Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Alkohol og ketolyse! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42238)

Sbond 24-03-11 13:09

Alkohol og ketolyse!
 
Hei! Skal for første gang på fest ( etter at jeg begynte på ketolyse) der jeg har bestemt meg for å konsumere alkohol..

Står i ketolyseboka at man tåler ca halvparten av hva man pleier å tåle.. noen som har erfaringer med dette??

Tåler så veldig lite fra før føler jeg, og vil jo ikke bli sørpa etter to glass vin heller.. :p

Georgine 24-03-11 13:12

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
I ketose blir jeg nærmest sørpa på to glass vin. :o

Drikk mye vann og drikk sakte og prøv deg fram tror jeg må være løsningen.

Og fyll magen med fet mat før du begynner.

Sbond 24-03-11 13:14

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine (Innlegg 1065131)
I ketose blir jeg nærmest sørpa på to glass vin. :o

Drikk mye vann og drikk sakte og prøv deg fram tror jeg må være løsningen.

Og fyll magen med fet mat før du begynner.

Huff, var det jeg frykta!! "/ Ja, får prøve på å drikke masse vann, men er akkurat som om jeg glemmer av sånne viktige ting når jeg er igang... :p

Skal kjøre på med fett før, ja!! :)

Trj 24-03-11 13:15

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Først og fremst: Jeg er en vin-nyter og har nok før ketolysen konsumert mer jevnt over enn hva som er de offisielle anbefalingene :D. I mine 9 uker på ketolyse har jeg redusert inntaket og drikker nå ca ei flaske tørr hvitvin i uka/helga.
Det verste er i grunnen at jeg har mista lysten på vin ??? Og drikker nå så lite at jeg faktisk ikke riktig kan si at jeg kjenner virkninga... Uff... litt kjedelig. :mad:

Når det gjelder sukkerinnhold kan du spørre på polet. De virker ikke uvante med spørsmål omkring vin og restsukker. Altså så lite som mulig. De jeg har kjøpt ligger mellom 1,5 - 2,0 g pr liter.:cool:

Sbond 24-03-11 13:17

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trj (Innlegg 1065133)
Først og fremst: Jeg er en vin-nyter og har nok før ketolysen konsumert mer jevnt over enn hva som er de offisielle anbefalingene :D. I mine 9 uker på ketolyse har jeg redusert inntaket og drikker nå ca ei flaske tørr hvitvin i uka/helga.
Det verste er i grunnen at jeg har mista lysten på vin ??? Og drikker nå så lite at jeg faktisk ikke riktig kan si at jeg kjenner virkninga... Uff... litt kjedelig. :mad:

Når det gjelder sukkerinnhold kan du spørre på polet. De virker ikke uvante med spørsmål omkring vin og restsukker. Altså så lite som mulig. De jeg har kjøpt ligger mellom 1,5 - 2,0 g pr liter.:cool:

Hihi, da kan man jo drikke maaasse hvis man bare finner de rette flaskene!! Neida, får prøve å ta det med ro så godt så mulig.. Men, kjenner jeg meg selv rett er dette lettere sagt enn gjort!

Trj 24-03-11 13:21

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sbond (Innlegg 1065135)
Hihi, da kan man jo drikke maaasse hvis man bare finner de rette flaskene!! Neida, får prøve å ta det med ro så godt så mulig.. Men, kjenner jeg meg selv rett er dette lettere sagt enn gjort!

Nettopp... :) Var det jeg også tenkte. Vet at mange IKKE drikker når de kjemper med vekta fordi alkoholforbrenninga overtar for fettforbr., men akkurat der får det bare stå sin prøve :).

Sbond 24-03-11 13:22

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trj (Innlegg 1065137)
Nettopp... :) Var det jeg også tenkte. Vet at mange IKKE drikker når de kjemper med vekta fordi alkoholforbrenninga overtar for fettforbr., men akkurat der får det bare stå sin prøve :).

Prøver jo å ikke drikke for ofte da, men hallo, skal jo leve litt også!! ;)

wahaj 24-03-11 13:23

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Jeg ble ikke kjappere full på ketolyse, heller tvert i mot faktisk, selv om jeg drakk en god del. *kremt*
Gikk veldig greit da, bruker alltid saft og Bacardi razz, så ble jo ikke mye karbene :)

sigboh 24-03-11 13:24

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Første gang jeg drakk etter jeg begynte på ketolyse ble jeg mildt sagt dritings...
Pleier å tåle en hel del, drikker som regel en liter sprit alene og blir sånn midt på treet. Men denne gangen ble det en drink og jeg var helt sørpe! Vær forsiktig ;)

Sbond 24-03-11 13:27

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Kjekt å høre forskjellige erfaringer, blir spennende å se hvordan det virker på meg! ;) Skal heldigvis overnatte der jeg skal, så de får bare kaste meg til sengs hvis jeg blir korka! ;p

Superkatti 24-03-11 13:41

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
merker ikke noe særlig forskjell faktisk. sist gang jeg var i ketose ble jeg mindre fyllesyk... det var ganske fint..
kos deg på fest! :)

Sbond 24-03-11 13:48

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Superkatti (Innlegg 1065145)
merker ikke noe særlig forskjell faktisk. sist gang jeg var i ketose ble jeg mindre fyllesyk... det var ganske fint..
kos deg på fest! :)

Så bra! I will!!:full::lol:

Camomilla 24-03-11 13:54

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wahaj (Innlegg 1065139)
Jeg ble ikke kjappere full på ketolyse, heller tvert i mot faktisk, selv om jeg drakk en god del. *kremt*
Gikk veldig greit da, bruker alltid saft og Bacardi razz, så ble jo ikke mye karbene :)

Jeg trodde det var mye sukker i smakssatt sprit, jeg :eek: Såvidt jeg har forstått er det blank sprit uten tilsetninger og sterke/tørre viner med lite restsukker som er "lov" :D Drakk forøvrig Vikingfjord med sprite zero sist jeg var ute, og jammen var det godt :)

Det er forøvrig helt riktig at man ikke tåler no' særlig i ketose - jeg blir sørpe av to glass vin :rolleyes: Har derfor nesten sluttet å drikke - eller blander meg syyyykt tynne irish.

