Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Drikke seg full på lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46147)

trønderjente29 16-07-11 15:22

Drikke seg full på lavkarbo?
 
Blir fest i kveld! Første gang på lenge!! :D Har i den forbindelse hørt at man tåler mindre alkohol hvis man spiser lavkarbo. True or false? Vil ikke risikere å bli liggende i en eller annen grøftekant i kveld...:rolleyes:

langaard 16-07-11 15:25

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1161533)
Blir fest i kveld! Første gang på lenge!! :D Har i den forbindelse hørt at man tåler mindre alkohol hvis man spiser lavkarbo. True or false? Vil ikke risikere å bli liggende i en eller annen grøftekant i kveld...:rolleyes:

Mange tåler mindre alkohol når de spiser lavkarbo:)
Kos deg på fest, drikk med måte:)

Batillip 16-07-11 15:29

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Jeg var på fest med jobben etter ha vært i ketose i to uker. Jeg ble dritings etter en flaske vin og måtte gå og legge meg. Klokken var vel noe sånt som ni.

nightly 16-07-11 15:30

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Jeg var ute på torsdag og ble ganske så pussa etter 0,5 cider og tre glass vin:o

trønderjente29 16-07-11 15:34

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Batillip (Innlegg 1161539)
Jeg var på fest med jobben etter ha vært i ketose i to uker. Jeg ble dritings etter en flaske vin og måtte gå og legge meg. Klokken var vel noe sånt som ni.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1161540)
Jeg var ute på torsdag og ble ganske så pussa etter 0,5 cider og tre glass vin:o

Ouch! Ok, skal prøøøve å ta det litt med ro.. :D

trønderjente29 16-07-11 15:35

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1161537)
Mange tåler mindre alkohol når de spiser lavkarbo:)
Kos deg på fest, drikk med måte:)

jeg kjenner ikke denne "måte" du refererer til, men hvis jeg ser han skal jeg si hei iallefall!:full:

nightly 16-07-11 15:36

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1161542)
Ouch! Ok, skal prøøøve å ta det litt med ro.. :D

Hehe.. Ja spørs det ja.. Ble smådårlig dagen etterpå også.. Så her blir det ikke ut på en stund:p

langaard 16-07-11 15:39

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1161543)
jeg kjenner ikke denne "måte" du refererer til, men hvis jeg ser han skal jeg si hei iallefall!:full:

Ja han Måte, er en kjedelig fyr:lol:

trønderjente29 16-07-11 15:41

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1161548)
Ja han Måte, er en kjedelig fyr:lol:

jepp, omgås ikke med sånne folk som regel...:D

trønderjente29 16-07-11 15:42

Sv: Drikke seg drita på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1161544)
Hehe.. Ja spørs det ja.. Ble smådårlig dagen etterpå også.. Så her blir det ikke ut på en stund:p

skal ta en sterk allergipille før jeg begynner å drikke, synes jeg husker at det hjalp meg før (i mine ville unge dager..:D)

Cassiopeia 16-07-11 15:52

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Ketosefylla er billig, og det er ikke så dumt å være forberedt på at du antakelig tåler mye mindre enn ellers.

Sitat:

VIL ALKOHOL HA EFFEKT PÅ KETOSEN ?
Både ja og nei. Leveren produserer ketoner av alkohol, så teknisk sett vil du fortsatt være i ketose når du drikker alkohol. MEN, problemet er at alkohol omdannes fortere til ketoner enn fett gjør. Leveren vil da bruke alkoholen som brennstoff først fordi det går fortere. Så når du drikker alkohol vil kroppen bruke alkohol som brennstoff og begynner ikke å forbrenne fett igjen før alkoholen er helt ute av kroppen ! Denne raske nedbrytingen av alkohol til ketoner og acetaldehyd (det du blir full av), gjør også at de på lavkarbo kosthold også blir fortere fulle, dvs. tåler mye mindre alkohol enn en som spiser høykarbo. Spesielt om man ikke har spist mat på forhånd.

