Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1692)

nøtta 11-12-05 18:57

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
nøttas smothies

1/2 banan
1 dl bringebær
to store ss vanilje kesam
en actimel bringebær (sukkerfri)
1-2 ss yoghurt naturel
1 egg hvis du føler for det :D

Karin 12-12-05 22:00

Sv: Smoothie med sjokoladesmak
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
mandelsmør har de hos kinsarvik og helios her i sentrum, sikkert også i andre helsekostbutikker også :)

Takk skal du ha, Aline!

Summer 12-12-05 22:04

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
nøttas smothies

1/2 banan
1 dl bringebær
to store ss vanilje kesam
en actimel bringebær (sukkerfri)
1-2 ss yoghurt naturel
1 egg hvis du føler for det :D

Meneh, liksom... hvor er proteinene og fettet? Dette er ikke akkurat lavkarbo...

Iset 13-12-05 00:34

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Meneh, liksom... hvor er proteinene og fettet? Dette er ikke akkurat lavkarbo...

Men Lindberg ville nok godkjent den. :p Kanskje med unntak av litt lite fett. 1/2 avokado eller en ss olje så er problemet løst. :)

Summer 13-12-05 09:47

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Men Lindberg ville nok godkjent den. :p Kanskje med unntak av litt lite fett. 1/2 avokado eller en ss olje så er problemet løst. :)

Proteinene da? ;)

Iset 13-12-05 09:53

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Det er jo proteiner i både egget, vaniljekesamen, yoghurten og den actimel-greia. :)
Men det burde kanskje økes litt, feks til 2 egg.

nøtta 13-12-05 10:15

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
jammen atte :rodme: den smaker veldig godt ....

også er det meg som ikke klarer råe egg .... og jeg skrev jo ett egg hvis du føle for det :o

og fettet ja det er et stort problem her for man blir jo ikke mett, hva med og bytte ut 1-2 ss yoghurt naturel med sete rømme eller fet ricotta ost elller noe sånt ...

nøtta 13-12-05 10:17

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
oj det glemte jeg ... sitter jo her med en sånn nå :D deilig og friskt !! men mett trallala...(for en liten time ihvertfall...)

Iset 13-12-05 10:22

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Jeg sitter med en deilig smoothie nå, min favoritt. Ikke akkurat så veeldig lavkarbo, og fett mangler den for jeg har ikke noe i huset og olivenolje har jeg IKKE oppi!!!! :grøsse:

2 rå egg
100 gram frosne blåbær
ca 1/2 frossen banan (deler bananer i mange skiver og fryser ned, har alltid frosne bananskiver der, Camilla spiser det som snop)
1 beger Yoplait 0,1 % yoghurt (bruker også ofte naturell)
Litt vann

Drikker ca 2/3 av denne blandingen, resten vanner jeg mer ut og gir et glass til datteren min som hun slurper i seg med sugerør. :D

Jeg elsker denne drikken om morgenen, og den gir god metthetsfølelse. Jeg har bestemt meg for å ikke fokusere så mye på ditt og datt, men spise og drikke det jeg mener er sunt fremover, og jobbe med mitt INDRE.

Siljevanilje 14-12-05 12:17

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Jeg spiste smoothies til frokost hver dag i 7 måneder av det siste året, ble lei, men har begynt igjen, fikk inspiriasjon av dere. yuhu...

men mine favoritter er

Denne er skam god men inneholder en del karbo.
2 kiwi, skrellt og i biter
1 eple, skrellt og i biter
ca 2 dl tropisk juice

kjør blenderen på fullt for ca 1 min.

får hawaii på stranden asosiasjoner.

denne kan brukes til premie e.l. hehe

ellers

den oppskriften jeg pleide å følge forrige smoothie periode var
ca 1 stor håndfull med nøtter ( valnøtter, mandler)
litt fos
havregryn
et eple i biter
ca 1 liten kopp med frosne bær eks. bringebær, jordbær e.l.
1 stor ss cocosa extravirgin
og juice til passe konsistens.

blir ca 2 glass. holdt meg mett i lange tider. hadde en jobb der jeg ikke hadde tid til pause, sykt men sant.

avogtil udos oppi, men fant ut at det passet best med den først også var premien smoothien.

ja over og ut for denne gang, skal på trening før jobb.