Har hørt at litt ekstra karber skal hjelpe på "jeg blir full med én gang", men jeg vil ikke anbefale dette, altså :p

whitepaper1234 24-03-11 13:57

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Jeg er også spent. Skal for første gang drikke siden jeg kom ordentlig i gang med ketolysen. Så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Regner med å blande hvitt rom med pepsi Max eller noe, så får vi se. Vanligvis tåler jeg ganske mye, men kanskje ikke nå lenger!

beths 24-03-11 15:31

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sigboh (Innlegg 1065142)
Første gang jeg drakk etter jeg begynte på ketolyse ble jeg mildt sagt dritings...
Pleier å tåle en hel del, drikker som regel en liter sprit alene og blir sånn midt på treet. Men denne gangen ble det en drink og jeg var helt sørpe! Vær forsiktig ;)


En liter sprit ? :eek: stakkars kropp hehehe :D Sikkert mindre som skal til ettersom vekta di går nedover også da :)

Nicpins 24-03-11 15:51

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
@ TS: du må nesten bare prøve deg fram, men sjøl går jeg helt på schnørra av to glass vin i ketose. Anbefaler deg å passe på og være forsiktig med alkoholinntaket, men for å si det sånn: denne lærdommen kommer til å sitte i leeenge etterpå hvis det går som jeg tror... :D Hehehe...

Sbond 24-03-11 16:14

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 1065244)
@ TS: du må nesten bare prøve deg fram, men sjøl går jeg helt på schnørra av to glass vin i ketose. Anbefaler deg å passe på og være forsiktig med alkoholinntaket, men for å si det sånn: denne lærdommen kommer til å sitte i leeenge etterpå hvis det går som jeg tror... :D Hehehe...

Har en tendens til å lære på den "harde" måten jeg, men, vi får se! :p

Iskald 24-03-11 17:31

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sbond (Innlegg 1065258)
Har en tendens til å lære på den "harde" måten jeg, men, vi får se! :p

Jeg har tatt meg noen drinker i godt selskap, synes ikke jeg blir mer beruset. Men beruselsen kommer med rakettfart, så jeg rakk å bremse før det ble for mye.

wahaj 24-03-11 17:39

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1065159)
Jeg trodde det var mye sukker i smakssatt sprit, jeg :eek: Såvidt jeg har forstått er det blank sprit uten tilsetninger og sterke/tørre viner med lite restsukker som er "lov" :D Drakk forøvrig Vikingfjord med sprite zero sist jeg var ute, og jammen var det godt :)

Det er forøvrig helt riktig at man ikke tåler no' særlig i ketose - jeg blir sørpe av to glass vin :rolleyes: Har derfor nesten sluttet å drikke - eller blander meg syyyykt tynne irish.

Har hørt at litt ekstra karber skal hjelpe på "jeg blir full med én gang", men jeg vil ikke anbefale dette, altså :p

Usikker, men Bacardi razz er jo rom :)

surflover 24-03-11 17:47

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Min vinanbefaling vil være italienske Rosaura - nydelig rosé med bare 0,2 kh pr liter. NO KIDDING! Nyyyyyyyyyt det :D Mitt vinskap innholder til enhver tid 5 av Rosauraen. Alltid beredt! Så får kjæresten nyte karbo-vinen som ellers fyller resten av skapet. (og vi har plass til 70 flasker!)

Trj 24-03-11 18:08

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av surflover (Innlegg 1065316)
Min vinanbefaling vil være italienske Rosaura - nydelig rosé med bare 0,2 kh pr liter. NO KIDDING! Nyyyyyyyyyt det :D Mitt vinskap innholder til enhver tid 5 av Rosauraen. Alltid beredt! Så får kjæresten nyte karbo-vinen som ellers fyller resten av skapet. (og vi har plass til 70 flasker!)

Den skal jeg prøve i helga. Takk for tipset ! :D

IKJ 24-03-11 20:55

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Jeg drikker lett en flaske eller to med vin uten å bli meroder;)

Benedictee 24-03-11 21:10

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
var på avdelingsfest i helgen og en kollega drakk Bacardi Razz (?) med Olden pære..hæ? tenkte jeg og sikkert dere også..sprit og VANN? Men ja, det smakte ikke værst og hun får iseg masse vann hele kvelden..DER har man muligheter til sine 2-3 liter vann på rappen ;)

Sbond 24-03-11 21:11

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1065489)
Jeg drikker lett en flaske eller to med vin uten å bli meroder;)

:D personlig blir jeg mer enn nok "festlig" på ei vin til vanlig...

Sbond 24-03-11 21:11

Sv: Alkohol og ketolyse!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benedictee (Innlegg 1065501)
var på avdelingsfest i helgen og en kollega drakk Bacardi Razz (?) med Olden pære..hæ? tenkte jeg og sikkert dere også..sprit og VANN? Men ja, det smakte ikke værst og hun får iseg masse vann hele kvelden..DER har man muligheter til sine 2-3 liter vann på rappen ;)

Det var ganske smart, men olden vann inneholder vel karbo? Blir vel kanskje ikke det store utslaget?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no