Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spis deg ned i vekt med Skaldeman (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Skaldemann Fakir - hva spiser dere? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42270)

Jabba 24-03-11 22:31

Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Der som spiser Skaldemann Fakir - hva spiser dere? Er veldig intr. i hva dere har som tilbehør til middag f. eks?

Lilleslem 24-03-11 22:54

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Jeg spiser mye brokkoli, litt blomkål,squash, litt paprika, sopp, asparges,salat, agurk og veldig ofte rømme.

Ciss 24-03-11 22:59

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Veldig ofte består middagen av et stykke svinekjøtt med hvitløksmør + 3 stekte cherrytomater.

Av og til kan jeg også ha spinat. I dag var middagen f.eks et stykke ovnsbakt sei med smør og spinat med mye smør og 2 ss fløte.

En ytterst sjelden gang har jeg litt blomkål, men da er det jo bare snakk om en blitteliten bukett.

kallemann 25-03-11 08:42

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
spiser litt coleslaw hvis jeg har tilbehør.

Mithila 25-03-11 08:42

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Kva med meieriprodukt som ost, CF, fløyte? Bør ein sløyfe desse?

kallemann 25-03-11 10:04

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Jeg har ofte cheddar, blåmuggost eller feta i kjøttkakene jeg lager

Snorkfroken76 25-03-11 12:19

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mithila (Innlegg 1065785)
Kva med meieriprodukt som ost, CF, fløyte? Bør ein sløyfe desse?

Hei! Trenger ikek droppe meieriprodukter så lenge du tåler dem. Noen få går saktere ned i vekt, emn de fleste tåler det i følge Skaldeman. Han anbefaler vel feta i noen av fakirkjøttkakene sine mener jeg å huske:) Det er godt iallfall;) Ellers skal det grønne være kun som pynt nærmest på fakir-dietten. Unntak er vel spinat og asparges. Det kan man spise temmelig fritt av. Selv bruker jeg blomkål/brokkoli et par tre dager i uka, ellers litt løk/salat med rømme og litt chilipasta på koteletten f.eks. så blir det som en biffsalat. Blir fort 80% fett på et slikt måltid og det er fakir-kost mer en nok til fin nedgang for meg iallfall:) Avokado er også godt til!

Jabba 25-03-11 12:20

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Asparges hørtes godt ut...

manne 25-03-11 12:22

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1065972)
Asparges hørtes godt ut...

Du burde forsøke asparges i ostesaus... NAM! :D

ekenna 25-03-11 12:33

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Kjøttkaker med cheddar, blåmuggost eller feta også!:spent:

Jabba 25-03-11 12:38

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Hvor lenge koker dere Asparges? eller skal den bare "varmes opp"?

kallemann 25-03-11 12:56

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1065993)
Hvor lenge koker dere Asparges? eller skal den bare "varmes opp"?

Jeg steker den i panna med smør og olje. Asparges mister masse smak hvis du koker den.

Stek den til du syntes den har passe konsistens. Trenger ikke mange minuttene.

Jabba 25-03-11 13:06

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Kult! Kanskje jeg skal prøve dette som tilbehør til middagen i dag da....

kallemann 25-03-11 13:12

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1066002)
Kult! Kanskje jeg skal prøve dette som tilbehør til middagen i dag da....

Hvis du ikke har prøvd det før vil du få deg en overaskelse. Jeg lærte det på et tv program der de smakte på vannet de kokte aspargesen i for å vise at vannet hadde like mye smak som aspargesen. Al smaken kom jo ut fra den. Siden den kang har jeg altid tatt den i panna med masse smør og god olje.

ekenna 25-03-11 13:13

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sånne blansjerte asparges, surret med spekeskinke og parmasandryss må vel være optimalt som tilbehør på skaldeman fakir...? Det er så godt ^^ Eller baconsurret asparges, stekt i ovn. Namme!

