Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Novemberskravletråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49102)

Nnem 01-11-11 18:13

Novemberskravletråden
 
I dag er det 1 mnd til desember:)

Hvordan var forrige mnd? Hvordan ligger du an vektmessig?

Ønsker alle en fin november mnd.

Kitsu 01-11-11 18:47

Sv: Novemberskravletråden :)
 
Ståda her er vel den samme som den har vært i det som virker som en liten evighet - men det skjer muligens noe nå som jeg har bestemt meg for å kutte litt på kcal og melkeprodukter. Så så vidt et nytt tall på vekten i dag, bikket akkurat ned under kiloen.

Og så har jeg bursdag i november!

Bønna200 01-11-11 20:11

Sv: Novemberskravletråden
 
Jeg står nå på det samme som jeg sto på da jeg begynte med lavkarbo i juni...
Gikk ned noen kilo til å begynne med, men takket være medisiner gikk jeg opp igjen:o
Men jeg er uansett takknemlig for at jeg ikke har gått opp ytterligere kilo. Vekta er som "låst" på en måte.

Katta66 01-11-11 21:27

Sv: Novemberskravletråden
 
Ja det nærmer seg advent, og det liker jeg, koselig tid det :) vekmessig er jeg -4 kilo og det er jeg fornøyd med, skal ikke ytterligere ned i vekt (176/61kg). Sliter med litt for mye fett rundt magen, og er til tider veldig oppblåst, særlig i dagene før menstruasjonen.

Jeg trener 3 ganger i uka, hovedsaklig løping på tredemølle og styrketrening.

Vi har innarbeidet et godt og næringsrikt lavkarbo kosthold her i huset, med masse varierte grønnsaker og kjøtt/fisk. Mannen min har gått ned 6 kilo siden august og er også veldig standhaftig når det gjelder kosthold og trening.

Har begynt å tenke så smått på julekakene, og håper det finnes oppskrifter på lavkarbo varianter :)

ROSA83 02-11-11 01:26

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Katta66 (Innlegg 1243461)
Ja det nærmer seg advent, og det liker jeg, koselig tid det :) vekmessig er jeg -4 kilo og det er jeg fornøyd med, skal ikke ytterligere ned i vekt (176/61kg). Sliter med litt for mye fett rundt magen, og er til tider veldig oppblåst, særlig i dagene før menstruasjonen.

Jeg trener 3 ganger i uka, hovedsaklig løping på tredemølle og styrketrening.

Vi har innarbeidet et godt og næringsrikt lavkarbo kosthold her i huset, med masse varierte grønnsaker og kjøtt/fisk. Mannen min har gått ned 6 kilo siden august og er også veldig standhaftig når det gjelder kosthold og trening.

Har begynt å tenke så smått på julekakene, og håper det finnes oppskrifter på lavkarbo varianter :)

Hei det finnes en bake bok som er lchf fant den i en bokhandel på gulskogen sentret masse fine kaker småkaker konfekt å paier kommer tilbake med navn og forfatter senere

Nupsida 02-11-11 09:05

Sv: Novemberskravletråden
 
Snart jul nå! :D

Den siste måneden gikk ikke så bra for min del, uten kjøkken så blir det mye dritt mat, og når man ikke bor hjemme hos seg selv og har glemt og handle til søndagen, dagen derpå så blir det endel utskeiing. Men, gikk på vekta nå for første gang siden 19.oktober og da viste den 0,4 kg nedgang så da er jeg litt i gang hvertfall :)

Håper jeg klarer å finne mange lavkarbo-kaker og slikt som jeg kan ha i jula, er veldig gira på å prøve meg på en lavkarbo jul, men er usikker på om jeg klarer det :/ Kommer nok til å savne pepperkaker, mandariner, sjokolade and so on <3

Katta66 02-11-11 20:58

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ROSA83 (Innlegg 1243566)
Hei det finnes en bake bok som er lchf fant den i en bokhandel på gulskogen sentret masse fine kaker småkaker konfekt å paier kommer tilbake med navn og forfatter senere

Supert - det gleder jeg meg til!

Malice 02-11-11 22:37

Sv: Novemberskravletråden
 
Oktober har vært en måned med mye stress for min del, men vekta har gått nedover så det er jeg veldig fornøyd med :)
Nå framover blir det julegaveproduksjon og forberedelser til jula:) Gleder meg til den, og kommer til å feire den på riktig lavkarbovis.

ROSA83 03-11-11 14:13

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Katta66 (Innlegg 1244121)
Supert - det gleder jeg meg til!

