Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Februarskravletråden 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40170)

Nupsida 01-02-11 20:41

Februarskravletråden 30+
 
Da er vi i februar folkens! :D

Nupsida 01-02-11 20:44

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Vil gi alle ett tips til en fantastisk middag / et fantastisk tilbehør!

Laget sellerirot-fries av oppskrift jeg lånte herfra:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...rot-fries.html

Bare at jeg brukte frityrkoker istedenfor da.
Så stekte jeg kjøttdeig og løk til, og toppet det hele med bearnaisesaus. NYDELIG! :D

Er lenge siden jeg har spist noe som har smakt så gått! Er så godt at det føles ulovlig, hihi :)

Lavkarbo for life! <3

Kiro 01-02-11 20:59

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Får joine den nye skravletråden med et lite gledesutbrudd. Var på butikken i dag, og fikk det plutselig for meg at jeg skulle prøve en dongeribukse, siden jeg ikke har ikke eid en på flere år (flyttet inn i tightsene etter at 48 begynte å bli for trang). Og gjett hva!!! Jeg fikk meg inn i 42. :D Jeg er overlykkelig nå. (Den ble kjøpt med en gang for å si det sånn)... ^^

Nupsida 01-02-11 21:03

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kiro (Innlegg 1017768)
Får joine den nye skravletråden med et lite gledesutbrudd. Var på butikken i dag, og fikk det plutselig for meg at jeg skulle prøve en dongeribukse, siden jeg ikke har ikke eid en på flere år (flyttet inn i tightsene etter at 48 begynte å bli for trang). Og gjett hva!!! Jeg fikk meg inn i 42. :D Jeg er overlykkelig nå. (Den ble kjøpt med en gang for å si det sånn)... ^^

Ååå, den følesen er så fantastisk! :D

Når jeg var på shopping her for ikke så lenge siden, å fant ut at jeg faktisk passet !M! Da ble jeg helt fra meg av glede :D Gå ifra xl til m liksom :)

Gratulerer, forresten!:D

Kiro 01-02-11 21:06

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Takk, det er helt herlig, og motiverer veldig til å forsette videre. :)

Nupsida 01-02-11 21:07

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kiro (Innlegg 1017778)
Takk, det er helt herlig, og motiverer veldig til å forsette videre. :)

Ja, det er det! :D

Anarko 02-02-11 20:31

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Jeg hadde helt glemt at det var februar og fortsatte i januar-tråden.
Jeg trente i dag tidlig før frokost! Noe som gjør meg stolt. Var et kvarter med intervall på ergometersykling. Svettet godt, og gjorde godt. Tenkte å prøve å sykle litt før frokost hver dag, ikke mye for å holde motivasjonen oppe, bare 10-15 minutt, men slik at det gjør seg merkbart :)

vaskeklut 02-02-11 20:42

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Hæ, er vi i februar allerede?:o

HeleneV 02-02-11 21:43

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Ahhhh... Sukk! 3 mnd med lavkarbo/ketolyse, og det går TREGT som rakker'n. Har sneglet seg ned bare 6kg. Da forsvinner litt motivasjonen.:veitikke:

Har stort sett vært i ketose, med et par unntak. De kiloene vil liksom bare ikke av! :mad:

Men: blodprøvene viser for høy K+, høy Na+ og kreatinin i øvre referanseområde.... Så, jeg har vært dehydrert.:o Har ikke vært flink nok til å drikke, men må fokusere mer på det. Vet ikke om det kan være grunnen til treg vektnedgang -for jeg har forsøkt å være slavisk, men med unntak av vann da...

Har jo merket at jeg var trøtt og slapp, hatt en del ekstrasystoler - men fikk litt hakeslepp da BT var 90/50mmHg og hadde puls på 48.... :eek:

Første blodprøve var også K+ noe forhøyet, men tenkte ikke på det, iom at helsesekretæren hadde brukt stase under blodprøvetakingen... Siden jeg er i ketose kan jo det gi økt K+ ekstracellulært. Men når andre prøve UTEN stase viser enda høyere høyere K+ (5,7) ble jeg litt bekymret. :rolleyes:

Så nå er det masse vann som teller! Går jeg ikke ned litt fortere nå altså...! Tips?? Anyone? (Er i ketose, kcal på ca 2000/døgn, spiser kjøtt til nesten hvert måltid, spiser nok fett -tror jeg). :o

Sanney 02-02-11 22:23

Sv: Februarskravletråden 30+
 
tja, jeg har gått ned fattige 7 kg siden juni ifjor jeg da... er også elendig til å drikke vann, sliter med å være kronisk trøtt og uopplagt, men det skal utredes mer håper jeg! for alle de vanlige blodprøvene er helt fine.

var hos lege ved senter for sykelig overvekt igår, og han sa det ikke var vits i at jeg kom for å koseprate to ganger i året.. jeg greide meg fint, søkte kunnskap og visste hva jeg drev med. så jeg kunne heller bestille time selv senere om jeg lurte på noe :p
var også han jeg kommenterte slappheten med, og etter noen spørsmål så trodde han at jeg kan ha forskyvet søvnfasesyndrom. noe det er hele to eksperter på i hele landet. ingen andre kan en skitt. jippi :D

om to uker skal jeg til kontroll hos fastlege, da skal jeg spørre om å ta c peptid for å sjekke om jeg burde prøve metformin igjen, samt div leverprøver som typen min skal prøve å hoste opp fra sin lege... han har en leversykdom som blant annet har kronisk trøtthet som symptom.. og denne er dødelig om den ikke reverseres.

