Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23058)

tufsa83 10-01-09 15:06

Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Når jeg har lyst på dip til grønnsaker eller bacongullet, bruker jeg feks holliday dipmixen fra maaruud... noen som har peiling på hvor mye karbo dette inneholder, eller om det er fy fy??

På forhånd, takkers:D

Gerd 10-01-09 15:09

Sv: Noen som vet?
 
Det er flere tråder om dette her, viss du søker litt ;)
Er litt karber i disse posene, men vet ikke antall, bruker de ikke selv.

Jeg anbefaler denne norzoladippen fra Karbosara:

1 boks creme fraiche
ca 100g norzolaost (rød pakke)
1/2 terning kyllingbuljong.

Osten deles i småbiter og blandes i en kjele med det andre. La koke opp og putre litt på ovnen til osten smelter.

Varm er den nydelig til kylling og kald er det beste dippen jeg vet om :D Stangselleri og agurk attåt... nammis...

Kitt 10-01-09 15:13

Sv: Noen som vet?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tufsa83 (Innlegg 609485)
Når jeg har lyst på dip til grønnsaker eller bacongullet, bruker jeg feks holliday dipmixen fra maaruud... noen som har peiling på hvor mye karbo dette inneholder, eller om det er fy fy??

På forhånd, takkers:D

I Holiday dipmixen fra Maarud er det 57g karber pr 100 g og posen veier 22g.
I den fra Kims er det enda mer karber!:eek:

tufsa83 10-01-09 15:18

Sv: Noen som vet?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 609490)
I Holiday dipmixen fra Maarud er det 57g karber pr 100 g og posen veier 22g.
I den fra Kims er det enda mer karber!:eek:


Å dævven, det var MYE!!! Kanskje man må lage sine egne versjoner da ja :P

Hørtes litt spennende ut din versjon da gerd!!!:p

Gerd 10-01-09 15:21

Sv: Noen som vet?
 
Skal ha den i dag jeg ;)

tufsa83 10-01-09 15:23

Sv: Noen som vet?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 609495)
Skal ha den i dag jeg ;)


Hehe, kanskje jeg må prøve :P

Lindabtn 10-01-09 15:29

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Men uansett, det holder å bruke litt over en halv pakke mix på en boks rømme og man spiser jo ikke hele boksen på en gang, eller??
Det blir ikke så mye da!!
Kan supplere med litt annet krydder.

Kitt 10-01-09 15:30

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Er veldig godt med bare rømme og litt piri piri oppi også!:sikle:

Kan jo varieres i det uendelig med forskjellige krydder.

Eller Gerds variant med forskjellige oster, krydder, hvitløk.......

Hva er det man sier? Bare fantasien setter grenser!:stortsmil

Veggpryd 10-01-09 15:38

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Ferdige dipblandinger inneholder også det kjemiske stoffet E621 (Natriumglutamat) som er sykdomsfremkallende (særlig kreft) og er i tillegg fetende.

Lindabtn 10-01-09 15:43

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Sitat:

Natriumglutamat
Hatt et innslag om dette stoffet på skolen og er du klar over hvor mye som egentlig inneholder dette stoffet :eek: Ble helt sjokkert jeg. Skulle jeg valgt varer uten dette hadde jeg hatt stor problemer med å finne ut av hva jeg skulle spist. Er jo sinnsykt mange krydder som har dette stoffet i seg. Uansett: det er farlig å leve uansett hva du stapper i deg virker det som. Om det ikke er det ene, så er det det andre. Ikke rart folk blir hysteriske....

Veggpryd 10-01-09 15:51

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Ja, det er helt grusomt. :eek: Jeg har begynt å få skikkelige problemer med handleturene mine. Er det ikke E621, så er det E250 eller Aspartam. Sukk. Nå skal jeg prøve å være bevisst på å ikke få i meg noe som helst tilsetninsstoffer, og se om det gir noen forskjell på vekt og helse. Har stått stille i over ett halvt år...:(

tufsa83 10-01-09 15:55

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 609499)
Men uansett, det holder å bruke litt over en halv pakke mix på en boks rømme og man spiser jo ikke hele boksen på en gang, eller??
Det blir ikke så mye da!!
Kan supplere med litt annet krydder.


Hehe,en boks var vel litt drøyt ja :P får prøve meg litt fram idag, så får besøket mitt ta støyten,hehe... skal kryddre ivei :)

tufsa83 10-01-09 15:55

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rubens (Innlegg 609506)
Ferdige dipblandinger inneholder også det kjemiske stoffet E621 (Natriumglutamat) som er sykdomsfremkallende (særlig kreft) og er i tillegg fetende.


Iiiik :eek: dette liker man jo aldri å høre gitt.

dynamitt 10-01-09 15:59

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Jeg hadde holdt meg langt unna slike dipmixer

Dipmix burde ideelt sett ikke inneholde noen karbohydrater, bare krydderblanding. Karbene burde i så fall bare komme fra det man blander med.

Hovedårsaken til at det er så stint med karber i denne mixen er jo alt sukkeret; maltodextrin, potetstivelse, sukker, druesukker i tillegg til masse annet som man helst burde unngå å spise (tidligere nevnt MSG/Smaksforsterker/E621)

Dipmix, tacoblanding, salsa og guacamole det lager man selv, det er en utrolig forskjell - også i holdbarheten.

Mellon 15-01-09 09:54

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Personlig syns jeg ren rømme er den beste dip jeg, orker ikke dipblandinger lenger. Ren rømme er tingen. Nå jeg spiste chips så kunne jeg knapt nok spise chips rent på slutten, måtte altid ha rømme å dippe i. Men er det godt å dippe bacon gull altså? Må teste.

Har foresten brukt bacongull til å ha brie på jeg, som alternativ til ritz kjeks.

elian 15-01-09 10:01

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 609499)
Men uansett, det holder å bruke litt over en halv pakke mix på en boks rømme og man spiser jo ikke hele boksen på en gang, eller??
Det blir ikke så mye da!!
Kan supplere med litt annet krydder.


Det tenkte jeg også... Blir ikke mer enn 12-13gr fra pulveret + 6gr fra rømma, på hele røra hvis man bruker hele posen...

Og man spiser jo ikke mer enn MAX 1/2 posjonen, kanskje bare 1/4 også...

Skulle jo gå greit, hvis man ikke er i en induksjonefase?

Men jeg lurer på, HVA er alle karbene i slike mixer? Skulle jo tro det bare var krydder? (og så klart litt sukker, men ikke SÅ mye) :confused:

elian 15-01-09 10:02

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 615599)
Personlig syns jeg ren rømme er den beste dip jeg, orker ikke dipblandinger lenger. Ren rømme er tingen. Nå jeg spiste chips så kunne jeg knapt nok spise chips rent på slutten, måtte altid ha rømme å dippe i. Men er det godt å dippe bacon gull altså? Må teste.

Har foresten brukt bacongull til å ha brie på jeg, som alternativ til ritz kjeks.



Å dyppe disse ostechipsene i ren rømme er SUPERDIGG!!!!! :D

Carisma 15-01-09 10:59

Sv: Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix?
 
På Oliviers & co-butikkene har de veldig mye spennende både krydder og oljer som man kan blande i rømme, kesam, oljedressing eller bare bruke som de er.
Kjøpte en mandariolje før jul, som smaker søtt og er ypperlig i yoyghurt


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no