Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Tyrkisk yoghurt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28483)

sara 28-09-09 12:23

Tyrkisk yoghurt
 
Har prøvd å søke litt rundt på forumet etter hva jeg kan lage utav en boks tyrkisk yoghurt som bare blir stående og stående i kjøleskapet... Og nå går den snart ut på dato. Kan den brukes istedenfor creme fraiche feks? Som salat-dressing? Som yoghurt, med nøtter og bær? :confused:

Carisma 28-09-09 12:27

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Tzatziki, smoothie, som youghurt blandet med bær eller heistad syltetøy, dressing, dip... Og en masse mer :D

Imse 28-09-09 12:44

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Tzatziki er jo kjempegodt da!

Eller som dessert, med friske bær, litt kanel og revet mørk sjokolade på, eller bare med hakka nøtter på. Ungene her i huset elsker å spise den med litt s*ltetø* ( sånn med mindre sukker i, og bare 1/2 ts) og evt müsli i.
Det aller beste er å spise den med honning og nøtter... Men den honningen er jo ikke helt lovlig da..

Gerd 28-09-09 12:46

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Eller frys den i mindre porsjoner og bruk til sauser senere :ja:

Gracella 28-09-09 13:48

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Lag den avokado/lime smoothien som står på lokket og du har aldri lyst til å spise (drikke) noe annet i hele ditt liv, he, he.
I stedet for sukker har du splenda eller noe annet søtningsmiddel - og jeg bruker lime juice fra flaske (tar litt mer enn det står i oppskriften...)

sara 28-09-09 15:30

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Takk Takk Takk for alle innspill, kreative sjeler! :) :) :)

LenaBeatrice 28-09-09 21:43

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
1 Vedlegg
Sjekke denne siden: http://lindahlsmejeri.se/recept.aspx

Her finner du maaaange oppskrifter med tyrkisk yoghurt.
Det er hjemmesiden til produsenten av denne:

Lil G 28-09-09 21:50

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Jeg spiser den med frosne bringebær varmet i micro, og kokos på toppen.
Veldig godt om man har lyst på noe søtt ..

Happiness 29-09-09 01:20

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Hvor får man kjøpt denne?
Jeg bor i stavanger

Gracella 29-09-09 09:42

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Happiness (Innlegg 776028)
Hvor får man kjøpt denne?
Jeg bor i stavanger

Jeg har sett den på Coop Mega der jeg bor. Mener at Ica-butikkene skal ha den, men ikke "min".
På Coop var den forresten "gjemt" ved siden av Creme fraichen, den stod ikke sammen med annen yoghurt :confused:.
Jeg tror ikke jeg hadde sett den hvis jeg ikke hadde hørt om den her inne og deretter lett etter den.

Cornelia 29-09-09 09:58

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Kebabsaus - det får man helt dilla på!!!
Også er det helt perfekt til tzatziki som noen andre også nevnte. :D

sara 29-09-09 21:26

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Jeg kjøpte min på Rema 1000 i Oslo. Takk igjen for alle gode tips! Skal prøve det med litt frosne bringebær og Fedon-musli imorgen. ;)

Happiness 30-09-09 10:25

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 776067)
Jeg har sett den på Coop Mega der jeg bor. Mener at Ica-butikkene skal ha den, men ikke "min".
På Coop var den forresten "gjemt" ved siden av Creme fraichen, den stod ikke sammen med annen yoghurt :confused:.
Jeg tror ikke jeg hadde sett den hvis jeg ikke hadde hørt om den her inne og deretter lett etter den.

Sto sammen rømme, CF, CC etc her og, ikke sammen yoghurt. Fant den på coop mega :)

Abbe 30-09-09 12:37

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Happiness (Innlegg 776552)
Sto sammen rømme, CF, CC etc her og, ikke sammen yoghurt. Fant den på coop mega :)

På "min" coop obs finner jeg tyrkisk youghurt sammen med Litago og sjokolademilshake :p Logisk? :cool:

pici 30-09-09 13:08

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Jeg bor i Stavanger området, og har fått kjøpt tyrkisk yoghurt på Helgø matsenter!!

Rin 02-10-09 13:39

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Hvor får man kjøpt denne i oslo sentrum/løkka, egentlig? Trålet ICA og Rema1000 og Meny uten hell så langt :o

Kitt 02-10-09 13:41

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Merkelig!:confused:
Alle tre skal ha den!!!
Har du sett i riktig kjøleskap/ spurt personalet?
Min lokale Rema har ført den i evigheter!

Carisma 02-10-09 13:45

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 777535)
Hvor får man kjøpt denne i oslo sentrum/løkka, egentlig? Trålet ICA og Rema1000 og Meny uten hell så langt :o

Prøv f.eks Sultan på løkka, eller på en av sjappenen i brugata. Butikken i enden av smalgangen på grønland har hvertfall, den enden mot Plaza. Det er billigere å kjøpe på innvandrerbutikker. Min lokale på Tøyen har fått den i lyseblå bøtter nå, 1l. Før var den i knall blå og grønn bøtte.

Rin 02-10-09 19:37

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 777540)
Prøv f.eks Sultan på løkka, eller på en av sjappenen i brugata. Butikken i enden av smalgangen på grønland har hvertfall, den enden mot Plaza. Det er billigere å kjøpe på innvandrerbutikker. Min lokale på Tøyen har fått den i lyseblå bøtter nå, 1l. Før var den i knall blå og grønn bøtte.

Takk, jeg skal se om jeg får kikka innom Sultan en dag jeg kommer meg ut litt tidlig... blir dønn sliten bare av å se på mengden folk der når jeg går forbi på søndager :D

Carisma 02-10-09 19:40

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 777702)
Takk, jeg skal se om jeg får kikka innom Sultan en dag jeg kommer meg ut litt tidlig... blir dønn sliten bare av å se på mengden folk der når jeg går forbi på søndager :D

Ja, jeg får klaus av Sultan på løkka... Liker den på sagene/lilleborg bedre :ja:

sara 07-10-09 12:26

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Nå har jeg akkurat fortært mitt første måltid med tyrkisk yoghurt; det var godt!!! men som alltid hver gang jeg prøver noe nytt, blir jeg redd for å ha spist for mye o.l, så det skal bli for mange karber tilsammen. nå følger jo ikke jeg en slavisk karbe-gram-plan, men prøver jo å spise minst mulig;)

Jeg tok en skål med ca 4-5 SS tyrkisk yoghurt, med 2 SS Fedonmusli og 3-4 SS bringebær. Det er vel en ok mengde for et måltid det? Ble fin og mett, på en behagelig måte:)

luringen 07-10-09 15:37

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
ja det er jo poenget; spis deg passemett du. ser helt greit ut. jeg hadde nok spist enda litt mer youghurt;)

sara 07-10-09 15:48

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen (Innlegg 779743)
ja det er jo poenget; spis deg passemett du. ser helt greit ut. jeg hadde nok spist enda litt mer youghurt;)

Takk for svar:) Har foreløpig ikke blitt sulten igjen heller gitt, drøy yoghurt!

Rin 09-10-09 16:40

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Jeg fant den til slutt :D Drikker sånn avocado-lime smoothie nå, mm. Skal bruke litt av den til improvisert coleslaw etterpå!

Ketotilhenger 09-10-09 22:11

Sv: Tyrkisk yoghurt
 
Noen som vet hvor man får tak i denne i Drammen? Elsker yoghurt, savner yoghurt!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no