Forfatteren er Annika Rognby
Boka heter BAKEGLEDE UTEN SUKKER
Under står det velsmakende og sunne deserter

ROSA83 03-11-11 14:17

Sv: Novemberskravletråden
 
Hei i går prøvde jeg en bukse jeg aldri trodde jeg skulle få på meg men det gikk veldig bra så nå er jeg nede i de minste buksene jeg har det var veldig morro :D

Engledans 03-11-11 14:27

Sv: Novemberskravletråden
 
Står stille som vanlig, sukk..... var en kilo ned i dag, men i morgen er jeg nok en kilo mer igjen, så jubler ikke.....:)

Malice 03-11-11 14:44

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ROSA83 (Innlegg 1244592)
Hei i går prøvde jeg en bukse jeg aldri trodde jeg skulle få på meg men det gikk veldig bra så nå er jeg nede i de minste buksene jeg har det var veldig morro :D


Så bra! :) :) Hadde en samme opplevelse med en topp i går, er en ubetalelig deilig følelse.

vaskeklut 03-11-11 15:30

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1244595)
Står stille som vanlig, sukk..... var en kilo ned i dag, men i morgen er jeg nok en kilo mer igjen, så jubler ikke.....:)

Veier du deg hver dag?

Engledans 03-11-11 15:56

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1244624)
Veier du deg hver dag?

Nei, gjorde det før, men på Nerthus oppfordring, satte jeg den vekk.Så nå veier jeg meg en gang i blant bare.Jeg blir syk i hodet av å veie meg hver dag.Men veide meg i dag, så jeg har en anelse før jeg skal tl legen i morgen, hun kommer nok til å spørre.Men jeg har ikke tenkt å sjekke om jeg har gått opp en kilo i morgen asså.Ble skrevet i en spøkefull tone, fordi det er slik det har vært for meg det siste halvåret:o

Engledans 03-11-11 15:58

Sv: Novemberskravletråden
 
Da jeg leste Bønna sitt innlegg, kom jeg på at jeg begynte på tabletter som kan gi vektøkning.Skal høre med legen i morgen.

vaskeklut 03-11-11 16:28

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1244635)
Nei, gjorde det før, men på Nerthus oppfordring, satte jeg den vekk.Så nå veier jeg meg en gang i blant bare.Jeg blir syk i hodet av å veie meg hver dag.Men veide meg i dag, så jeg har en anelse før jeg skal tl legen i morgen, hun kommer nok til å spørre.Men jeg har ikke tenkt å sjekke om jeg har gått opp en kilo i morgen asså.Ble skrevet i en spøkefull tone, fordi det er slik det har vært for meg det siste halvåret:o

Åååh. Skjønner. :o Jeg blir litt stressa av alle som veier seg hver dag og ikke helt klarer å forstå at vekta svinger fra dag til dag, bare. Bra du har hørt på Nerthus! Hun har mye lurt å si :) Lykke til hos legen!

Engledans 03-11-11 16:35

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1244649)
Åååh. Skjønner. :o Jeg blir litt stressa av alle som veier seg hver dag og ikke helt klarer å forstå at vekta svinger fra dag til dag, bare. Bra du har hørt på Nerthus! Hun har mye lurt å si :) Lykke til hos legen!

Jepp, hun er en smart og erfaren kvinne, med masse gode råd.

ROSA83 03-11-11 16:46

Sv: Novemberskravletråden
 
Hei igjenn ser mange snakker om lavkarbo jul jeg blir å lage noen lavkarbo kaker men julemiddagen skal jeg ha med lchf får jeg lov å synde en gang i blandt men jeg går ned uansett jeg har 4 kg igjen før jeg når neste delmål som er i desember tror jeg greier det set i allefall sånn ut når jeg veier meg dette er jo gøy jeg gidder ikke starte på ketolyse for bare det å droppe hvete potet å rot grønnsaker hjelper for meg

Bønna200 03-11-11 18:37

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1244636)
Da jeg leste Bønna sitt innlegg, kom jeg på at jeg begynte på tabletter som kan gi vektøkning.Skal høre med legen i morgen.

