Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spis deg ned i vekt med Skaldeman (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Lov å drikke te? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50315)

Mints 10-01-12 17:23

Lov å drikke te?
 
Som overskriften sier, er det lov å drikke te? Eller er det karbohydrater i det?

langaard 10-01-12 17:47

Sv: Lov å drikke te?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mints (Innlegg 1280775)
Som overskriften sier, er det lov å drikke te? Eller er det karbohydrater i det?

Kommer jo litt ann på hva slags te du drikker:) mange "pulverteer" er tilsatt sukker.

Mints 10-01-12 17:52

Sv: Lov å drikke te?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1280790)
Kommer jo litt ann på hva slags te du drikker:) mange "pulverteer" er tilsatt sukker.

Ok, er denne teen lov ;)

Rin 10-01-12 17:54

Sv: Lov å drikke te?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mints (Innlegg 1280792)
Ok, er denne teen lov ;)

Ja. :) Selv om slike teer ofte inneholder tørket frukt/bær, er det minimalt av næringsstoffer som klarer å sipe over i vannet. Så lenge du ikke spiser teen, er det helt i orden.

De du bør holde deg unna er slike bokser med "instant-te", som ricola-urteteen de har på noen matbutikker, eller lignende. Sånne blandinger består som regel av nesten bare sukker.

Malice 10-01-12 18:02

Sv: Lov å drikke te?
 
Vil tro at den teen er lov. Noen pulverteer er tilsatt sukker. Kan ikke minnes å ha lest at vanlig fruktte er tilsatt søtning:)

Mints 10-01-12 18:06

Sv: Lov å drikke te?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1280796)
Ja. :) Selv om slike teer ofte inneholder tørket frukt/bær, er det minimalt av næringsstoffer som klarer å sipe over i vannet. Så lenge du ikke spiser teen, er det helt i orden.

De du bør holde deg unna er slike bokser med "instant-te", som ricola-urteteen de har på noen matbutikker, eller lignende. Sånne blandinger består som regel av nesten bare sukker.

Juhuu! Nå ble jeg glad :D Står nemlig en slik pose her hjemme på kjøkkenbenken, og den lukter så SINNSYKT godt! Da skal jeg jammen lage meg en kopp :D

vimsen85 10-01-12 18:09

Sv: Lov å drikke te?
 
Det finnes noen fruktteer som er tilsatt sukker. Blant annet en tranebærte vi hadde på en kaffe- og tebutikk jeg jobbet. Spør gjerne dersom du kjøper te i løsvekt. Da skal de kunne sjekke det.

Melusine 10-01-12 21:58

Sv: Lov å drikke te?
 
Grønn te er veldig godt, og veldig lov :)

index 10-01-12 23:46

Sv: Lov å drikke te?
 
Ja, heldigvis! Jeg har meg et par kopper grønn te hver dag på jobben, etter at jeg oppdaget den grønne har jeg knapt rørt sort te...

Grønn te sies jo også å øke forbrenningen, så dette er ren vinn-vinn!!

Mints 11-01-12 00:24

Sv: Lov å drikke te?
 
Takk for så mange flotte svar, det er så mange kunnskapsrike folk her inne på forumet :D Teen min smakte kjeeeeempegodt. Får prøve grønn te også, det tror jeg ikke jeg har smakt ;)

Melusine 16-01-12 22:30

Sv: Lov å drikke te?
 
Grønn te er supert :)
Jeg pleier å drikke kinesisk grønn te, og så har jeg oppdaget Yogi te som har flere forskjellige grønne teer. De er greie å ha med på jobben :)

Balterz 16-01-12 22:35

Sv: Lov å drikke te?
 
Jeg har blitt hekta på te siste uka!
Alltid vært glad i grønn te, men har startet å ha litt cocos olje i. Blir pigg, får ikke søt sug og ja. Pigg! =)

Brokkoli 17-01-12 00:08

Sv: Lov å drikke te?
 
Det er også verdt å tenke på at de fleste teposer inneholder 2 gram med te ;-) Det er begrenset hvor mye karbohydrater du får i deg av det.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no