Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Frokost/kvelds/snadder (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32707)

heart 11-04-10 13:35

Frokost/kvelds/snadder
 
Vil gjerne dele en himmelsk god, og veldig enkel oppskrift på noe som er sunt og godt.

Tyrkisk youghurt (3,7 karbohydrater pr. 100 g.)
Bruker ca 120 g.Youghurt
To små spiseskjeer sukrin og en liten spiseskje splenda. (Prøv deg frem etter din smak)
7-8 dråper vaniljeessens
5-6 hakka paranøtter.
Bland sammen og nyt! Jeg spiser dette hver dag både som frokost og til kveldskos. Dessuten inneholder youghurten 10 g. fett pr. 100 g. youghurt, så dette er en god fettkilde.

Ellers vil jeg tipse om dette som heter Stevia.
Det er et naturlig søtningsmiddel som ikke påvirker blodsukkeret, altså 0 karbohydrater. Dette kan du få kjøpt billig her. Jeg har ikke fått prøvd det enda, men har hørt fra flere at det er et veldig bra søtningsmiddel, så nå har jeg bestillt: White stevia powder, (nøytral smak) Stevia Vanilla Creme, og Stevia Chocolate.
Produktene er veldig billige, og hvis du bare bestiller produkter for under 200 kr. om gangen, så slipper du toll.

BlirFjong 11-04-10 16:13

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Ser du bor på samme sted som meg, og jeg har lett veldig etter den tyrkiske yoghurten - hvor har du fått tak i den? :)

Høres veldig godt ut, kunne gjerne tenkt meg å teste noe sånt til frokost/kveldskos iblant :)

heart 11-04-10 16:35

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Hei:)
Har kjøpt den på Ica Maxi og på Bruelandssenteret (Coop Mega)

BlirFjong 11-04-10 20:14

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Ah! Har sett etter det på Ica Maxi men fant ikke, men skal sjekke igjen. Tar nok turen innom Bruelandssenteret hvis ikke. Takk for tipset :)

Ferskenbeinet 11-04-10 20:56

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
obs har og tyrkisk yoghurt, hvertfall på bryne!

Kitt 11-04-10 22:15

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Jeg kjøper tyrkisk yoghurt på Rema, jeg!
Om den lokale Rema ikke har det inne, er det bare å spørre om de kan ta inn, for det er i sortementet!

BlirFjong 12-04-10 08:10

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 861214)
Jeg kjøper tyrkisk yoghurt på Rema, jeg!
Om den lokale Rema ikke har det inne, er det bare å spørre om de kan ta inn, for det er i sortementet!

Ah, det skal jeg spørre om, har en Rema like ved der jeg bor så det hadde jo vært praktisk! :-)

crystall 12-04-10 09:56

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
De har på obs kvadrat hvertfall :)

BlirFjong 12-04-10 11:45

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av crystall (Innlegg 861405)
De har på obs kvadrat hvertfall :)

What? Der har jeg jo lett etter, jeg må være blind. Hvor står de hen? Hehe.

Ferskenbeinet 12-04-10 12:13

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
på obs bryne sto den sammen med vanlig yoghurt hvertfall!

Kitt 12-04-10 13:27

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
På min Rema står tyrkisk/gresk yoghurt sammen med rømme, cc, cf etc, ikke sammen med den andre yoghurten!:p

crystall 12-04-10 14:40

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Yes, det er der den står på obs og, helt til venstre i kjølerommet, rett over melka, så vidt jeg kan huske :)

BlirFjong 12-04-10 14:48

Sv: Frokost/kvelds/snadder
 
Tralala... jeg er med andre ord blind ;) Skal dra og kjøpe meg, trenger virkelig variasjon i frokostene.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no