Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28656)

hyaloid 06-10-09 13:51

Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Hei,

Har holdt meg i ketose i 6 uker og har ikke gått ned de siste 2 ukene.
Har riktignok mistet endel kilo den første tiden men heller til at dette er fordi jeg ikke lengre spiser karbs som binder vann til kroppen.

Vanlig uke for meg:

Står opp 7:30 og spiser første måltid klokken 11.

Salat med 3 skiver jarlsberg, 3 skiver skinke / salami. God porsjon med tunfisk, mix av forskjellig salat fra ting som gror over bakken. Godt med oliven olje på, litt kikkoman soya på og tabasco. Spiser meg mett og drikker kun vann

Middag 16:30 - 17:30

Spist mye entrecote med sopp til krydret med karri og pepper. to tre tomater til og seterrømme. Bruker kun ekte smør og i rikelige mengder til biff og sopp.

Steker 3 kyllingfilet'er. 1 boks Biryani Curry Paste (16 karbs), 1 boks coconut cream (3 karbs), 2 rødløk. revet limeskall toppet med fersk koriander.. Side salat: Tomater og Slangeagurk med saften av 1 lime.

Eggerøre med laks / spekemat og masse seterrømme.

Torsk med Hollandeise saus og karbofrie grønnsaker.

Noen dager spiser jeg litt maarud bacongull som snacks på kvelden.

Kveldsmat rester av middag eller egg med seterrømme / ekte majones.

I helgene hender det jeg tar en pils eller to og litt whisky.

Drikker kun vann.

Vekten har vært på 83,3 som laveste og opp til 85 kilo siste to uker.

Ketostix gir fin farge på at jeg er i ketose. Hva skjer ?

hyaloid 06-10-09 14:18

Sv: 6 Uker i ketose null vekttap de siste 2 ukene
 
Spiser også mye bacon til mat. Middag i dag blir som følger

Hamburger:
1 Pakke karbonadedeig, 1 pakke skogsbacon.
Kjører bacon i mixer så det blir en deig. Blander med karbonadedeig og former burgere av dette. Topper med 3-4 skiver cheddar (1 karb pr 100G). Tomat stekt sopp og vann.

Sungrazer 06-10-09 14:54

Sv: 6 Uker i ketose null vekttap de siste 2 ukene
 
Kanskje kaloriinntaket ditt er for høyt i forhold til det du tar ut? Trener du noe særlig?

"Foruten å spise riktig er trening med tunge vekter nødvendig for at du skal øke i muskelmasse. Å bare spise masse ekstra kalorier kommer selvfølgelig til å gjøre deg fet. Styrketreningen er derimot et signal til muskelmassen for å vokse, og bruke energioverskuddet som byggsteiner og energi til musklene, isteden som fyllmaterial til fettcellene. " -- fra pkt. 8 http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=95

Bare en tanke... :)

Kitt 06-10-09 16:18

Sv: 6 Uker i ketose null vekttap de siste 2 ukene
 
For noen kan både tomater, ost og rømme være skikkelige partystoppere.:eek:

hyaloid 06-10-09 16:36

Sv: 6 Uker i ketose null vekttap de siste 2 ukene
 
Hmm damn. Skal prøve å kutte vekk. Seterrømme har blitt min enkle fyllmasse

Bulldog 06-10-09 17:05

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Det er normalt at ting butter litt etter noen uker. Hvor mye mista du de første fire ukene?

Charlott 06-10-09 17:06

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hyaloid (Innlegg 779190)
I helgene hender det jeg tar en pils eller to og litt whisky.

Om det er vanlig pils er det maaaasse karber i den...

hyaloid 06-10-09 18:09

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Veide meg ikke før jeg begynte men tidligere brukte jeg str 33" i bukser. Nå sitter jeg i 31" å skriver så jeg mista nok endel. Kjøpte meg vekt først for litt over 2 uker siden.

Vet det er endel karbohydrater i øl men synes det er greit å kunne ta en pils på en lørdagskveld. Så lenge det blir med maks 2 øl i løpet av en helg er jeg fornøyd. Ser heller ikke ut til å gå ut av ketose av den grunn. Leser også at det ikke skal gjøre annet enn å "ødelegge" mitt potensielle vekttap akkurat den dagen.

Å gå vekk fra seterrømme blir litt kjipt. Synes det er digg til spekemat / biff / eggerøre som en fettkilde. Tror jeg skal forsøke å kutte vekk tomater og ost først for deretter å kutte seterrømme om det ikke forbedrer seg.

Synes jeg begynner å få bra ansiktsform og livvidde. problemet er "kula" som ligger over bukselinningen ;)

Anne 06-10-09 18:29

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
I pils er det både karbohydrater og alkoholer. Nor som normalt gjør at du går ut av ketose. Om ikke annet vil kroppen forbrenne det før fett. Med mindre du også trener så mye de dagene at det forbrenner veldig fort...:cool:

Kanskje er du bare inne i en fase...så lykke til videre:)

Carisma 06-10-09 21:32

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Drikker du nok vann? Hvis du fortsatt er i ketose (mørk farge?) etter to vanlige ølbokser, tror jeg det lke gjerne kan være mangel på vann som reel ketose... :o
Og jeg ville droppet ferdige sauser. Prøv f.eks denne indisk-inspirerte stedet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7100 i

hyaloid 09-10-09 17:06

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Fra tirsdag tom i dag har jeg gått ned 100gram hver dag ;) Kan ikke si jeg har endret stort i kostholdet annet enn å hoppe over tomat til salaten og drikke mer vann.

Tror jeg bare har vært i en lowpeak periode ? Skal uansett styre unna øl fremover og heller ta ett glass whisky hvis jeg har lyst på en dram i helgene.

Trulte bollemor 09-10-09 20:46

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Jeg har lest i boken til Skaldeman om noen som ikke har gått ned før de har droppet all ost, av en eller annen grunn. Han/boken gav ikke svar på hvorfor - bare at det var slik, med dette var veldig skjeldent. Når disse droppet ost, raste de ned i vekt.

Men jeg kan lite om dette, og dette er bare noe jeg har lest som sagt.

Lykke til! :D

Badpitt 09-10-09 21:49

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Da tror jeg skal droppe ost og tomat:)

Har vært helt nazi på hva jeg har puttet i munnen... og på 3 uker har jeg gått ned 1 kg????? Drikker 3-4 liter vann hver dag...

Typisk dag for meg:

Frokost: egg og bacon
Lunsj: salat,ost,tomat,skinke eller advocado med reker og majones
Middag: Kjøtt, sopp, smør, salat, oliven, fetaost, tomat
Kveld: osteskive med baconost og kyllingpålegg

Pluss at jeg går tur på 1 time 4-5 ganger i uken (høyt tempo)

Lurer på hvorfor jeg ikke går fortere ned? :o(

Rangelet 16-10-09 01:48

Sv: Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene
 
Om du vil kjøre helt safe kan du kutte helt ut gluten og melk produkter. Det har jeg gjort i 5 mnd, gått ned konstant i vekt (21 kg så langt) uten noe problemer. Spis mer rent kjøtt og grønnsaker. Bare vær veldig obs på ferdig produkter i butikken, da disse ofte inneholder fyllstoffer med gluten. Maten er digg, har ikke hatt noe vanskeligheter. Kutt ut så mye sukker som mulig også.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no