Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8429)

Kanari 26-03-06 13:01

Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold
 
Jeg har troen på lavkarbohosthold, men jeg har ikke fått startet på det helt fullt ennå, tror jeg har litt sånn 50/50 lavkarbo og "normalt" kosthold. Men jeg har gått ned i vekt fordet..:o

Jeg har funnet en del oppskrifter på kaker i forumet som jeg kunne tenkt meg å prøve, men lurer på hvordan det blir da, når jeg spiser et nokså vanlig kosthold, dvs brødskiver,havregryn til frokost altså en god del karbohydrater og litt diverse med karber til middag, hvordan dette vil bli når jeg da spiser lavkarbo kakene/desserter som da inneholder en god del fett?? Vil det bli for mye av alt, dvs fett og karbohydrater totalt sett så det ikke vil lønne seg???

Håper noen forstod hva jeg mente med dette!!

jeef-micro 26-03-06 13:05

Sv: Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold
 
skal man effektivt slanke seg, så er det vell lurest å velge en filosofi og følge den ganske bestemt. Det du skriver her høres mere grete roede enn lavkarbo ut påmeg, og hun sier vell at man skal være litt obs på fett...

Men du får prøve deg littt frem eller noe. Går du ned i vekt slik som du spiser nå er det jo ikke noe som er bedre enn det, dersom det er det kostholdet du ønsker å ha

Aline 26-03-06 13:10

Sv: Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold
 
Men du har vel ikke tenkt å spise kaker hver dag? ;)

Å bruke lavkarbokakene som erstatning for andre kaker i selskaper er ikke noe problem uansett hvordan man spiser (fordi man er jo ikke i selskap hele tiden;))

Men å avslutte hver dag med masse fett etter å ha spist endel karbo iløpet av dagen, det er ikke så lurt. Jeg blander som bare det selv, jeg nå. Er vel nærmest fedon for tiden. litt karber, men prøver bevisst å begrense de. Har mest fokus på å bli kvitt snopelysten.

Så jeg spiser supergrovt hjemmebakt brød og litt skjell eller en lefse til tacoen. bittelitt ris innimellom, men middager uten ris, poteter og pasta er ikke noe problem :)
Jeg prøver også å få i meg nok fett i frokosten så jeg har et godt drunnlag for dagen, men begrenser meg mer utover dagen. Grunnen til dette er at jeg føler meg vel med det :)

håper du finner en løsning som funker for deg :)

Kanari 26-03-06 16:14

Sv: Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold
 
Jeg hadde ikke tenkt å spise kaker hver dag nei..Bare lurte på om det ville bli for mye på en måte ved at jeg spiser brød og havregrøt og sånn som det er karber i og så lavkarbo kake med mer fett i..Om det vil gå litt opp i spinningen på en måte..

Nille 26-03-06 16:52

Sv: Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanari
Jeg hadde ikke tenkt å spise kaker hver dag nei..Bare lurte på om det ville bli for mye på en måte ved at jeg spiser brød og havregrøt og sånn som det er karber i og så lavkarbo kake med mer fett i..Om det vil gå litt opp i spinningen på en måte..

Enkelt sagt så er det slik at du vil legge på deg om du spiser mye karber og mye fett ! Det er en balansegang der og den må du finne. Altså finne ut hva din kropp tåler av karber kombinert med fettholdig kost.

Personlig har jeg veldig lav terskel og kan ikke spise mye karber før jeg legger på meg. Andre har det motsatt.....

Kristian 27-03-06 05:11

Sv: Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold
 
Min erfaring er at det ikke funker med vanlig brød, da må du finne ett bød som er svært grovt slik som Ingers rugbrød eller det tyske husmannsbrøde`\vollkornbrot.
Havregrøt syns jeg fungerer utmerket som gir mye og langvarig energi til trim og konkuranse. Müsli likeså, den i plastpose med nøtter.

luringen 28-03-06 21:15

Sv: Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold
 
ja...jeg hadde håpet det var sånn jeg...på vedlikehold. Men det har sneket seg på noen kg nå, så jeg må nok legge vekk noen karbovaner ja...i kombinasjon med høyfett og prottismåltider går det ikke bra...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no