Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Krampe med magnesium? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27579)

Abbe 20-08-09 22:30

Krampe med magnesium?
 
Er det noen som opplever kramper selv om de tar magnesium? Har tatt det i 8 dager nå, om kvelden før jeg legger meg... De siste nettene har jeg hatt kramper i leggene og under føttene. :eek:Jeg har ikke hatt slike kramper siden jeg gikk på ppiller, og jeg hater å våkne av krampe. Våkner gjerne i det den setter seg, akkurat for sent til at jeg klarer å forhindre bevegelsen som utløser krampa :eek:

Gerd 20-08-09 22:34

Sv: Krampe med magnesium?
 
hvor sterke er magnesiumtablettene du bruker da?

Det er lurest å ta de om kvelden :)

Abbe 20-08-09 23:20

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 757386)
hvor sterke er magnesiumtablettene du bruker da?

Det er lurest å ta de om kvelden :)



er 300mg, og jeg har tatt de om kvelden.

Vaffel 20-08-09 23:35

Sv: Krampe med magnesium?
 
Kanskje du skal prøve å doble dosen en stund?

Vaffel 20-08-09 23:39

Sv: Krampe med magnesium?
 
http://www.nettdoktor.no/ernaering/v.../magnesium.php

Gerd 21-08-09 10:35

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Abbe (Innlegg 757406)
er 300mg, og jeg har tatt de om kvelden.

Det kan være lurt å doble dosen en ukes tid, for å få fyllt opp litt :ja:

Areola 21-08-09 11:02

Sv: Krampe med magnesium?
 
Så lenge du ikke har problemer med nyrene så er det lite fare for overdose, ta dobbel dose en stund framover om ikke trippel.

Kitt 21-08-09 11:09

Sv: Krampe med magnesium?
 
Jeg tar alltid 600mg om kvelden, men merker innimellom at jeg nok kunne ha gått opp til 900mg.
Når det nærmer seg leggetid og tid for kveldsmedisiner, merker jeg at beina begynner å krible!

Sophie 21-08-09 11:32

Sv: Krampe med magnesium?
 
Jeg har fått skjelvinger i overkroppen, særlig armene. De har kronisk små ristinger :eek:

Jeg tar en multivitamin om kvelden. Den ser jeg inneholder 75mg magnesium. Kanskje jeg bør ta 2 tabl selv om det står på glasset at man bare skal ta en?

Carisma 21-08-09 11:34

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sophie (Innlegg 757597)
Jeg tar en multivitamin om kvelden. Den ser jeg inneholder 75mg magnesium. Kanskje jeg bør ta 2 tabl selv om det står på glasset at man bare skal ta en?

Siden dette også inneholder mye annet ville jeg ikke tatt dobbelt opp av alt. prøv med et tilskudd som bare inneholder magnesium ved siden av.

Sophie 21-08-09 11:38

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 757599)
Siden dette også inneholder mye annet ville jeg ikke tatt dobbelt opp av alt. prøv med et tilskudd som bare inneholder magnesium ved siden av.

Takk, da får jeg kjøpe dette :)

Photobscura 21-08-09 12:49

Sv: Krampe med magnesium?
 
Jeg måtte opp i 600 i en overgangstid da hjertet klappet hardt en periode uten grønnsaker. Etter et par uker kunne jeg gå ned til 300 igjen.

Abbe 22-08-09 19:20

Sv: Krampe med magnesium?
 
Hmmm... Får prøve 600mg ei ukes tid og se om det blir bedre da... Det rare er at jeg ikke hadde så mye tendens til krampe før jeg begynte å ta magnesium... :confused:

Sophie 22-08-09 20:07

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sophie (Innlegg 757597)
Jeg har fått skjelvinger i overkroppen, særlig armene. De har kronisk små ristinger :eek:

Jeg tar en multivitamin om kvelden. Den ser jeg inneholder 75mg magnesium. Kanskje jeg bør ta 2 tabl selv om det står på glasset at man bare skal ta en?

Jeg kjøpte i dag magnesium som inneholder 400 mg. Bør jeg starte med en av disse eller to? Tar i tillegg mulitvitamin som beskrevet over.

Areola 22-08-09 20:59

Sv: Krampe med magnesium?
 
Begynn med en. Du kan nok fort få litt trøblete mage om du begynner med for høy dose. (du kan få svart avføring, men det er vanlig!)

Mr. Muscle 28-08-09 17:56

Sv: Krampe med magnesium?
 
Jeg tar 3 x 200mg per dag. Morgen middag og kveld. Null kramper :)

Sophie 31-08-09 14:50

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 758322)
Begynn med en. Du kan nok fort få litt trøblete mage om du begynner med for høy dose. (du kan få svart avføring, men det er vanlig!)