Danioh 13-01-06 18:20

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sjokoladebringebær og rømme-smoothie.

100 gram frosne bringebær
2 ss med olje
1 scoop med whey sjokoladeproteinpulver
4-5 ss seterrømme
2 egg

Smakte faktisk godt!
Så og si alt jeg kunne finne av ting og tang i mine foreldres "husmannskost" kjøleskap.

kjøttklumpen 28-02-06 18:23

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Laget denne når jeg kom hjem nå.
-300 gram bringebær
-2 egg
-toppet spiseskje kokosfett
-fanta free en eller annen god smak
-L glutamin ( nylig trent)

Helt toppers!!:D

mofe 29-03-06 11:14

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
*dytte*

Jeg tenkte å starte med et kosthold ala Lindberg nå etterhvert. Jeg har boka og sånt..

Men så trenger jeg å bli minnet på.. Hva inneholder en optimal Lindberg-smoothie?

Tenkte å få gode frokostrutiner nå - starte der. Så jeg tenkte 1 brødskive, og 1 smoothie med litt egg i og sånt. Kanskje ikke noe olje oppi, siden det er Lindberg? Og hva med 2 egg oppi? Og litt yoghurt, og bær? Eller hur?

Summer 29-03-06 15:20

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Lindberg er pådriver for sunne fettsyrer om ikke i enorme megnder. Så en ss olje synes jeg du kan unne deg oppi der. :)

mofe 29-03-06 15:45

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Lindberg er pådriver for sunne fettsyrer om ikke i enorme megnder. Så en ss olje synes jeg du kan unne deg oppi der. :)

Men ikke hvis jeg spiser 1 brødskive ved siden av, med smør på?

*fryktelig usikker plutselig*

dingpot 13-05-06 14:51

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Jeg lager smoothien min som sorbet som jeg spiser med skje. Knallgod. Porsjonen blir stor nok til meg, for jeg spiser lite og ofte. Mange ville nok kanskje hatt i ett egg til for å få mer proteiner og en ss olje (cocosa ekstra virgin eller mct-olje) for enda mer fett.

150 gram bær
2 egg
1 dl kokosmelk
stevia (eller annet søtstoff)

Næringsinnhold: 375 kcal 11,5 g kh 19,5 g prot 29,6 g fett

Summer 15-05-06 20:26

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Men ikke hvis jeg spiser 1 brødskive ved siden av, med smør på?

*fryktelig usikker plutselig*

Det smaker ikke noe særlig av oljen oppi, så jeg ville tatt litt olje. Smør er en annen type fett, og du trenger jo litt omega fettsyrer også. :)

cathrine 06-09-06 18:05

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Jeg lager en smootie jeg syntes er veldig god, og som metter godt. MEN jeg vet jammen ikke hvordan den er sånn lavkarbo-messig..?!

Det jeg bruker er iallefall;
2 dl bringebærbiola
100 gram bær
1/2 banan (kan den erstattes med proteinpulver av noe slag?)
Litt søtstoff.

Denne blir "kremete", og det liker jeg godt :-)

Kan noen se litt på den og "rette" den så den kan bli en frokost-smootie til det nye lavkarbo-kostholdet mitt :snill: ?

Nille 06-09-06 18:34

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av cathrine
Jeg lager en smootie jeg syntes er veldig god, og som metter godt. MEN jeg vet jammen ikke hvordan den er sånn lavkarbo-messig..?!

Det jeg bruker er iallefall;
2 dl bringebærbiola
100 gram bær
1/2 banan (kan den erstattes med proteinpulver av noe slag?)
Litt søtstoff.