HeleneV 02-02-11 23:29

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1018893)
tja, jeg har gått ned fattige 7 kg siden juni ifjor jeg da... er også elendig til å drikke vann, sliter med å være kronisk trøtt og uopplagt, men det skal utredes mer håper jeg! for alle de vanlige blodprøvene er helt fine.

var hos lege ved senter for sykelig overvekt igår, og han sa det ikke var vits i at jeg kom for å koseprate to ganger i året.. jeg greide meg fint, søkte kunnskap og visste hva jeg drev med. så jeg kunne heller bestille time selv senere om jeg lurte på noe :p
var også han jeg kommenterte slappheten med, og etter noen spørsmål så trodde han at jeg kan ha forskyvet søvnfasesyndrom. noe det er hele to eksperter på i hele landet. ingen andre kan en skitt. jippi :D

om to uker skal jeg til kontroll hos fastlege, da skal jeg spørre om å ta c peptid for å sjekke om jeg burde prøve metformin igjen, samt div leverprøver som typen min skal prøve å hoste opp fra sin lege... han har en leversykdom som blant annet har kronisk trøtthet som symptom.. og denne er dødelig om den ikke reverseres.

Oi, ja det var ikke mye du har gått ned da, nei... Da kan sikkert C-peptid være greit å ta, evt oppstart av Metformin/Glucophage.
Min C-peptid og HbA1c var grei, så det ligger ikke der.. :rolleyes: TSH, T3/T4 ligger i grenseland for hypothyreose, så kanskje det er noe rusk der. :o

Hmmm... Forskyvet søvnfasesyndrom??? Spennende!! (beklager, slikt er bestandig spennende for en sykepleier). Kan du forklare litt mer?
Jeg sover forøvrig også dårlig, startet opp på Melatonin (venter på effekt, det er depottbl, så forventet eff e 2 uker:)). Vil ikke bruke noe særlig av B-prep, og mange c-prep gir hang-over (spes antihistaminer). Så nå håper jeg at Melatonin som er kroppens eget søvnhormon gjør susen! :D

Savagedlight 02-02-11 23:51

Re: Sv: Februarskravletråden 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1018893)
Masse interesant

Jeg håper det går bra for typen til slutt. :)

Nå ble jeg foresten nyskjerrig på hva forskjøvet søvnfasesyndrom er.. så jeg søkte litt. :)
For andre som lurer, så har NettDoktor'n litt info her.

senorita 03-02-11 00:26

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Føler meg nesten litt slem når jeg sier jeg har gått ned 22 kg siden oktober, sånn i forhold til dere som ikke går like fort ned.. Men jeg hadde jo mye å ta av da.. Og så er jeg kanskje bare heldig?? For jeg har ikke jobba SÅÅ hardt for det føler jeg.. Men godt er det, helt klart :D Begynner å føle meg nesten normal... :p

LeneM 03-02-11 01:14

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Er det vanlig at en går til legen mens man er på Ketolyse "diett"?

Vet jo at det er mer en livsstil, men fant ikke noe bedre ord.

Pleide å få foreskrevet Thyroxin for mange år siden, men så flytta jeg til England, og glemte å fortsette med det. Er det noen som har peiling på om man kan bli bra fra Hypotherose? Sånn helt på egen hånd.

Må kanskje researche det litt..

Anarko 03-02-11 01:15

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Ingenting å føle seg slem for Senorita :) Bare vær glad du! Det er selvsagt frustrerende å ikke gå ned så mye, men det er motiverende å vite at andre har det, da må man jo nå målet sitt til slutt selv også (?) :)
Jeg vet jeg har gått ned, spørsmålet er hvor mye, men med regelmessig trening fremover, og så intenst flink jeg har vært med lavkarbo etter jul så må det jo gå rette veien :) Ikke at jeg ikke var lavkarbo før btw, men jeg tillot meg slike ting som surkål og kålrabistappe...

vimsen85 03-02-11 01:21

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Jippi! Fant skravletråden! Men jeg fatter ikke noe av de tallene og bokstavene dere kaster rundt her (fatter bare de tallene som har kg bak seg...) Men hvis det betyr at dere er syke eller mangler noe håper jeg det ordner seg for dere. Det var desverre litt gresk for meg (evt. er det vel kanskje latin).

