Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Veien videre! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20385)

Isis29 13-07-08 13:03

Veien videre!
 
Det er godt mulig at jeg kan finne svar på dette med å leite lenge, men jeg er litt utolmodig av meg så derfor spør jeg heller selv!

Jeg har nå tatt av det kroppen hadde lyst til (selv ville jeg helst ta av 2-3kg til, men det ser ikke ut som om kroppen er villig til det), og i den forbindelse lurer jeg på tips om hva jeg skal gjøre i fortsettelsen. :D

Det jeg har gjort er å ikke spise mer en 15g karbo om dagen så jeg har vært ganske streng mot meg selv, jeg har lyst å fortsette med lavkarbo, men vet at det ikke er sunt å gå på så streng diett i fortsettelsen. Jeg vet at jeg reagerer på brød av noen sorter (før jeg begynte med lavkarbo levde jeg så og si på brød og hadde konstant halsbrann som jeg trodde jeg hadde pga røyking, men har ikke hatt det en gang siden!) så det vil jeg fremdeles holde meg unna, men jeg må jo på ett eller annet tidspunkt begynne å spise "NORMAL MAT" vel? Da mener jeg å kunne spise kake i besøk, spise pizza på peppes, spise mer frukt og grønnsaker, osv.

Håper noen kan gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre videre for jeg har virkelig ikke lyst å begynne å legge på meg igjen, det orker jeg virkelig ikke!!! :mad:

Jellyfish 13-07-08 14:47

Sv: Veien videre!
 
Gratulerer med å ha nådd målet ditt!

Hva med boken "etter slankekuren" som Torkil har skrevet? Finnes i nettbutikken på ketolyse.no. Har ikke sett i denne selv (langt igjen til jeg er ferdig desverre), men siden det er han som har skrevet boka om ketolyse, så har han sikkert mange gode tips der vil jeg tro?

Isis29 23-07-08 18:20

Sv: Veien videre!
 
Tja, kjøpte den boken, men synes det var mer som å gå over på Grete Roede kur for resten av livet og det synes jeg ikke noe om... Driver og prøver ut en variant der jeg putter mer frukt og grønnsaker i maten og ellers holder meg til lavkarbo produkter, men tillater meg litt mer karber enn ellers. Er ikke fullt så streng som jeg har vært på matvarer, men prøver å ikke la det skli helt ut heller... Skal iallfall måle meg og veie meg som før så får jeg se hvordan det går etterhvert!

Alyssa 23-07-08 18:27

Sv: Veien videre!
 
Gratulerer med å ha nådd målet ditt :blomster:

Lavkarbo er en sunn måte å spise på, både som kur og for resten av livet. :ja: Å gå tilbake til "normal mat" vil for de fleste gjøre at man legger på seg alle kiloene igjen.
Det høres ut som du er på rett vei, ved å innføre flere grønnsaker og noe frukt. Og holde øye med hvordan det går etterhvert, som du sier. Lykke til :)

Isis29 27-08-08 21:34

Sv: Veien videre!
 
Ja, jeg har drevet med det en stund nå og ser ut til å funke, jeg har iallfall ikke gått opp i vekt enda. Det eneste er at jeg klarte å lure meg selv litt så sliter litt akkurat nå. Jeg kom nemlig over en boks med peanøttsmør (jeg digger peanøttsmør!) som inneholdt 7g karbo så jeg helte nedpå 5 bokser i løpet av en uke eller 2. Jeg har merket at jeg ble litt snopesyk etter det og kunne egentlig ikke helt forstå det, før jeg i går oppdaget at det stod 7g pr servering, altså ca 22g pr 100g og boksen inneholder 320g... Så altså har jeg gomlet i meg en hel masse sukker som jeg ikke visste om... Så nå er det strengt fremover!! Jeg nekter å havne utpå snopevognen igjen for det er den verste bøygen i livet mitt, så jeg ønsker å kontrollere det inntaket, men en sprekk kan vel alle ha etter 8 mnd så tar det ikke så farlig!!

Paradis-Oscar 27-08-08 22:17

Sv: Veien videre!
 
Typisk at kroppen klamrer seg til det eneste som hadde sukker i seg, nesten som narkomani :p

Gjør det til an vane å alltid, alltid lese innholdsfortegnelsen på alt du spiser.

Her kan du lese om årrnkli' peanøttsmør uten tull: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20001


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no