Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Endelig skikkelig pizza! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46913)

bobla63 14-08-11 17:33

Endelig skikkelig pizza!
 
Jeg har prøvd alt som er av pizzaoppskrifter også den ferdige fra lavkarbohuset, men har enda ikke vært veldig fornøyd. Men idag greide jeg det :D Jeg tok utgangspunkt sesambrød og her er oppskriften:

Bland sammen 2 dl sesamfrø, 1 strøken ss fiberhusk, 1 tsk bakepulver, 2 ss bakepro, 1 ss havrekli, 2 dl revet ost. Rør dette sammen med 3 egg.

Smør deigen tynt utover ei bakeplate med bakepapir under ( skal ikke forstekes). Smør på et tynt lag sukkerfri ketchup. Legg på et tykt lag revet ost. Legg utover ferdigstekt kjøttdeig og løk, eller annet fyll som du selv liker.

Jeg er tenkt å ha med meg kald pizza i lunchpakken på jobb :)

Stek pizzaen på 225 grader, midt i ovnen, til den er gylden og fin.
Dette er den første gangen mine barn har tatt mer en en smaksprøve av mine forsøk på lavkarbopizza. Og de spiser ikke hvis det ikke er godt :D.

Lilius 15-08-11 14:37

Sv: Endelig skikkelig pizza!
 
Hørtes godt ut. Skal prøve denne. Bake pro hvor kjøper du det.? Jeg laget pizza av oopsis pizzasurrer røre det ble også godt ;)

Mette B 15-08-11 19:42

Sv: Endelig skikkelig pizza!
 
Kjøpte bake pro på helsekostbutikk. Pizzaen er i ovnen... Utrolig enkel å lage ift pizzasnurrer :)

Suann 15-08-11 19:48

Sv: Endelig skikkelig pizza!
 
Mmmm hørtes deilig ut ! Må prøve :rolleyes:

volvojenta 16-08-11 07:28

Sv: Endelig skikkelig pizza!
 
Den skal jeg prøve!:) Har hatt lyst på pizza ei stund nå!

KarbonixNADA 17-08-11 11:31

Sv: Endelig skikkelig pizza!
 
Prøvde å lage denne i går med alle ingredienser bortsett fra havrekli. Etter min smak ble det litt i overkant mye "rullende/glidende" sesamfrø når en tygde.
Smaksmessig var det ikke noe å si på den, og det var ikke noe problem med at den ikke holdt seg sammen slik enkelte LC-bunner har, men for meg er tyggekonsistensen vel så viktig for at pizzaen skal bli skikkelig god.

Mulig 1ss havrekli gjør underverker, men tror jeg prøver mindre sesamfrø om jeg skal lage den igjen eller kanskje male opp sesamfrøene til mel først(uten at jeg vet hva det evt gjør med karbohydratinnholdet?).

HenrikBooe 17-08-11 14:32

Sv: Endelig skikkelig pizza!
 
Tenkte jeg kunne gi denne et forsøk. Men har ikke bakepro. Er de noe som erstatter bakepro like godt? Har fiberhusk, glutenmel, xanthan gum, (kanskje) litt mandelmel :)

bobla63 18-08-11 16:58

Sv: Endelig skikkelig pizza!
 
Det går helt sikkert an å knuse iallefall halvparten av sesamfrøene. Tenkte faktisk å prøve det neste gang selv.
Prøv glutenmel istedenfor bakepro. Men jeg anbefaler på det varmeste å kjøpe bakepro, det kan brukes til mye. De fleste helsekostbutikkene har den nå ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no