Idarull 16-07-11 15:59

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Jeg ble full men på en litt annerledes måte enn før. Jeg ble VELDIG full da :p

Dolly 16-07-11 16:33

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Jeg har drukket mange ganger... Første gangen hadde jeg nesten ikke spist i forveien og da gikk det galt, men om jeg passer på å spise sjikkelig har det ingenting å si for meg lengre...

trønderjente29 16-07-11 17:11

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia (Innlegg 1161557)
Ketosefylla er billig, og det er ikke så dumt å være forberedt på at du antakelig tåler mye mindre enn ellers.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolly (Innlegg 1161566)
Jeg har drukket mange ganger... Første gangen hadde jeg nesten ikke spist i forveien og da gikk det galt, men om jeg passer på å spise sjikkelig har det ingenting å si for meg lengre...

tenkte meg at mat kunne spille litt inn, så jeg har kjørt innpå med lavkarbo pizza med masse majones på. håper det legger et lite "grunnlag"..;)

trønderjente29 16-07-11 17:12

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 1161558)
Jeg ble full men på en litt annerledes måte enn før. Jeg ble VELDIG full da :p

jeg pleier alltid å bli VELDIG full, så da blir alt som vanlig i kveld, da :D

Chalos 16-07-11 17:30

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Jeg har ikke noe fornuftig og komme med, MEN kos deg på fest da ;)

Cassiopeia 16-07-11 18:36

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1161576)
jeg pleier alltid å bli VELDIG full, så da blir alt som vanlig i kveld, da :D

Det som skjer er ca det samme som når man drikker på tom mage.
Alkoholen går "rett i levra" og du blir mye fortere full. Tipset mitt er å prøve å drikke saktere, kanskje innbille deg at det du drikker er dobbelt så sterkt som det egentlig er.

Drikker du vanligvis mye, og drikker i "normalt" tempo mens du er i ketose kan du risikere alkoholforgiftning. -Og det er noe dritt i grunnen...

Antakelig merker du mindre til dette fenomenet etter ei stund. Enten fordi toleransen din øker, eller fordi du rett og slett drikker annerledes.

nightly 16-07-11 18:39

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Det med allergtabletten virker ikke lenger.. De byttet virkestoff fordi det ble kjent at pillene ble brukt for å forhindre fyllesyke.. Så ikke stol på at den skal hjelpe deg;)

Carisma 16-07-11 19:06

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Drikk minst to glass vann pr glass alkohol!

trønderjente29 17-07-11 12:53

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chalos (Innlegg 1161577)
Jeg har ikke noe fornuftig og komme med, MEN kos deg på fest da ;)

takk!:) koste meg, jeg!:D

trønderjente29 17-07-11 12:54

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1161594)
Det med allergtabletten virker ikke lenger.. De byttet virkestoff fordi det ble kjent at pillene ble brukt for å forhindre fyllesyke.. Så ikke stol på at den skal hjelpe deg;)

åhh? haha! det var dumt:o

trønderjente29 17-07-11 13:00

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Jarra! Da var kvelden overstått!:D Jeg drakk 8 bokser cider på voerspielet og x antall vodka med sukkerfri brus og en flaske (!) hvitvin ute på byen, og det gikk helt fint. Tror jeg er hardbarka når det gjelder drikking av alkohol :o Hodepine fra h€#%&& i dag, men paraceten ordner det.. ;)

trønderjente29 17-07-11 13:02

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia (Innlegg 1161592)
Det som skjer er ca det samme som når man drikker på tom mage.
Alkoholen går "rett i levra" og du blir mye fortere full. Tipset mitt er å prøve å drikke saktere, kanskje innbille deg at det du drikker er dobbelt så sterkt som det egentlig er.

Drikker du vanligvis mye, og drikker i "normalt" tempo mens du er i ketose kan du risikere alkoholforgiftning. -Og det er noe dritt i grunnen...

Antakelig merker du mindre til dette fenomenet etter ei stund. Enten fordi toleransen din øker, eller fordi du rett og slett drikker annerledes.

Kanskje det hjalp at jeg satt og knasket baconcrisp mens jeg drakk?

Señora 17-07-11 13:37

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1161967)
Jarra! Da var kvelden overstått!:D Jeg drakk 8 bokser cider på voerspielet og x antall vodka med sukkerfri brus og en flaske (!) hvitvin ute på byen, og det gikk helt fint. Tror jeg er hardbarka når det gjelder drikking av alkohol :o Hodepine fra h€#%&& i dag, men paraceten ordner det.. ;)

Jaiks, da hadde jeg ligget i rennesteinen for lenge siden. Jeg drakk på fredag 5 halvlitere med cider, en 0,33 cider ute og en baileys og kaffe (et helt melkeglass, hehe) og var god og brisen hele kvelden, men heldigvis ikke dårlig i går, bare trøtt.

Cassiopeia 17-07-11 13:54

Sv: Drikke seg full på lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1161971)
Kanskje det hjalp at jeg satt og knasket baconcrisp mens jeg drakk?

:ja:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no