett.
Kanskje Iset og jeg har funnet den optimale slankekuren vi da???? Kremfløte-kuren... sponset av de norske meierier. :-)

Kristian 23-02-04 20:56

Den første sommeren på Atkins brukte jeg å blande to skjeer med proteinpulver i to dl 20% fløte som måltid to ganger daglig. Den sommeren gikk jeg ned 15Kg. Har også blandet proteinpulver med 40% fløte men det ble så vanskelig å riste det ut. Men godt var det.
Lactose er vel ikke spesielt farlig karbohydrat. Melk har jo ganske lav GI vet dere.

Iset 23-02-04 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller
Dette må jo bli Isets og Carbokillers Atkins-diett dette. For som jeg sa i en annen tråd så kan jeg fint bruke en beger om dagen. Blir ikke det hver dag, men innemellom blir det krem til kakaoen, krem til friske bær og kremfløte i sausene... Og jeg går ned. Og jeg vil veldig gjerne at noen skal fortelle meg hvor det står at man IKKE skal ha så mye krem. Det må være noe jeg fullstendig ha oversett. Ellers noe oversetteren har oversett.
Kanskje Iset og jeg har funnet den optimale slankekuren vi da???? Kremfløte-kuren... sponset av de norske meierier. :-)

hahaha ja ikke se bort fra det:) virker iallefall på meg, og jeg har heller ikke sett noe sted at det står hvor mye/lite kremfløte vi skal ha. det som står er: tillatt å drikke: kremfløte (blandt andre), sjekk karbohydratinnholdet. ikke noe mer! har jeg gått glipp av noe i boka kanskje? hmm trodde jeg hadde lest den skikkelig ord for ord. har sikkert lest den 50 ganger til nå. kan noen fortelle meg hvor det står?

Kristian 23-02-04 21:09

Jeg har heller ikke sett noen sted i boka hvor mye rømme eller fløte en kan spise og jeg har også lest boka grundig mange ganger.

magdalena 24-02-04 11:27

Jeg har heller ikke sett at det står visse begrensninger i boka,så jeg lurer litt på hvordan enkelte kan trekke konklusjonen at vi ikke er på Atkin's introduksjonen når vi bruker så "mye"?

Nille 24-02-04 11:38

Svarer det samme her som jeg svarte i den andre tråden:

Når det gjelder kremen leser jeg som sagt originalutgaven, den engelske - side 127 under INDUCTION - BEVERAGES:
Cream, heavy or light (limit to two to three tablespoons a day; note carbohydrate content)

Men dette gjelder for Induksjonen !! Hvis du velger å fortsette induksjonen utover de første 14 dagene kan du øke mengden ....... og det er vel det vi gjør alle sammen !! Jeg levde etter induksjon regler i nesten 6 mnd før jeg gikk videre. Det er også OK i følge Atkins support. Det er når du legger til mat utover den tillatte induksjons-listen du har gått videre....... Når du begynner å legge til mat fra "stigen" altså...nøtter, bær etc. Som det er sagt her mange ganger før, Induksjonen er 14 dager.... det bør man klare uten å "synde" for mye, eller hur ?

Syns hver enkelt skal føle seg frem og finne ut hva som hjelper for dem. Vi er forskjellige alle sammen. (En venninne av meg i et annet forum spiser alt mulig rart, drikker og ramler utpå støtt, men tar av - JAAADA, det er urettfrekt !!! mens lille jeg, som har fulgt boka til punkt og prikke sto stille i 8 uker !! (*arrrrgh*)). Men da er det viktig å huske på at HVIS vekten står stille kan det være lurt å ta bort ting man vet man har for mye av først, for å se om det hjelper. Dvs. lite lurt å klage på at vekta står stille om man drikker
1/2 liter krem til dagen, dvs 14.5 karber !! (satt på spissen !!). (1 dl / 100 gram kremfløte har bl.a. 2.9 gram karbohydrat, 38 gram fett, 362 kalorier - det er kanskje noe der - ikke vits i å bruke hele kvoten på krem vel ?)

Litt av vitsen er at vi skal lære å kjenne vår egen kropp og hva den tåler uten å ese ut !

Nille 24-02-04 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller
Dette må jo bli Isets og Carbokillers Atkins-diett dette.

Kanskje Iset og jeg har funnet den optimale slankekuren vi da???? Kremfløte-kuren... sponset av de norske meierier. :-)

:D :D:D:D:D:D Den var fin !!!

Carbokiller 24-02-04 16:10

Fløte tillatt
 
Og i norske versjonen av nye slankerevolusjonen side 70 som omhandler det du kan spise/drikke på induksjonsdietten står det :
"fløte eller kremfløte; legg merke til karbohydratinnholdet"

Med andre ord... propp i deg så lenge samlede inntak er under 20 karbohydrater? (Blir noen desiliter det da....)

Bli klok den som kan!

Kristian 24-02-04 18:04

Finsk Fløte og melk
 
Finske Valio har som den første meieriselskap lansert en helt laktosefri matfløte med et fettinhold på 15%. Valio var først i verden også med patenten på helt lactosefri melk.

Laktose er altså melkesukker. Får håpe TINE kommer med lignende produkter slik at allergikere og atkinsere får så mye melk og fløte som hjertet begjærer i norge også...

Nille 24-02-04 20:33

Tror jeg har sagt nok om dette ;) - når det gjelder hva jeg gjør sjøl, så følger jeg uansett original boka DANDR 2003 utgaven, og trives med det :D .


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no