Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Artikler (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54573)

Yrla 31-05-13 10:55

Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig
 
http://fitness.mercola.com/sites/fit...paign=20130531

nellie 31-05-13 11:09

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.
 
Heia splitt.. Er det virkelig noen som tar ibux for å få trent muskler som er opptatt med oppbygging? Er jo veldig lite hensiktsmessig.

Vibeke-67 31-05-13 11:13

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.
 
jeg måtte det i en periode, ta Ibux på grunn av store smerter i kroppen, spesielt ryggen. Slet med en prolaps med strpler nedover beina. Var umulig for meg å gå på fjellet eller trene uten å ta smertestillende først. Ibux var best, for jeg ble så trøtt av Paralgin Forte.

nellie 31-05-13 11:25

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.
 
Det er vel forskjell på det du forteller om og det jeg spør om, Vibeke? Prolaps og stølhet er ikke særlig sammenlignbart. :)

Vibeke-67 31-05-13 11:26

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.
 
Nei, kanskje ikke, men ville bare fortelle at man av og til må ta Ibux for å trene på grunn av smerte. ;)

Kitt 31-05-13 13:33

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1445196)
Nei, kanskje ikke, men ville bare fortelle at man av og til må ta Ibux for å trene på grunn av smerte. ;)

Men da skal det være klarert med lege først!
Da jeg trent på Friskvernklinikken i forbindelse med rehabilitering/attføring, måtte jeg helt slutte med smertestillende. Dette fordi jeg ikke skulle trene over min normale smerteterskel og evnt påføre meg mer skade. De var veldig strenge på det der.
Først da jeg visste hva jeg tålte og at årsaken til mine smerter ikke ble verre av trening, fikk jeg gå tilbake til mitt vanlige smertemestringsregime.

Vibeke-67 31-05-13 14:42

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1445216)
Men da skal det være klarert med lege først!
Da jeg trent på Friskvernklinikken i forbindelse med rehabilitering/attføring, måtte jeg helt slutte med smertestillende. Dette fordi jeg ikke skulle trene over min normale smerteterskel og evnt påføre meg mer skade. De var veldig strenge på det der.
Først da jeg visste hva jeg tålte og at årsaken til mine smerter ikke ble verre av trening, fikk jeg gå tilbake til mitt vanlige smertemestringsregime.

Det kan godt hende at jeg ikke gjorde dette korrekt, men det var faktisk i samråd med lege. Også en spesialist.
Og det var gjennom trening, som å gå på fjellet, som gjorde meg frisk igjen.
Dette er nå lenge siden, da.

Kitt 01-06-13 11:59

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1445229)
Det kan godt hende at jeg ikke gjorde dette korrekt, men det var faktisk i samråd med lege. Også en spesialist.
Og det var gjennom trening, som å gå på fjellet, som gjorde meg frisk igjen.
Dette er nå lenge siden, da.

Tror ikke du har gjort noe feil i ditt tilfelle! :)
Min advarsel var på generelt grunnlag! Veldig ofte er bevegelse og trening svært bra, men det kan lønne seg å vite hva man gjør og kunne kjenne når man tar i for mye.
Er man utredet av lege og fått klarsignal for å trene mens man tar smertestillende, er det jo greit!

Yrla 01-06-13 17:04

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig
 
ibuprofen, hva kan det sammenlignes med, innholdsmessig av hva som er mer vanlig å ta i bruk her i Norge? Jeg regner med at det er en viss person her som kan svare på det uten å måtte google først:)

vaskeklut 01-06-13 19:38

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig
 
Ibuprofen er det samme som ibux. Det er et virkestoff.

Kitt 01-06-13 19:50

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig
 
Bare sånn at det er sagt, ibuprofen er ikke det samme som Ibux, men virkestoffet i Ibux. ;)
Ibux er et merkenavn, som Ibumetin og Brufen, som alle er smertestillende tabletter der virkestoffet er ibuprofen!

Eller som paracetamol er virkestoffet i Paracet! :)

Ibuprofen er et av mange NSAIDs, et betennelsesdempende middel uten steorider.

vaskeklut 01-06-13 21:49

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig
 
Sorry, jeg mente å skrive at f.eks Ibux og Ibumetin er det samme fordi det inneholder ibuprofen !

Ellers: Det Kitt sa er riktig!

Yrla 02-06-13 12:59

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig
 
Takk.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no