Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Dr Lindbergs (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Hva snasker du på? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39249)

Debbie 07-01-11 17:00

Hva snasker du på?
 
Når dere skal kosespise eller trenger en oppmuntring i løpet av dagen, hva snasker dere på da? Grønnsaker? Hva slags? Og hvilket triks for å få i seg nok vann? Tenkte vi kunne legge inn snaske-forslag her:)

NB: Her følger KOPI fra senere svar i tråden, og forespørsel on andre forslag:)

Det er jo bare å tenke igjennom hvorfor man føler trang til å spise ting. Er man sulten? OK, spis ordentlig mat. Er man deppe? Hvorfor? Er mat/snop løsningen? Nei. Repeter! :D

Nei, ok-så er ikke mat og snop løsningen. Helt enig. MEN:
Vel så viktig; istedet for å pugge negative statements, med ikke og nei, tror jeg på dette med å finne løsninger, pugge statements med hva jeg KAN, og hva jeg TRENGER ISTEDEN, altså erstatninger. Bedre vaner, som erstatter tidl dårlige vaner. Ideelt sett kan man sikkert finne det egentlige problemet, gå inn og bearbeide, og litt etter litt få bukt med problemet. Dr Phil sa i et program en gang at man begynner å overspise av EN grunn, og fortsetter an en ANNEN. Det tror jeg på. Siden de fleste av oss har begrensede muligheter til å få bukt med alle lik i lasten sånn på en knips, kunne man kanskje i en overgang tygge selleri istedetfor sjokolade, drikke en tekopp istedetfor en cola. Som neste skritt på veien, finne NOE ANNET til å belønne seg med. Altså, lære seg til at mat ikke er belønning og trøst, men all den tid man fortsatt føler behov for belønning og trøst:
SÅ: Hva kan en sette ISTEDETFOR mat? HÅPER PÅ GODE FORSLAG SOM IKKE KOSTER SKJORTA ; )

nellie 07-01-11 17:37

Sv: Hva snasker du på?
 
Kjedelig svar, men:p Knasker ikke så mye egentlig. Er jeg sulten mellom måltidene tar jeg noen ost og skinkeruller eller mandler.

Kanutten 07-01-11 17:48

Sv: Hva snasker du på?
 
Og jeg spiser når jeg er sulten. Har egentlig ikke faste måltider, men pleier planlegge et par av dem. De andre er mer spontane.. Jeg snasker/snåsser faktisk ikke. :o Eller dvs jeg kaller dem måltid. :p
Det er sjelden jeg spiser opp alt jeg har på tallerkenen sånn med en gang.. Jeg småspiser av tallerkenen gjennom dagen slik at når kvelden er der er tallerkenen tom. :o

nellie 07-01-11 17:49

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 995499)
Og jeg spiser når jeg er sulten. Har egentlig ikke faste måltider, men pleier planlegge et par av dem. De andre er mer spontane.. Jeg snasker/snåsser faktisk ikke. :o Eller dvs jeg kaller dem måltid. :p

Hun spurte vel egentlig om hva du gjorde når du skal kosespise eller trenger oppmuntring da:p Ikke når du er sulten.

Kanutten 07-01-11 17:51

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 995500)
Hun spurte vel egentlig om hva du gjorde når du skal kosespise eller trenger oppmuntring da:p Ikke når du er sulten.

ÅÅh, men da blir svaret som over.. Jeg spiser rester av det jeg hadde på fatet.. Ikke noe utenom det som allerede er laget. Bortsett fra NØTTER! DET kan jeg ta en neve av innimellom!

Nellie, svaret er NØTTER :lol:

Kanutten 07-01-11 17:52

Sv: Hva snasker du på?
 
Og jeg spiser ikke for å bli oppmuntret! Jeg dusjer, pynter meg og har på den beste godlukta mi! Oppmuntring er mer enn mat. :ja:

nellie 07-01-11 17:52

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 995501)
ÅÅh, men da blir svaret som over.. Jeg spiser rester av det jeg hadde på fatet.. Ikke noe utenom det som allerede er laget. Bortsett fra NØTTER! DET kan jeg ta en neve av innimellom!

Nellie, svaret er NØTTER :lol:

Endelig svar avgitt?

nellie 07-01-11 17:53

Sv: Hva snasker du på?
 
Jeg tar forresten en Atkinsbar i ny og ne hvis jeg føler for det. Ellers så lager jeg noe lavkarbosnacks:)

Kanutten 07-01-11 17:53

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 995504)
Endelig svar avgitt?

Nja.... Kanskje et glass rødvin?? :o

nellie 07-01-11 17:55

Sv: Hva snasker du på?
 
Her kommer det frem..

Kanutten 07-01-11 17:55

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 995505)
Jeg tar forresten en Atkinsbar i ny og ne hvis jeg føler for det. Ellers så lager jeg noe lavkarbosnacks:)

Jeg ser på det som et lite måltid hvis jeg ikke har noe annet, ikke som snask. Men det er sjelden, kanskje 1 gang annenhver måned. OST er jeg derimot en kløpper på! Smeltet ost! Med hvitløkspulver på. :sikle:

Kanutten 07-01-11 17:56

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 995508)
Her kommer det frem..

:lol:

nellie 07-01-11 17:56

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 995509)
Jeg ser på det som et lite måltid hvis jeg ikke har noe annet, ikke som snask. Men det er sjelden, kanskje 1 gang annenhver måned. OST er jeg derimot en kløpper på! Smeltet ost! Med hvitløkspulver på. :sikle:

Jeg kjøper en bar, samboern kjøper 2 liter is og en pose potetgull. Er umulig å forholde seg til denslags uten noe å ty til:p

langaard 07-01-11 18:01

Sv: Hva snasker du på?
 
