Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Larver i atkinsbar fra dialife (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15172)

Siljevanilje 02-10-07 10:41

Larver i atkinsbar fra dialife
 
1 Vedlegg
for en stund siden kjøpte jeg endel som skulle egentlig være med til thailand, men jeg er glad denne baren ble spist hjemme å ikke i thailand.

det var en slik som dette:
http://www.dialife.dk/product.asp?pr...9&sub=0&page=2

det som skjedde var at jeg var på jobb, var lit små sulten, hadde denne baren i veska, spist en bit i ny og ne, den smakte litt rart underveis, men jeg tenkte ikke mer på det for jege ble stadig avbrutt av kunder, når jeg hadde kommet til 90% av baren og skulle ta ut den siste lille biten, så ser jeg at det henger ca 1,5 cm lang gul larve i et slags spindelvev fra tuppen av baren, jeg får sjokk, blir kvalm og holder på å spy midt i butikken. jeg kaster alt i bosset. men så får jeg tenkt meg om så finner jeg papiret som baren lå i, der ligger det ein ganske så feit larve med masse greier rundt seg, jeg klarer ikke å skille hva som er hva. så grovt regnet så spiste jeg ca 4 larver og gud vet hvor mange egg. totalt var det 6 larver jeg så i og rundt baren.

men legger bildet, slik at dere kan kikke selv.

og så kommer dert meget frustrerende, jeg sendte en ganske så lang klage mail til dialife. hun sjekket opp med atkins i usa, men det eneste svaret hun fikk der: var at det var vanlig med larver i maten. og at man spiste masse i løpet livet som man ikke viste om. dette betydde mildt sagt ingenting for meg, for slik så dette skjedde for meg, er det ingenting vanlig med.

og dialife ville egentlig kun kreditere meg for 12 kr noe som baren kostet for den var nesten utgått på dato. dato merkingen har jo ingenting med om at baren inneholder ekstra protein tilskudd iform av larver m/mer.
og dette sa jeg klart ifra om, da de mente annerledes.

etter mye mailer frem og tilbake, på ikke en akkurat god tone.

egentlig ville jeg be dere alle om heller bestille en annen plass.

men nå ombestemte de seg om vil gi meg en "liten" kompensasjon, hva "liten" betyr det vet jeg ikke.

men moralen i dette innlegget er, gransk, disskrer og åpne pakken helt og se nøye før du spiser.

for resultatet mitt er at nå 6 dager før avreise, må jeg gå på en skikkelig heste kur mot ormer i magen, for de har tydlighvis bosatt seg.

på søndags kveld kom en hel del hvite egg ut med avføringen.
og heldghvis har kløingen og antall egg avtatt litt.

og denne hestekuren er vermox, 8 ganger den vanlig dosen, som jeg tydelig merker flerne bivirkninger av :P

lokkebiff 02-10-07 10:50

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
:eek: :eek: :eek: :eek:
Åh, fyyyyyyyyy FAEN så innmari EKKELT!!!!! :mad: :mad:
Jeg tåler mye, får sjelden (aldri) dårlig apetitt, men nå ble jeg seriøst kvalm....!!!

Chia 02-10-07 10:52

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Æsj æsj æsj!!!! Så motbydelig!!! :eek: Stakkars deg!!! Skuffet over Dialife nå... Synes de alltid har vært så utrolig serviceinnstilte... Nå må de gi deg en klekkelig erstatning!!!

Distrea 02-10-07 10:53

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Åa.... SILJE... stakkar deg :klem: Så ÆSJ.... så fælt!... for noen IDIOTER du har snakket med!. De burde være jæ... ydmyke spør du meg!... jo da slikt kan skje:eek: men HEST ikke... og de må jo RYDDE OPP etter seg!

Fysj for en sørvis!... og stakkar deg... :klem:

Siljevanilje 02-10-07 10:54

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chia (Innlegg 344302)
Nå må de gi deg en klekkelig erstatning!!!

ja det synes jeg og, men det står vistnok en plass på siden deres at de fratar seg ansvar for å erstatningspliktig :(

LilleRosin 02-10-07 10:55

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Hjelp, så ekkelt!!! :eek: Jeg har bestilt denne baren fra Dialife, har spist en av de. Sjekket ikke den. Håper det ikke er vanlig i disse sjokoladene altså. *nervøs*

jeef-micro 02-10-07 11:05

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Fytti for noe ekkelt!!!

håper medisinene tar knekken på det du har fått i deg. Skikkelig guffent... Jeg hadde garantert spydd

Synes faktisk du skal få erstatning for dette. Greit nok at slike ting kanskje da, men de skal jo erstatte.

Jeg jobbet på narvesen engang og da var det larver i en hel eske med fruktnøtt-sjokolade. Det kom fra noen nøtter, og det er klart at det er vanskelig å sjekke sånt når de larvene var inni nøtta, men vi fikk erstatning fra Freia, og kunden fikk tilbake pengene sine for sjokoladen.

I dette tilfelle bør du i allefall få dekt lege og medisinutgifter...

Iset 02-10-07 11:08

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
!!!!!!!!!!

Nå ble jeg både sint og dårlig. Alle firma bør legge seg langflate når slikt skjer! Klart, det er jo sikkert ikke deres feil, men de tjener jo mer på å legge seg flate enn på å skylde på andre og nekte deg kompensasjon?? Herlighet...