Da har jeg i 10 dager tatt ekstra med magnesium. De første par dagene tok jeg 1 tablett ekstra (200mg) og 1 multivitamin (med 75mg magnesium)

De neste dagene har jeg tatt multivitaminen + 2tabl magnesium, tilsammen da 475mg om dagen.

Avføringen har blitt svart og rennende, det er plagsomt og spes ille når jeg sitter i kø på motorvegen på morgenen og overhode ikke har sjans til å få gått på do...

Jeg har fortsatt sjelvinger i kroppen, mest plagsomt i armer og musler rett over rompeballene. Det er småristing og sjelvinger, ingen kramper, men utrolig plagsomt. Kjennes ut som jeg skulle hatt parkinson og det forstyrrer nattesøvnen + det er vanskelig å sitte i ro i en stol, må bevege meg.

Hva gjør jeg nå? Øker eller minsker dosen?

Kitt 31-08-09 14:56

Sv: Krampe med magnesium?
 
Leste akkurat om en som hadde sånne skjelvinger og det viste seg å komme av B12 mangel og lavt stoffskifte.:eek:
Kanskje på tide å komme seg til legen og få tatt noen blodprøver?:helsesjek

Sophie 31-08-09 15:08

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 762519)
Leste akkurat om en som hadde sånne skjelvinger og det viste seg å komme av B12 mangel og lavt stoffskifte.:eek:
Kanskje på tide å komme seg til legen og få tatt noen blodprøver?:helsesjek

Isj, hakke lyst til lege...:helsesjek

Det er B12 i multivitaminen min, men kanskje litt lite? 9ug (ikke u, men ett tegn jeg ikke ser på tastaturet som er en u med strek ned på venstre side)

Kitt 31-08-09 15:19

Sv: Krampe med magnesium?
 
Det er tegnet for mikrogram du ikke finner på en vanlig pc!;)

B12 tas vanligvis dårlig opp fra tarmen, så har man alt for lite, må man få det i sprøyteform med noen ukers mellomrom til verdiene er fine igjen!

Du har valget da, ikke bli bedre, bli verre eller gå til legen!:eek:
Jeg vet hva jeg ville valgt!;)

Bestill legetime, skriv ned på en lapp det du vil ta opp og ikke gi deg før legen har gjort som du ber om! Så det så!

Sophie 31-08-09 15:28

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 762530)
Det er tegnet for mikrogram du ikke finner på en vanlig pc!;)

B12 tas vanligvis dårlig opp fra tarmen, så har man alt for lite, må man få det i sprøyteform med noen ukers mellomrom til verdiene er fine igjen!

Du har valget da, ikke bli bedre, bli verre eller gå til legen!:eek:
Jeg vet hva jeg ville valgt!;)

Bestill legetime, skriv ned på en lapp det du vil ta opp og ikke gi deg før legen har gjort som du ber om! Så det så!

Ja, du har vel rett. Jeg får bestillt meg time, problemet er at fastlegen min holder til så langt borte at hele arbeidsdagen går bort :(

Frem til jeg får time, ville dere anbefale meg å øke litt på med magnesium for å se om det kan hjelpe?

Carisma 31-08-09 15:36

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 762530)
Det er tegnet for mikrogram du ikke finner på en vanlig pc!;)

Joda, "alt gr"-tasten + m-tasten :ja: Så blir det sånn: µ

Sophie 31-08-09 15:42

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 762536)
Joda, "alt gr"-tasten + m-tasten :ja: Så blir det sånn: µ

Må prøve...

µ

Jippi, da lærte jeg noe nytt :D

Kitt 31-08-09 15:43

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 762536)
Joda, "alt gr"-tasten + m-tasten :ja: Så blir det sånn: µ

Takk! :o Da lærte jeg noe i dag også!:D
Kanskje det bare er jeg som er en smule pc- analfabet!:confused:
Er litt for gammel til å ha hatt sånt på skolen og i helsevesenet er det ikke akkurat flust med pc- tilgang mange steder!
Takk igjen!:klem:

Kitt 31-08-09 15:44

Sv: Krampe med magnesium?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sophie (Innlegg 762533)
Ja, du har vel rett. Jeg får bestillt meg time, problemet er at fastlegen min holder til så langt borte at hele arbeidsdagen går bort :(

Frem til jeg får time, ville dere anbefale meg å øke litt på med magnesium for å se om det kan hjelpe?

Må du til lege, så må du! *streng sykepleier*

Og sliter du allerede med magen, skal du i hvert fall ikke øke!:eek::eek::eek:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no