Jeg samler bøttevis med vann med disse medisinene, pluss at fettforbrenningen har stoppet opp.
Så det er lurt å skaffe seg litt oversikt over bivirkninger etc av medisiner man blir satt på.
Ofte kan man bytte merker. Men siden det er selve virkestoffet som gir meg den virkningen må jeg bare holde ut:o

Nelly 03-11-11 18:55

Sv: Novemberskravletråden
 
Jeg har også lyst til å prøve meg på lavkarbo jul. Ikke at jeg ser noe galt i å spise litt karbo i jula, men er så redd at det skal bli for vanskelig å hente meg inn igjen. Litt kjedelig og ikke spise rigrøt på lillejulaften og riskrem på julaften da.... Men kjedelig og prompe og sitte på do hele jula fordi jeg pluttselig spiser karber også. For ikke snakke om trettheten og magesmerterne....

Om jeg kan lage meg lavkarbokaker skal jeg klare meg det:)

vaskeklut 03-11-11 19:04

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nelly (Innlegg 1244699)
Jeg har også lyst til å prøve meg på lavkarbo jul. Ikke at jeg ser noe galt i å spise litt karbo i jula, men er så redd at det skal bli for vanskelig å hente meg inn igjen. Litt kjedelig og ikke spise rigrøt på lillejulaften og riskrem på julaften da.... Men kjedelig og prompe og sitte på do hele jula fordi jeg pluttselig spiser karber også. For ikke snakke om trettheten og magesmerterne....

Om jeg kan lage meg lavkarbokaker skal jeg klare meg det:)

jamen!! du kan lage "riskrem"! = krem, vaniljepulver/vaniljeessens og cottage cheese og ev. søtning :D grøten kan jeg ikke hjelpe med altså. men, kanskje du finner noe i oppskriftstrådene? selv har jeg feira to juler med lavkarbo, og det har gått smertefritt. i år, derimot. da skal jeg feire jul hos foreldrene til kjæresten, og der er det absolutt ikke lavkarbo altså. men jeg får bare kjøre "jeg blir syk av slik"-unnskyldningen når jeg ikke spiser alt som serveres :)

Nelly 03-11-11 20:29

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1244701)
jamen!! du kan lage "riskrem"! = krem, vaniljepulver/vaniljeessens og cottage cheese og ev. søtning :D grøten kan jeg ikke hjelpe med altså. men, kanskje du finner noe i oppskriftstrådene? selv har jeg feira to juler med lavkarbo, og det har gått smertefritt. i år, derimot. da skal jeg feire jul hos foreldrene til kjæresten, og der er det absolutt ikke lavkarbo altså. men jeg får bare kjøre "jeg blir syk av slik"-unnskyldningen når jeg ikke spiser alt som serveres :)

Ja, sant. Jeg kan eventuelt lage rømmegrøt for syns skyld, selv om jeg ikke liker det...
Det er jo ikke så vanskelig å spise lavkarbo i jula. Bare kutte poteten, og ta med egne julekaker

Anarko 05-11-11 14:07

Sv: Novemberskravletråden
 
Har også hatt lavkarbojul tidligere, og det gikk helt fint :)
Jeg har i likhet med Kitsu kuttet ned noe på fettet og kaloriene. Er ikke så mye meieriprodukter heller. Jeg er ikke sulten, og har faktisk gått ned. Skal stige på vekta på jobb i dag, så er litt spent på resultatet. I går var det bursdagsfeiring og mye feit mat. Men er ikke tenkt å nekte meg selv å leve heller.

Kitsu 05-11-11 17:11

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1245748)
Har også hatt lavkarbojul tidligere, og det gikk helt fint :)
Jeg har i likhet med Kitsu kuttet ned noe på fettet og kaloriene. Er ikke så mye meieriprodukter heller. Jeg er ikke sulten, og har faktisk gått ned. Skal stige på vekta på jobb i dag, så er litt spent på resultatet. I går var det bursdagsfeiring og mye feit mat. Men er ikke tenkt å nekte meg selv å leve heller.

Lykke til til oss begge, hva? :P Hvordan gikk det med vekt-påstigingen?

(Men må få si det, synes det så ut som om du hadde gått ned en del siden sist jeg møtte deg i alle fall. Du var flott i strikkegenser!)

Anarko 05-11-11 22:17

Sv: Novemberskravletråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1245827)
Lykke til til oss begge, hva? :P Hvordan gikk det med vekt-påstigingen?

(Men må få si det, synes det så ut som om du hadde gått ned en del siden sist jeg møtte deg i alle fall. Du var flott i strikkegenser!)

Takk :) Har gått ned rundt om et kilo. Siden sist fredag. Men vekten er ikke digital, så helt nøyaktig vet jeg ikke :) Men ja, jeg har gått ned siden du så meg forrige gang. Men har jobbet hardt for det :)

Lykke til til oss! :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no