Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Når ser man helgens utskeielser på vekta? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13483)

stinemarie 17-06-07 21:59

Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
Har vært i fire bursdager i helgen, og har desverre ikke klart å motstå alle fristelser :o

Når vil dette vise seg på vekten? Jeg hadde ikke gått opp noe til i dag, men vil det vise seg imorgen, ller tar det mange dager?

Takknemlig for svar :D

tech 17-06-07 22:06

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
Tror det ville vært lettere for noen å si noe hvis du forklarer oss hva slags kostholdsfilosofi, og om hva slags fristelser du ikke greide å stå i mot. :)
Hvis du var i ketose så er det sannsynlig at du kom ut av ketose pga. utskeielsene, men det kommer jo an på hva du spiste.. Og da vil det ta noen dager før vektnedgangen starter igjen.
Men ellers vil jeg ikke tro at du vil gå opp noe hvis du ikke gjorde det dagen etter.

Lemen 17-06-07 22:10

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
For min del så vises det alltid på vekta samme dagen. Også kan vekta stå stille i noen dager etterpå, eller gå sakte med sikkert ned igjen. (Bruker som regel en 4-5 dager på å komme ned på samme nivå igjen.)

stinasol 17-06-07 22:21

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
de helgene der jeg har skeiet ut 2 dager
har jeg faktisk ikke gått opp i vekt
men spiser jeg "ikke lavkarbo flere dager
så vises det 1-2 dager etterpå og
det tar ca 4 dager før jeg er nede i
den vekten jeg var på før utskeielsene..

stinemarie 17-06-07 22:39

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
Jeg er i ketose enda. Og jeg spiste to loffeskiver og ett mini kakestykke med ostekake og noen peanøtter. Og så drakk jeg to glass med hvitvin dette er fordelt over to dager;)

Blir spennende å se da. Men jeg har iallefall lært noe, neste gang skal jeg jaggu meg bake noen lavkarbo vafler eller noe å ta med selv. Med denne viljestyrken er nok det lurest ;)

xtra 18-06-07 09:21

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinemarie (Innlegg 294324)
Med denne viljestyrken er nok det lurest ;)

Jeg synes det høres ut som du har vært ganske flink, jeg. Fire bursdager på to dager er jo en skikkelig ildprøve. Ikke rakk ned på deg selv for at du ikke klarte å motstå absolutt alle fristelsene, men gi heller deg selv et klapp på skulderen for at det ikke gikk mye verre.

Og så tar du med deg noe lavkarbo neste gang :D

stinemarie 20-06-07 11:00

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
Da har jeg endelig gått ned det jeg gikk opp igjen. Hadde jeg visst at det skulle ta tre dager å komme tilbake til utgangspunketet hadde jeg aldri spist det jeg gjorde. Det er jo bare SÅ lite motiverende, å gå opp å så stå stille i 3 dager da.

Men da er jeg ved godt mot igjen ;)

MorStine 20-06-07 13:19

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
Godt å høre at du er tilbake og ved godt mot, det stopper opp litt innimellom, slik vil det være selv om du ikke skeier ut også... Stagnerer litt også kommer det seg i gang igjen...:)

Torkil 25-06-07 16:41

Sv: Når ser man helgens utskeielser på vekta?
 
Hei
Som hovedprinsipp skal utskeielser være, få, av kort varighet og moderate, da er det minst skade. For mange og for lange utskeielser kan ødelegge ketosen og blokere vekttapet en god stund og da kan man lett miste motivasjonen.
Vennlig Hilsen
Torkil:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no