Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hva skjer da...? 😞 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57127)

moradi 03-04-18 22:16

Hva skjer da...? 😞
 
Har gått på lavkarbo nå i ca 4 uker. Har gått ned kun nesten 3 kg?? Er i ketose og skeier ikke ut. Hva gjør jeg galt? En typisk dagsmeny:

Frokost; 1 stk lavkarbo-knekkebrød med smør og hvitost og paprika.
Lunsj og middag (gjerne middagsrester til lunsj dagen etter) laks stekt i creme fraiche/ kylling med salat, tomat, agurk, paprika. Evnt omelett med litt bacon.
Kanskje litt baconsnacks til kvelds. Liker ikke å spise på kvelden. Drikker masse vann, som jeg egentlig ikke liker.

Kan ikke forstå at man ikke går ned på den dietten der??? Tips?

Deprimert.. :(

nellie 03-04-18 22:16

Sv: Hva skjer da...? 😞
 
Er ikke tre kg nedgang?

Sofagubben 03-04-18 22:27

Sv: Hva skjer da...? 😞
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av moradi (Innlegg 1541180)
Har gått på lavkarbo nå i ca 4 uker. Har gått ned kun nesten 3 kg?? Er i ketose og skeier ikke ut. Hva gjør jeg galt?

Veldig vanskelig å si. Veier du mye og skal mye ned er ikke 3 kg på den første måneden så mye nei, men veier du forholdsvis lite og bare skal ned noen få kilo (f.eks ned 10-15 kg), så er 3 kg ganske bra. Du må se på hva 3 kg er i prosentandel av din vekt for å kunne si om det er en bra nedgang, eller om du gjør noe feil.

moradi 04-04-18 06:06

Sv: Hva skjer da...? 😞
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1541181)
Er ikke tre kg nedgang?

Jo, det er selvfølgelig nedgang, nå hørtes jeg veldig utålmodig ut. Gikk på samme diett for noen år siden, var da ikke så tung, og raste ned i vekt. Derfor jeg ikke forstår hvorfor det går så tregt denne gang. :confused:

moradi 04-04-18 06:14

Sv: Hva skjer da...? 😞
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sofagubben (Innlegg 1541182)
Veldig vanskelig å si. Veier du mye og skal mye ned er ikke 3 kg på den første måneden så mye nei, men veier du forholdsvis lite og bare skal ned noen få kilo (f.eks ned 10-15 kg), så er 3 kg ganske bra. Du må se på hva 3 kg er i prosentandel av din vekt for å kunne si om det er en bra nedgang, eller om du gjør noe feil.

Du har rett. Jeg hadde et håp om kanskje 10 kg ned, (etter BMI å dømme, skulle jeg vært 25 kg lettere) men ettersom det går så mye langsommere enn ventet, tror jeg at jeg må omstille tankegangen litt. :rolleyes:

Sofagubben 04-04-18 12:27

Sv: Hva skjer da...? 😞
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av moradi (Innlegg 1541184)
Du har rett. Jeg hadde et håp om kanskje 10 kg ned, (etter BMI å dømme, skulle jeg vært 25 kg lettere) men ettersom det går så mye langsommere enn ventet, tror jeg at jeg må omstille tankegangen litt. :rolleyes:

BMI må du ikke bry deg om, det er kun egnet til å kartlegge et oversiktsbilde eller en trend på en befolkning. På individnivå derimot vil jeg nesten gå så langt som å si at BMI er ubrukelig. Kroppsbyggere uten et eneste gram overflødig fett på kroppen kan f.eks, bli karakterisert som kraftig overvektige etter BMI. En måleenhet som kun tar hensyn til høyde og vekt og ikke noe annet, er ubrukelig på individnivå.

Bruk målebåndet, speil og klær, mer enn badevekta for å finne målet ditt og se fremgangen din. :)

Carisma 04-04-18 16:14

Sv: Hva skjer da...? 😞
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av moradi (Innlegg 1541183)
Gikk på samme diett for noen år siden ... og raste ned i vekt.

Der har du svaret ditt. Fungerer aldri like raskt andre gang, for kroppen vet hva som er på gang

nellie 04-04-18 19:00

Sv: Hva skjer da...? 😞
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av moradi (Innlegg 1541183)
Jo, det er selvfølgelig nedgang, nå hørtes jeg veldig utålmodig ut. Gikk på samme diett for noen år siden, var da ikke så tung, og raste ned i vekt. Derfor jeg ikke forstår hvorfor det går så tregt denne gang. :confused:

Da jeg startet opp denne gangen raste jeg ned 4 kg de typ første 14 dagene. Så sto det stille i 20 dager. Irritetende, men så lenge man gjør som man skal så må man bare lete frem tålmodigheten.:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no