Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Lavkarbo og immunforsvar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18856)

energibunten 13-04-08 02:37

Lavkarbo og immunforsvar
 
Tenkte jeg bare skulle legge inn en rapport om sykdom etter at jeg gikk over til lavkarbo.
Tror jeg svitsjet over til lavkarbo i slutten av oktober 2007. Før det hadde jeg vel spist rimelig sunt, men mye brød og litt lite grønnsaker.

Etter det har jeg vært sjuk 1 gang. Det var 3-4 uker etter omleggingen. Da fikk jeg feber og influensalignende saker, pluss halsbetennelse, etc.

La som sagt over til lavkarbo, drikker tran, spiser cocosa, passer på å spise naturlig fett, skånsom matlaging, etc, etc.

Har ikke vært en eneste time sjuk etter slutten av november. Før var jeg vel sjuk sånn 4-5 ganger i året, forkjølelser medregnet. Ganske mye frisk egentlig, men nå...

Er det mange her som har sluttet med å være sjuke og forkjøla ? 4,5 mnd uten noen symptomer er unormalt for meg iallefall :-)

Max 13-04-08 09:22

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
Her har det vært stikk motsatt faktisk - ikke vært så mye syk som etter jeg begynte på ketolyse, så her er det nok ulike erfaringer.

Distrea 13-04-08 11:27

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
Jeg har adri vært mye sjuk, eneste har vært at jeg alltid har hatt ofte omgangsyke, ble smitta med EN gang.
Men DET har jeg vel knapt hatt siste åra....

derimot fyllesyke :o :flau: :rolleyes:

luringen 13-04-08 12:44

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
er aldri syk lenger..*bank i bordet*

Distrea 13-04-08 12:45

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen (Innlegg 440924)
er aldri syk lenger..*bank i bordet*


åååå ja, det glemte jeg *banke i bordet*:p

Eirian 13-04-08 15:39

Re: Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
Jeg har vokst opp på lavkarbo og naturlig øko-mat laget fra bunnen uten all "dritt" og har alltid spist slik så og si, og jeg er aldri syk.
De siste 20 årene har jeg vært syk 3 ganger. *Banker i bordet*

energibunten 13-04-08 17:47

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
jeg tilegger endringen ikke bare lavkarbo, men like mye konsekvensen at jeg ikke spiser ferdigmat og passer på at maten jeg spiser er minst mulig ødelagt pga produksjon, oppbevaring eller tilberedning. + at jeg passer på å ta tran. SPiser ikke vitamintilskudd av noen art ellers.

Changes 13-04-08 17:58

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
Energibunten.

Sier du at du er syk 3-5 ganger i året, og borte fra arbeid?

Det er ikke normalt. Du bør ta en grundig legesjekk snøggast råd.
Her er det noe alvorlig galt.

Changes

energibunten 13-04-08 19:37

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
nei, nei, jeg iberegnet forkjølelser som ikke holdt meg vekk fra arbeidet. Det er disse småforkjølelsene som også er borte. Derfor jeg lurer.
Nei til lege har jeg ikke vært på 6 år tror jeg...

Distrea 13-04-08 20:58

Sv: lavkarbo og immunforsvar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Changes (Innlegg 441106)
Energibunten.

Sier du at du er syk 3-5 ganger i året, og borte fra arbeid?

Det er ikke normalt. Du bør ta en grundig legesjekk snøggast råd.
Her er det noe alvorlig galt.

Changes

Mange er da småsyke 3-5 ganger i året uten å måtte oppsøke lege?
Kjenner mange som bruker egenmeldinger 3-4 ganger i året jeg ;)

hvis man regner med forkjølelse, sterk hodepine, omgangsyke

Photobscura 13-04-08 21:08

Sv: Lavkarbo og immunforsvar
 
Har like erfaringer. Før ble jeg forkjøla ofte, og ble også liggende syk ganske lenge. Har lett for å få bronkitt, og er gjerne sjuk i en måned eller mer, hvorav to uker gjerne går bort i sjukemelding. Ganske kjipt egentlig. Etter lavkarbo er jeg mye mer sjeldnent syk, selv om sambo drasser med seg masse basilusker hjem, da han jobber med en del små barn.
Og når jeg først blir syk, så er restitusjonen overraskende kjapp! Nå er jeg syk i en uke eller to om jeg først blir ordentlig forkjøla.

En annen sinnssyk ting, er at jeg ikke har noen allergier lenger. Fra å ikke ha tålt nøtter, sitrusfrukt, pollen og pels (har aldri vært kjempeallergisk, men såpass at det er plagsomt), så har jeg nå ingen problemer med å spise noen typer nøtter, jeg kan kose masse med hunden til mamma og pappa og slipper å vaske hendene så fort jeg så vidt har klødd henne bak øret, jeg kan spise sitron med hele ansiktet om jeg vil :D, og jeg går nå hver vår i møte uten rennende øyer og nese! Nydelig rett og slett!

Megvel 13-04-08 21:08

Sv: Lavkarbo og immunforsvar
 
Jeg er sjuk med antibiotika i et bankande kjør, jeg, de finner ikke en dritt... 8-12 bronkitter i året. Nå har jeg halsbetennelse... I ¨påsken hadde jeg bronkitt, en til i februar.

Kitt 13-04-08 21:43

Sv: Lavkarbo og immunforsvar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 441272)
Jeg er sjuk med antibiotika i et bankande kjør, jeg, de finner ikke en dritt... 8-12 bronkitter i året. Nå har jeg halsbetennelse... I ¨påsken hadde jeg bronkitt, en til i februar.

Mannen min har også astma og han var sånn før han gikk over til Ventolin tabletter. Lungebetennelser, bronkitter og halsbetennelser i et kjør, med antibiotika som gjorde han dårlig og satte i gang neste runde. Men uten antibiotika kunne jo lungebetennelsene ha vært livstruende.

Men som sagt, han gikk ovet til Ventolin 8mg tabletter fordi han ikke klarte bruke noen form for inhalator/forstøver når han var som dårligst og etter det har han knapt vært forkjølet!

tommygutt 13-04-08 23:47

Sv: Lavkarbo og immunforsvar
 
Frisk som en fisk fra dag 1 på lavkarbo. Folk har falt som fluer rundt meg i hele vinter med influensa og andre styggheter, men jeg er still standing strong :-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no