Viclin 02-10-07 11:11

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Å fysj! Det må jo være det verste man kan få i munnen. Jeg tror jeg hadde dødd og så spydd. Eller omvendt.

Distrea 02-10-07 11:13

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 344314)
Å fysj! Det må jo være det verste man kan få i munnen. Jeg tror jeg hadde dødd og så spydd. Eller omvendt.

hahaha... ja, må være omvendt:D

Tussi jenta 02-10-07 11:19

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Å fy og fy, jeg hadde nok både dødd og spydd. Er alvorlig kvalm her jeg sitter. Nå vil ikke jeg spise atkins bar på lenge.

Men utrolig dårlig av firmaet, de burde legge seg langflate og beklage og dekke både lege og medisin utgifter. Det er det minste de kunne gjøre.

sirimor 02-10-07 11:23

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Nå ble jeg skikkelig kvalm...:eek:

Jeg var på posten og hentet pakke fra dialife igår, og spiste en bar i bilen på vei hjem. Gudene vet hva jeg fikk i meg for noe....

Jeg må sjekke når jeg kommer hjem, om det var den type bar..æsj så ekkelt.

Siljevanilje 02-10-07 11:37

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
ja jeg mener det jeg og. at selv om det ikke dialife sin feil så bør de legge seg langflate.

det gjør meg ingenting å gå ut i media med dette...

Trolljenta 02-10-07 11:37

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Dette var skikkelig ekkelt..

Men skjønner ikke kritikken mot dialife for et forhold som er helt utenfor deres kontroll...

Du får håpe "liten" ikke betyr en kartong med nye barer da :p

mofe 02-10-07 12:11

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Åh herreguud, så kvalmt..!?

Hva med å kontakte forbrukerombudet? Eller mattilsynet? Eller har det ingenting å si, siden du kjøpte den på en dansk (?) side, kanskje...

Yuck.

KrissiFontaine 02-10-07 17:01

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Sinnsykt ekkelt!!! :( Og ikke minst at de har "bosatt" seg i magen din, håper du blir kjapt kvitt det!
Du kan kanskje melde det til Forbrugerstyrelsen (Danske forbrukerombudet)?

Jeg lholdt på å legge inn min første betilling hos DiaLife i går, men sendte den ikke inn. Det er jeg glad for i dag, nå sender jeg den ikke!!!

Iset 02-10-07 17:04

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta (Innlegg 344322)

Men skjønner ikke kritikken mot dialife for et forhold som er helt utenfor deres kontroll...

Kritikken går jo på deres håndtering av problemet.

KrissiFontaine 02-10-07 17:12

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 344457)
Kritikken går jo på deres håndtering av problemet.

Ja, i høyeste grad. De selger varer til forbruker og må ta ansvaret for at forbruker er fornøyd, uansett hva produsenten sier.
Hadde jeg solgt varer fra en produsent som kan svare slik, så hadde jeg betenkt meg kraftig!

Huldr 02-10-07 17:13

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Dette er så ekkelt at jeg nesten ikke orker å tenke på det. Stakkars deg!! Jeg synes Dialife og Atkins oppfører seg veldig arrogant, og de fortjener å miste kunder når de tar det på den måten. De burde legge seg langflate, beklage, og gi deg et skikkelig plaster på såret!

Tuppen 02-10-07 17:30

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
gud så ekkelt!!!!! ble veldig skuffet over dialife nå!! har bestilt en del der, og seriøst- selv om jeg har noen barer i skapet så skal jeg ikke røre dei!! de skal rett i søppelbilen!!

håper du blir bedre før reisen, silje!

Siljevanilje 02-10-07 18:01

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
det er jo selvfølgelig ikke kult med larver i tarmene, men det er deres håndtering som er poblemet, slik som iset sier.

hadde de sendt meg alt det jeg ville ha i ett år. da hadde jeg heller skrøyda masse. haha...

men det at kun i utgangspunktet krediterte meg for 12 kr. også i etterkant la på en liten kompensasjon. som jeg vet ikke om rekker hit før jeg drar og da blir den sendt tilbake til danmark innen jeg kommer hjem igjen. :P

og idag var jeg skikkelig dårlig av medisinene som få ut larvene m/mer.

Veggpryd 02-10-07 18:04

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Urgh! Jeg spiste Atkins bar i går...... :_oy::hjelp:

hegekat 02-10-07 21:58

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Har ikke akkurat lyst på barer nå nei!

Hyper 02-10-07 23:18

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
Fytti HELVETE!!
Dette er noe av det ekleste jeg har hørt!!!....
Sitter og tenker på produktene jeg har kjøpt derfra jeg nå.....Skal sjekke NØYE neste gang jeg spiser noe som helst skal jeg si deg.....

Stakkar vennen..
Og at de vil gi deg 12 kroner i kompensasjon??..
Det er jo faktisk utrolig fornærmende.....

Sendte du med bildet i mailen til Dialife?

Siljevanilje 03-10-07 06:19

Sv: Larver i atkinsbar fra dialife
 
ja jeg sendte bilde som vedlegg i første mailen.
jeg får vistnok en "liten" kompensasjon også i posten snart. sansynslighvis før jeg drar. men tror nok ikke den er stor.

jeg tror jeg skal handle en annen plass fra nå av..
det burde være en slik norsk butikk. men alt jeg trengte :rolleyes:

ingen så vil starte lavkarbo butikk? eheh


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no