Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Vispet fløte m/bringebær som godt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55733)

blomst1 18-06-14 09:06

Vispet fløte m/bringebær som godt
 
Høres det ok ut med 1,5 dl vispet fløte sammen med noen bringebær som en erstatter for noe godt ?

Eller er det for heavy å spise det en gang pr. dag, som et slags måltid ? Det metter godt.

Ellers er egg, rent kjøtt, grønnsaker, fiberrik solsikkebrød og hvite oster med i kostholdet mitt til nå.

Flere tips om enkel hverdagsmat ?

jankph 18-06-14 10:55

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt
 
Absolutt lov. Bringebær er de av sommerfruktene med minst karbohydrater i, 3g/100g. Jordbær kan også spises, men har dobbelt så mange karber som bringebær, 6-7g/100g, og her snakker vi 8-10 bær per 100g, men selv det ville jeg unnet meg nå om sommeren. Ellers er også honningmelon og cantaloupemelon gode alternativer med færre karber enn jordbær. Vannmelon har vel det samme antall karber som jordbær. Uansett vill jeg nok ikke fått dårlig samvittighet av litt ekstra kald melon og bær med fløte for å kose seg i sommervarmen.

Imse 18-06-14 10:59

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt
 
Jeg ville regnet det som lørdagsgodt og ikke som et hverdagsmåltid, dessuten er det knapt protein i det. Av erfaring er det mange som reagerer på fløte og andre melkeprodukter med å stagnere. Du får prøve deg frem til hva som funker for deg. Funker det, så kos deg, funker det ikke, så hold deg til det på lørdag.

For min del er 1.5dl fløte 1 dl for mye.. Jeg tar 1/2dl fløte og 50g bringebær som dessert etter et måltid med protein og fett.

Carisma 18-06-14 11:27

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt
 
Putt oppi cottage cheese eller evt tyrkisk youghurt så blir det mer målitd. Og som imse sier, 1,5 dl er mye. Det er nesten halvparten av dagens karbokvaote på f.eks Ketolyskuren bare i fløte. :o

blomst1 18-06-14 11:59

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt
 
Jeg tar imot alle tips med takk.

Bringebær bra.

Ikke for mye fløte, fordi det kan stagnere vektreduksjonen.

Jeg må prøve å få mest mulig informasjon i alle retninger for å se hvordan jeg skal prøve å spise optimalt.

Til nå har det gått fint i forhold til at jeg ikke sulter mellom måltidene, og sukker tenker jeg lite på .

I går kom mannen min hjem fra en reise, og som vanlig hadde han kjøpt med seg litt godis fra taxfree, først og fremst til ungene. Det blir posjonert ut.

Før lurespiste jeg mye av det selv, men nå har jeg overhodet ikke lyst på det. Fordi det ikke frister.

Camomilla 18-06-14 12:02

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt
 
Så lenge man kan er mett og tilfreds er det ekstremt mye lettere å la snopet ligge, ja :ja:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no