Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26348)

*pippi m gutt og jente* 08-06-09 18:12

Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkarbo?
 
Hvordan gjøre det enklest mulig?

Kanutten 08-06-09 18:32

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolysel å fortsette på generel lavka
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente* (Innlegg 731395)
Hvordan gjøre det enklest mulig?

Spise mer karber slik at du ikke er i ketose.... Feks, spis mer grønt...

*pippi m gutt og jente* 08-06-09 20:52

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolysel å fortsette på generel lavka
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 731403)
Spise mer karber slik at du ikke er i ketose.... Feks, spis mer grønt...

Jupp,mer gr.saker..Men skal jeg gå over til lettrømme istedenfor seter? Skal jeg fremdeles bruke meierismør, eller gå over til noe lettere?

Xandra 08-06-09 21:03

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar
 
Jeg skrev et inlegg for litt siden der jeg etterlyste info om hvilket karbohydratnivå en bør legge seg på etter endt ketolysekur, med tanke på kroppens næringsbehov og sånt. Da fikk jeg svar at det var lurt å lese boka "Bedre uten brød", som forøvrig er på tilbud her.

Når jeg er ferdig "kuret" kommer jeg nok til å bruke litt av karbohydratene til sånt som linser, bønner kikerter, litt mer rotfrukt etc. og kanskje unne meg litt frukt iblandt.

Kanutten 08-06-09 21:05

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolysel å fortsette på generel lavka
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente* (Innlegg 731474)
Jupp,mer gr.saker..Men skal jeg gå over til lettrømme istedenfor seter? Skal jeg fremdeles bruke meierismør, eller gå over til noe lettere?

EKTE mat er best! Kutt ut alle lettgreier.... Bruk heller mindre av det ekte.. Og mer av gode karber.

søtsaka 08-06-09 21:42

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar
 
hei! jeg trenger seriøs hjelp. tenkte å starte på ketolyse kur, men har ikke kjøpt bok. hvor mye kan man spise til hvert måltid? har lest litt på nett i noen dager nå, finner ut hva jeg kan spise men ikke hvor mye. vet jeg ikke skal ha mer enn 20g karb om dag. 2,5 dl salat f.eks hvor mye karbo er d i det? har dere eks på hva dere spiser til frokost, lunsj, middag og kvelds!

Carisma 08-06-09 21:56

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av søtsaka (Innlegg 731513)
2,5 dl salat f.eks hvor mye karbo er d i det?

Det kommer an på hva du har i salaten. på www.matvareguiden.no kan du sjekke næringsinnholdet i de forskjellige ingrediensene, så må du veie og legge sammen.

*pippi m gutt og jente* 08-06-09 22:16

Sv: Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkar
 
Hvor myr frukt kan man spise? Har jo ikke spist frukt på mange mndr..heller ikke gulrøtter, kålrot, erter, mais...Hvor mye av dette?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no