F.eks: grønnsaker som rå blomkål,stangslleri,staver av agurk,paprika med en god rømmedip:) spekemat med dip, for og nevne noe:p

TrillTrall 07-01-11 18:38

Sv: Hva snasker du på?
 
Har egentlig ikke det store snaske-behovet når jeg ikke spiser sukkersaker til daglig. Men det hender jeg tar en liten bit mørk sjokolade. Eller en blanding av div. nøtter + litt jarlsbergost i små terninger, det er godt. :) Er jeg riktig vågal så kan jeg finkutte et par tørkede aprikoser og hive oppi også, men det er sjeldent.

nellie 07-01-11 18:43

Sv: Hva snasker du på?
 
Jeg var kriminell til å småspise før.. men det var nok bare en vane og hadde ingenting med hverken sult eller sug å gjøre.

scartz 07-01-11 23:24

Sv: Hva snasker du på?
 
Smoothie er gudd! Ellers syntes jeg det er farlig godt å høvle av noen skiver gräddost :)

Carisma 07-01-11 23:28

Sv: Hva snasker du på?
 
Det varierer veldig. Noen ganger ostechips (med rømme :flau:), andre ganger skyr med fløte. Eller tyrkisk youghurt med bær. Eller spekeskinke med majones....

nonta 07-01-11 23:45

Sv: Hva snasker du på?
 
Jeg er en sjokoholiker så jeg koser meg med lavkarbokakao, da blander jeg valhrona kakaopulver ut i kokende vann sammen med søtstoff (suketter el sukrin) og har i en fløtedæsj. (luksusvarianten for dager jeg har spist ekstra lite har jeg litt piska krem i) Har tenkt å gå over på rått kakaopulver, blir sunnere da.....
Ellers så spiser jeg en (liten) bit hjemmelagd cocosa konfekt med nøtter og råsjokolade. Regner disse som måltider...

Debbie 08-01-11 14:30

Sv: Hva snasker du på?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nonta (Innlegg 995810)
Jeg er en sjokoholiker så jeg koser meg med lavkarbokakao, da blander jeg valhrona kakaopulver ut i kokende vann sammen med søtstoff (suketter el sukrin) og har i en fløtedæsj. (luksusvarianten for dager jeg har spist ekstra lite har jeg litt piska krem i) Har tenkt å gå over på rått kakaopulver, blir sunnere da.....
Ellers så spiser jeg en (liten) bit hjemmelagd cocosa konfekt med nøtter og råsjokolade. Regner disse som måltider...

Skal du ha full effekt av den dyrere raw-kakaoen, så ikke bland den i kokende vann-da forsvinner mye av næringen. Jeg vet ikke hvordan man lager dette ellers, men det er jo litt bortkastede penger hvis du betaler for ikke-varmebehandlet mat(hvor næringstoffene er bedre bevart)og så varmebehandle den selv? Hvor kjøper du valhrona kakao?:)

Deanna 08-01-11 14:47

Sv: Hva snasker du på?
 
Jeg er nybegynner i gamet, og opplever egentlig ikke noe behov for å snaske mellom måltidene, men i går hadde jeg en veldig merkelig opplevelse. Jeg hadde så enormt behov for å Putte Noe i Munnen. Men jeg var langtfra sulten, og hadde ikke lyst på hverken søtt eller salt. Var rett før jeg knasket isbiter bare for å Ha Noe i Munnen. Sært.

Mellon 08-01-11 15:04

Sv: Hva snasker du på?
 
Har fått dilla på ostechips av kavli, med rømme og kjøttpålegg:D

misslinda 08-01-11 15:17

Sv: Hva snasker du på?
 
Nøtter, atkins bar, noen få biter sukkerfri melkesjokolade fra cloetta(aldri mer enn en rad), mørk sjokolade, ost, skinkerull, etc etc.. men holder dette til en gang iblant i helgene dog..!!

Så hender det at jeg drikker ett glass pepsi max.. Også kun i helgene.. Farris med litt fun light i i ukene hvis jeg bare MÅ:.. Men det går bare i vann sånn generelt..

Har alltid vann med meg, Har en flaske i kjøleskapet, en i veska, en i bilen, en på jobb.. Pass på å alltid ha med deg vann, så drikker du og mer. Jeg drikker mellom 3 og 4 liter for dagen på vane. aldri noe pes..

ada-emilie 08-01-11 15:25

Sv: Hva snasker du på?
 
Frukt som eple, pære eller plommer. Er jeg sulten spiser jeg i tillegg ost. For å drikke nok kan jeg tipse om store glass te med litt soyamelk i. Nesten ikke karbo i, slik at man kan drikke masse av det.Og vann må være iskaldt for å smake godt.

Cyan 08-01-11 15:36

Sv: Hva snasker du på?
 
Et glass Pepsi Max nesten hver kveld. Mørk sjokolade og salte nøtter i helgene, og noen ganger baconcrisp. Blir desverre fort for mye for jeg har en tendens til å spise til det er tomt, så jeg jobber med å trappe ned. Vil liksom ikke kutte helt ut heller, egentlig mest for å lære meg litt selvkontroll. Har en drøm om å kunne ha mørk sjokolade og salte peanøtter liggende i skapene og så bare spise bittelitt en gang i blant, men foreløpig forsvinner det ganske fort :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no