Millie88 25-03-11 19:50

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Jeg er litt interesert i å prøve ut dette i noen uker for å se om jeg kommer over mitt platå.. Ma man ta noen multivitaminer eller andre ting i tillegg? Jeg tenker å være skikkelig streng, med bare kjøtt/fisk/kylling, egg og smør en liten stund bare for å kickstarte. noen andre som har prøvd dette over en lengre periode?

Charlott 25-03-11 19:54

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Millie88 (Innlegg 1066306)
Jeg er litt interesert i å prøve ut dette i noen uker for å se om jeg kommer over mitt platå.. Ma man ta noen multivitaminer eller andre ting i tillegg? Jeg tenker å være skikkelig streng, med bare kjøtt/fisk/kylling, egg og smør en liten stund bare for å kickstarte. noen andre som har prøvd dette over en lengre periode?

Sjekk denne tråden feks, kanskje du finner noen gode tips/erfaringer.... :)

aslaug 25-03-11 19:57

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Hva er Skaldemann Fakir?:confused:

Camomilla 26-03-11 10:52

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aslaug (Innlegg 1066309)
Hva er Skaldemann Fakir?:confused:

Såvidt jeg har skjønt er det den strengeste formen for Skaldeman-kost; mye kjøtt/fett og lite grønt. For dem som skal ned mye og trenger å kick-starte fettforbrenning. Andre får rette meg hvis jeg tar feil :)

Jabba 26-03-11 10:58

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Også egnet for dem som har gått på Ketolyse / Skaldemann / LCHF en stund og som opplever langvarig platå. Etter et par dager på Fakir løsnet det for meg etter lang tids stillstand!

Jabba 26-03-11 11:00

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Jeg spiser ikke mye grønnsaker på dette opplegget - da jeg prøver å ligge lavest mulig på karbene. Siden jeg spiser egg klarer jeg ikke 0 karbo - men jeg ligger vel på 1-3 karber daglig. Av grønnsaker spiser jeg bittelitt agurk, asparges, avocado eller salat. Spiser også mye championg....

Kanskje 28-03-11 16:02

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
man skal altså ungå fløtesauser, crem fresh sauser og slikt? og spise rent kjøtt?
jeg spiser ikke fettet på kjøttet, liker det ikke - blir det da nok fett uten melkeproduktene?

Snorkfroken76 28-03-11 19:17

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1068576)
man skal altså ungå fløtesauser, crem fresh sauser og slikt? og spise rent kjøtt?
jeg spiser ikke fettet på kjøttet, liker det ikke - blir det da nok fett uten melkeproduktene?

Hei! Nei, det blir ikke nok fett i forhold til skaldeman. Stest diett.no for utregning. Du bør ha 70-75% fett, max 5% karbo og resten protein i løpet av dagen. Og dette gjelder SKaldemans råd altså, ser det står ketolyse på signaturen din. Den kan jeg ikke svare for;) Men bruk smør, gjerne kryddersmør etc. rømme og fløte. Animalsk fett er best :)

Kanskje 28-03-11 19:52

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76 (Innlegg 1068741)
Hei! Nei, det blir ikke nok fett i forhold til skaldeman. Stest diett.no for utregning. Du bør ha 70-75% fett, max 5% karbo og resten protein i løpet av dagen. Og dette gjelder SKaldemans råd altså, ser det står ketolyse på signaturen din. Den kan jeg ikke svare for;) Men bruk smør, gjerne kryddersmør etc. rømme og fløte. Animalsk fett er best :)

ja jeg går på ketolyse nå, men tenkte å prøve en uke på skaldeman fakir, for å se om jeg får vekten til å gå nedover igjen.

Snorkfroken76 28-03-11 20:40

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1068767)
ja jeg går på ketolyse nå, men tenkte å prøve en uke på skaldeman fakir, for å se om jeg får vekten til å gå nedover igjen.

Ok! Skaldeman anbefaler å prøve et opplegg minst i 3 uker for at kroppen skal rekke å venne seg til det :) Jeg trives veldig godt med Skaldemans kost og har gått ned ca en kilo i uka så langt! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no