Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51220)

FrkMarge 06-03-12 11:17

Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Både lagsiktige og supereffektive (om de finnes) råd ønskes....

Jeg vet en del om hvordan jeg trener magemusklene, lårene, rumpa og alle de typiske "problemområdene", men den store stopperen for at jeg skal kunne komme inn i litt mindre klær nå er overkroppen og overarmene:(
Jeg er i utgangspunktet ganske bred (for dame å være) i forhold til høyden uansett hvor slank jeg blir, men det er en del fett som tviholder seg fast i høyde rett under bysten og rundt, og på overarmene.
Jeg antar at det ikke finnes noen "superkur" mot dette, men finnes det det minste øvelser jeg kan gjøre som vil øke forbrenningen og stramme opp disse områdene sakte men sikkert?

Jeg sliter med gjentagende senebetennelser i skuldre og håndledd, så armhevinger og planker er vanskelig.
Om nødvendig kan jeg drive litt egentrening med vekter el.l., men det enkleste for meg er om det finnes noe jeg kan gjøre hjemme:)

Yrla 06-03-12 15:19

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
http://youtu.be/MbKrk0xYoj0

http://youtu.be/0326dy_-CzM

http://youtu.be/hdlbjrQNRro

smgj 06-03-12 16:30

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
http://www.youtube.com/watch?v=aM13vOcx1yw

Øvelsen fra 1:50 minutter er fin og kan gjøres med en full 1,5liters flaske.... Kan også utføres liggende på rygg på en benk med issen ut mot kanten slik at flasken senkes ned over hodet under benkhøyden.

Når det gjelder "håndtakene" så vet jeg ikke om noe annet enn å prøve planke og rockering?

nellie 06-03-12 16:34

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Det viktigste du gjør er å bli kvitt fett!:)

Yrla 06-03-12 18:56

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1311983)
Det viktigste du gjør er å bli kvitt fett!:)

ja det er sant, da er det ikke noe som tynger huden ned. jeg har ikke noe heng jeg legger merke til nå lenger som jeg har blitt tynn.

FrkMarge 06-03-12 18:57

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1311983)
Det viktigste du gjør er å bli kvitt fett!:)

ja det prøver jeg jo med hele tiden:p

smgj: planke prøver jeg på.... ikke så vellykket enda:rolleyes:, men rokkering er helt håpløst. Jeg får den ikke til å gå rundt i det hele tatt. har ikke klart det der siden jeg var jentunge. Får det bare ikke til og jeg har virkelig prøvd i mange år:(

Yrla 06-03-12 19:04

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
rokkering, funker vel ikke noe særlig heller?

Lava 06-03-12 22:24

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1312034)
ja det prøver jeg jo med hele tiden:p

smgj: planke prøver jeg på.... ikke så vellykket enda:rolleyes:, men rokkering er helt håpløst. Jeg får den ikke til å gå rundt i det hele tatt. har ikke klart det der siden jeg var jentunge. Får det bare ikke til og jeg har virkelig prøvd i mange år:(

Har du den tunge utgaven av rockering? De tynne plastgreiene duger ikke.
Mye enklere med den tunge :ja:
Om du ikke har den, sjekk på flust.no om du samler trumf poeng, de hadde der tidligere og jeg kjøpte for poengene jeg hadde.

Og, Yrla, mange rapporterer om effekt av rockering, selv har jeg ikke klart å holde på lenge nok til å få sjekket det :p

Carisma 06-03-12 22:37

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Yoga

krokodillen 06-03-12 22:54

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Armmuskler: Jeg har kjøpt noen enkle manualer og tar enkle øvelser hjemme. Klatring er knallbra, men det tar mye mer tid.

ToreH 08-03-12 02:29

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Jeg er ikke noen superekspert på styrke, dog har jeg vel plukket opp ting som fungerer som basisgrunnlag.
Hvis du skal trene hjemme er det jo noe enklere utstyr man har.
Går nå ut fra du er slank og skal bare bli kvitt problemområder. Armstyrke som veldig raskt gir resultater på både styrke og masse er chin ups. Det finnes et program på youtube som er beregnet på jenter som ikke klarer 1 hangups. Med rett trening klarte de alle som ble testet mellom 5 og 11 ila et par mnd. Disse tok 0 når de startet.

En annen øvelse som er god men ja er belastende for skuldre og rygg er militærpress. Fantastisk øvelse som bygger styrke og masse raskt. Når man snakker raskt i styrkeverdenen menes det over mange måneder, gjerne 3-6 mnd med hard målrettet trening.

En billigere variant er å kjøpe deg en slik gymball og begynne med den. De selges med treningsprogrammer og vil helt sikkert gi deg god fremgang på det du etterlyser.

Sjekker du journalen min skal du finne både bilde og beskrivelse av en slik chin up hjemmetrener som jeg bruker. Utrolig anvendelig og fremgangen kommer meget raskt hvis du først klarer løfte din egen kroppsvekt 1 gang.

Når du har trent temmelig hardt, målrettet og minst 3 ganger i uken i tja et halvt år, spist restriktivt og målstyrt i den hensikt å skrape kroppen litt, og fremdeles ikke har sett antydning så kan det hende at akkirat problemområdet ditt som du selv kaller det er umulig.
Da kan man kanskje vurdere fettsuging og plastikkirurgi. Men jeg tror den bør sitte veldig langt inne. Mulig jeg tar helt skivebom her nå, oppsummert blir det som følger:

Kosthold er det viktigste mht fjerne kroppsfett på vanskelige steder. Trening som et supplement, men ikke det eneste såfremt du ikke kan bruke et år eller to.
Chin ups program er fantastisk bra kroppstrening
Militærpress er basisøvelse og meget bra sådan også.
Benkpress likeså med pushups
Trening med pilatesball og kjøre et strikt og hardt program med ball over flere måneder, minst et halvt år vil jeg tippe. Jeg synes personlig ball er møkkjedelig og foretrekker slynger. Stikk en tur innom xxl og be de hjelpe deg litt om du er intr i Redcordslynger.
Tja ellers, så fungerer jo løping da. Er vel få øvelser som gir raskere fysisk foem enn løping

betatesten 18-03-12 15:53

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Hvis grevinnehengene dine består av lite fett, så er det jo triceps trening som teller. Altså bakre del av overarmen. Da er det etter som jeg har forstått det brede pushups og dips som teller :) I hvert fall blant annet. Men lykke til!

langaard 18-03-12 15:57

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av betatesten (Innlegg 1317475)
Hvis grevinnehengene dine består av lite fett, så er det jo triceps trening som teller. Altså bakre del av overarmen. Da er det etter som jeg har forstått det brede pushups og dips som teller :) I hvert fall blant annet. Men lykke til!

Dips er super trening for og bekjempe dette forhatte grevinnehenget:ja:

Majamor001 19-03-12 17:12

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Jeg henger meg på dips :D

Carisma 22-03-12 10:42

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1317478)
Dips er super trening for og bekjempe dette forhatte grevinnehenget:ja:

Og for å ta drepen på skuldrene dine.... :(

langaard 22-03-12 11:22

Sv: Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1319346)
Og for å ta drepen på skuldrene dine.... :(

Mine tåler det, tar de på slutten av treninga, når jeg er skikkelig varm i kroppen:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no