Denne blir "kremete", og det liker jeg godt :-)

Kan noen se litt på den og "rette" den så den kan bli en frokost-smootie til det nye lavkarbo-kostholdet mitt :snill: ?


Ser flott ut, men det er mye karber i bringebær biolaen. Den inneholder en del sukker. Du trenge bare bytte ut den med naturell eller yoghurt naturell (FitLine f.eks.) - og bytte ut banen med 20-30 gram proteinpulver (gjerne med vaniljesmak) - så har du en fin en !

Om du vil kan du også ha oppi et par SS av favorittoljen (jeg bruker MCT) og/eller et par egg......

cathrine 06-09-06 18:42

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Flottings! Da har jeg ett alternativ til frokost og lunsj!
Takk...

Iset 06-09-06 18:50

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Jeg liker ikke smoothies uten banan, har prøvd mange forskjellige men det mangler liksom noe...

Så jeg lager den sånn:

1 lite beger yoghurt naturell
1/2 banan (eller en hel liiten)
100-150 gram frosne bær
3-4 isbiter
2 ss Udos Choice
2 rå egg

Denne blir kjempegod og kremete. MÅ ha i bananen jeg, ellers blir den ikke noe god. Jeg velger å heller tenke på helsa her, for jeg får såpass mye energi av denne og føler meg så utrolig vel, at jeg ikke gidder å ha dårlig samvittighet overfor den lille bananbiten. :)

Nille 06-09-06 21:51

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Denne blir kjempegod og kremete. MÅ ha i bananen jeg, ellers blir den ikke noe god. Jeg velger å heller tenke på helsa her, for jeg får såpass mye energi av denne og føler meg så utrolig vel, at jeg ikke gidder å ha dårlig samvittighet overfor den lille bananbiten. :)

Det er en logisk brist her !
- Du må ha banan, ellers blir den ikke god... OK, den er jeg med på. :ja:
- Du velger å tenke på helsa - Den kjøper jeg IKKE. :nei: Den er for tynn, for å si det sånn ! Den halve bananen gir ikke noen stor helsegevinst å snakke om = logisk brist (men jeg skjønner jo du leter etter unnskyldninger :p)
- Du får mye energi. Sånn psykisk gir kanskje 1/2 banan energi, men 1/2 banan gir ikke særlig mer energi enn alt det andre du allerede har oppi.

Hah, du lurer ikke meg. Du LIKER SMAKEN. Og da velger du å ha den i. Helt OK det. Behøver ikke finne på unnskyldninger vet du, - tullejente !

:klem:

Iset 06-09-06 23:05

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Haha Nille, det var ikke det jeg mente med helsa, tullejente. :lol:
Kanskje jeg ordla meg litt feil. Jeg mente ikke at BANANEN var så sunn, for det er den jo ikke - da hadde jeg jo ikke hatt dårlig samvittighet fordi jeg må ha banan oppi.
Det jeg mente var at jeg ikke klarer å drikke smoothie uten banan, og siden jeg føler meg så bra at denne smoothien så vil jeg heller ha litt banan oppi enn å la være å drikke smoothie, DET var det jeg mente. :lol:

:klem:

Nille 07-09-06 23:02

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
:p

tess81 22-09-06 19:57

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 197303)
Haha Nille, det var ikke det jeg mente med helsa, tullejente. :lol:
Kanskje jeg ordla meg litt feil. Jeg mente ikke at BANANEN var så sunn, for det er den jo ikke - da hadde jeg jo ikke hatt dårlig samvittighet fordi jeg må ha banan oppi.
Det jeg mente var at jeg ikke klarer å drikke smoothie uten banan, og siden jeg føler meg så bra at denne smoothien så vil jeg heller ha litt banan oppi enn å la være å drikke smoothie, DET var det jeg mente. :lol:

:klem:

hei, vet denne e litt gammel, men e tenkte...hva me proteinpulver me banansmak????hvis d fins da, ikke vet e....men på den andre siden ikke sikkert den smaker noe godt.....;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no