Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spis deg ned i vekt med Skaldeman (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Skaldeman og alkohol? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37717)

LilleM0r 27-10-10 15:38

Skaldeman og alkohol?
 
Jeg har lest og lest, både GI-Null og her inne, men finner ikke hva Skaldeman sier om alkohol.

På 50+ altså den strengeste - tillates det et glass vin i ny og ned?

Både Atkinson og Ketlysekuren så sier de at de fire først ukene skal være alkoholfri, og som sagt - finner jeg ingenting om teamet fra herr Skaldeman.

Noen som vet?

Hilsen en som så sårt savner et glass vin:p

pitch 27-10-10 16:38

Sv: Skaldeman og alkohol?
 
Det spørs vel hvor travelt du har det på veien nedover i vekt...

Alkohol i seg selv ødelegger ikke effekten, men bremser litt opp ved at lever brenner alkohol i stedet for å jobbe med fett. Da forutsatt at du ikke drikker øl, vin med mye sukker eller rusbrus/drinker med sukker.

Generelt kan det vel være greit å ha noen alkoholfrie uker i starten av prosessen slik at man er kommet skikkelig i gang og har fått kroppen med seg i endringsprosessen som man har startet.

Tørr vin går fint innimellom...

LilleM0r 27-10-10 17:27

Sv: Skaldeman og alkohol?
 
Takk, Pitch!
Jeg har to år på baken med lavkarbo og det for det meste ketolyse.
Dette har ikke resultert i vektnedgang for min del, så her måtte sterkere krutt til:p
Derfor følger jeg nå Skaldeman 50+ (selv om jeg ikke skal ned så mye...)og har gjort det i seks uker nå.
Og jeg går ned!!! Har fobi mot å gå på vekta, så jeg har ikke veid meg - men jeg ser det godt nå og merker det på klærne. Jeg krymper!!!

Så på ditt poeng - det spørs på hvor travelt jeg har det....
Det har jeg for så vidt ikke, dette er en livsstil for meg, men jeg ønsker ikke å ødelegge den gode trenden...
På den annen side så skader antagelig ikke et glass tørr vin i helgen heller...:rolleyes:

Og jeg har nå vært totalt uten alkohol i seks uker - så da tror jeg at jeg planlegger med et glass fredag kveld:D

Tusen takk for flott svar!:)

Homer Simpson 29-10-10 10:41

Sv: Skaldeman og alkohol?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r (Innlegg 956218)
Takk, Pitch!
Jeg har to år på baken med lavkarbo og det for det meste ketolyse.
Dette har ikke resultert i vektnedgang for min del, så her måtte sterkere krutt til:p
Derfor følger jeg nå Skaldeman 50+ (selv om jeg ikke skal ned så mye...)og har gjort det i seks uker nå.
Og jeg går ned!!! Har fobi mot å gå på vekta, så jeg har ikke veid meg - men jeg ser det godt nå og merker det på klærne. Jeg krymper!!!

Så på ditt poeng - det spørs på hvor travelt jeg har det....
Det har jeg for så vidt ikke, dette er en livsstil for meg, men jeg ønsker ikke å ødelegge den gode trenden...
På den annen side så skader antagelig ikke et glass tørr vin i helgen heller...:rolleyes:

Og jeg har nå vært totalt uten alkohol i seks uker - så da tror jeg at jeg planlegger med et glass fredag kveld:D

Tusen takk for flott svar!:)

Skaldemann selv drakk vin (rød mener jeg å huske) men ikke mer enn 1-2 glass. Men, som det sies lenger oppe her, så går det nok raskere ned hvis du lar vær...

Ciss 29-10-10 10:57

Sv: Skaldeman og alkohol?
 
Skaldeman skriver i 'Spis deg ned i vekt':

"Vin gjør ikke vektreduksjon lettere, men det gjør livet triveligere. Dersom man som jeg drikker vinen etter den fete maten går det fint å kombinere den med en rask vektreduksjon. Men det skal være litt vin og ikke hver dag."

Dessuten:

"Vinen må være tørr"
"Du skal spise noe før du drikker vinen. Ta gjerne en ostebit 20 minutter før maten. Alternativt kan du drikke vinen etter maten."

LilleM0r 29-10-10 19:42

Sv: Skaldeman og alkohol?
 
Ja men da går jeg og åpner en flaske jeg da!!!
Det blir fantastisk godt etter sju uker uten!!
Skål og takk for gode råd og informasjon:full:
Regner med dere blir med å skåler med meg?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no