Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57164)

Marshall 10-06-18 17:29

Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Har store problemer med å spise kjøtt med masse fett. Egg er også blitt kvalmendes.

Når spinatbladene uten noe til er begynnt å bli det man gleder seg til å spise, da skjønner dere at jeg sliter.

Har dere noen gode råd til hva jeg kan gjøre eller hvorfor det er slik med meg?


Kan nevnes at jeg rett og slett ikke liker lavkarbo-mat noe særlig, men at jeg elsker at blodsukkeret er såpass stabilt.

HP 10-06-18 20:15

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Det hjelper ofte å spise mer grønnsaker; paprika, tomat, agurk, spirer, avokado, salsa. Hvordan ser en gjennomsnittlig matdag ut for deg? Spiser du mat når du egentlig ikke er sulten?

sylwester 10-06-18 21:29

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Mine 5ss med olivnenolje er jo som dressing på mye grønn salat. Det kan du i praksis spise så mye du vil av. For å gjøre det mer interessant har jeg litt tomat, paprika og andre fine grønnsaker til. Jeg kan godt spise mager fisk sammen med dette siden salaten har alt fettet jeg skal spise.

Alternativt så kan du gå den andre veien å spise fet fisk. Laks og makrell er knall mat.

Yrla 10-06-18 22:47

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Kanskje du trenger enzymer for å fordøye fettet?

Yrla 10-06-18 22:51

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Om du ikke liker typisk lavkarbomat, men stabilt blodsukker kan du spise mer karbohydrater og mindre fett, men påse at karbohydratene har lav glykemisk index bare. Fedon har kanskje den veiledningen som passer deg.

Marshall 11-06-18 00:53

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Aha. Ja muligens jeg trenger å spise mer varierte grønnsaker.

Dagen er sånn.

Lunsj: 2egg (lager eggerøre av, salt, løkpulver), 90g baconterninger (mye smør), en håndfull spinat

Middag: 1 eller 2 Nakkekoteletter (av og til med sopp og løk til), spinat, smør



Jeg leste for en stund siden at tomater ikke var lavkarbo?? Men kanskje jeg bør tilsette flere grønnsaker?

Hva mener du med at jeg ikke har nok enzymer til å bryte ned fettet?

sylwester 11-06-18 01:13

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Best å få i deg 5 om dagen, dvs. 500g grønnsaker. For å holde seg under 20g betyr det mye av det som faktisk er grønt.

Tomater er vel 2,5g/100g så det er absolutt lavkarbo. Paprika, min favoritt, er 5g/100g. Jeg spiser noen skiver paprika hver dag.
Se på matvaretabellen på førstesiden sin grønnsaksoversikt.

Jeg ville ha gjort sånn:
Lunsj: 200gr spinat, en tomat, litt paprika og 5ss olivenolje på. 20-35g med protein. 1 egg, 50g bacon.

Middag: 1/2 brokkoli (200g) 4minutter i micro og deretter smørstekt med sopp og litt løk og 1dl rømme med salt+pepper. 1 eller 2 Nakkekoteletter til. (pleier å være litt bein så 2 er ikke så veldig mye)

Carisma 11-06-18 11:58

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Krydder! Masse sterke smaker

HP 12-06-18 12:54

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?
 
Jeg skjærer bort en del fett på kjøttstykker, jeg liker ikke konsistensen. Foretrekker svinekoteletter fremfor nakkekoteletter (eller langtidssteker nakkekotelettene så godt at fettet er smeltet/brutt ned).


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no