Jeg har sexy wiskeystemme uten wiskey. Desverre gjør det også litt vondt i lungene og jeg håperhåperhåper det ikke er noe lungebetennelsedrit på vei. Den har liksom bare komt tilbake nesten hvert år siden jeg hadde en sånn smittsom type for fem-seks år siden. Håper mitt new and improved imunforsvar nips it in the bud. Jah, norwenglish ja.
Ha en nydelig februar mnd folkens. Snart er det våååår!

Nupsida 03-02-11 08:59

Sv: Februarskravletråden 30+
 
nei nå altså! På tirsdag veide jeg 72,2 kg, men nå veier jeg plutselig 74?? Hallo? Kan man gå opp to kilo så fort? Føler ikke jeg har gjort noe feil med maten de siste dagene, å ikke har jeg mensen heller.. *frustrert*

heidia79 03-02-11 09:08

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LeneM (Innlegg 1018997)
Er det vanlig at en går til legen mens man er på Ketolyse "diett"?

Vet jo at det er mer en livsstil, men fant ikke noe bedre ord.

Pleide å få foreskrevet Thyroxin for mange år siden, men så flytta jeg til England, og glemte å fortsette med det. Er det noen som har peiling på om man kan bli bra fra Hypotherose? Sånn helt på egen hånd.

Må kanskje researche det litt..

beklager du, men har du først fått Hypotherose så er det for resten av livet... Kanskje du skal ta deg en tur til legen og ta noen blodprøver? :)

Savagedlight 03-02-11 10:52

Re: Sv: Februarskravletråden 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LeneM (Innlegg 1018997)
...Pleide å få foreskrevet Thyroxin for mange år siden, men så flytta jeg til England, og glemte å fortsette med det. Er det noen som har peiling på om man kan bli bra fra Hypotherose? Sånn helt på egen hånd...

Som Heidia69 sa over her, så blir du aldri kvitt Hypotherose.
Kostholdet kan derimot forbedre åssen opplevt tilstand er. F.eks. de fleste (om ikke alle) typer kål inneholder visstnok stoffer som påvirker thyroxin-produksjonen til skjoldbruskkjertelen, slik at den produserer enda mindre enn det den eventuelt allerede måtte gjøre.

Det fins visstnok også enkelte matvarer som øker stoffskiftet, men disse vet jeg ikke noe om... Jeg burde vel vite om dette siden jeg har lavt stoffskifte selv, men neida. :(

Edit: Skrev bukspyttkjertelen... Hvorfor blander jeg alltid den og skjoldbruskkjertelen? :confused:

monstermarihone 03-02-11 13:25

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Wow gratulerer til dere alle som har nedgang! Februar begynte med at jeg ENDELIG kom meg under 90 kilo, det føles nesten enda bedre enn å komme på tosifret vekt, for nå er jeg tynnere enn jeg har vært så lenge jeg har drevet og veiet meg! Så fra nå av vil alle veiinger være minstenoteringer!

malleleo 03-02-11 13:36

Sv: Februarskravletråden 30+
 
så flinke dere har vært! Må være hærlig å endelig kunne kjøpe vanlige klær:D

jeg er tilbake, og hvis noen har vært ekstra observante så har jeg sneket de siste 4 ukene. Jeg slutta å amma 3 januar og har gått på ketolyse siden. og har gått ned 6,5 kg til nå. elr har veiedag i morgen da, men tviler på at d blir like bra etter snikveiingen jeg hadde i går:rolleyes:

ehm.. et litt pinlig spørsmål til dere damer. jeg har hormonspiral, og etter neste 6 mnd uten blødninger så har jeg blødd hver dag siden jeg kom i ketose!
Vil d stabilisere seg snart elr? kan jo ikke blø forever heller..
tar jern da, siden jeg allerede hadde lave nivåer før jeg begynte på kuren(tar også alle andre vitaminer som skal taes på ketolysekuren).

LeneM 03-02-11 13:40

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Tusen takk for svar angående mitt lave stoffskifte.

Kanskje ikke så rart at jeg gikk opp 40kg i løpet av 2 år da jeg var yngre da. Utviklet både PCOS og Hypotherose.

Skal definitivt ta meg en tur til legen for å se om der er noen hjelp å få der =)

Nesten litt rart å være glad for at jeg fremdeles har denne "tilstanden" men da er det ihvertfall ikke bare alt jeg har stappa i munnen som har skylda, selv om det nok er 75% min egen feil ;)

Deanna 03-02-11 13:53

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Jeg prøver å bidra til skravlingen, men alt som kommer ut er snørrete sofasutring. Det er ikke spesielt imponerende å klare å gå på do selv, visstnok, og det betyr ikke at man er frisk nok til å dra på jobb. Visstnok. Arrrrrgh.

heidia79 03-02-11 14:01

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Uff då Deanna,God Bedring!! været her på Væstlandet såpass J.... at eg holdt på å blåse bort da eg hadde dagens tur ute... og nå snøer det og... i vannrett stilling!!IKKE noe bra, så her er det best å holde seg inne!! Finne moppen og vaske noen golv tenker eg!!

Deanna 03-02-11 14:02

Sv: Februarskravletråden 30+
 
Åh, Vestlandsvær. :hjerte:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no