Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Kinesiologitape (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54558)

Hevingen 27-05-13 00:43

Kinesiologitape
 
I går var jeg sammen med min tante som har hatt brystkreft og i den forbindelse fjernet alle lymfekjertler på venstre side. Hun kan ikke bruke "støttestrømpe" på armen, hun reagerer veldig på den. Så hennes fysioterapeut har gitt henne kinesiologitape som hun taper på armen for å hjelpe til med dreneringen av armen. Det funker bra for henne. Mamma fikk tapet håndleddet sitt som har vært hovent i mange år. Og i løpet av noen få timer kunne vi se at hevingen ble betydelig redusert, og hun kunne bevege hånden mer enn på lenge. :D

Det jeg lurer på er om noen av dere har testet denne typen tape for ømme muskler? Jeg har lest litt om det på nettet, men vil gjerne høre noen personlige erfaringer, for jeg har lurt på å teste det på min kroniske spenningshodepine. Tar gjerne i mot tips hvis det er noen som har erfaring :)

Kanutten 27-05-13 00:53

Sv: Kinesiologitape
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 1444590)
I går var jeg sammen med min tante som har hatt brystkreft og i den forbindelse fjernet alle lymfekjertler på venstre side. Hun kan ikke bruke "støttestrømpe" på armen, hun reagerer veldig på den. Så hennes fysioterapeut har gitt henne kinesiologitape som hun taper på armen for å hjelpe til med dreneringen av armen. Det funker bra for henne. Mamma fikk tapet håndleddet sitt som har vært hovent i mange år. Og i løpet av noen få timer kunne vi se at hevingen ble betydelig redusert, og hun kunne bevege hånden mer enn på lenge. :D

Det jeg lurer på er om noen av dere har testet denne typen tape for ømme muskler? Jeg har lest litt om det på nettet, men vil gjerne høre noen personlige erfaringer, for jeg har lurt på å teste det på min kroniske spenningshodepine. Tar gjerne i mot tips hvis det er noen som har erfaring :)

Jeg har flere ganger brukt sånn tape. Det er himmelsk!!
Jeg opplevde stor avlastning av vondtene og ville ikke ta av tapen når jeg måtte.
Anbefales!!

Nannah 27-05-13 01:00

Sv: Kinesiologitape
 
Hjelper den mot ødemer i bena også? :)

Nå har jeg googla og lest, og dette var spennende saker! Nå blir det vel bare å finne en som kan lære meg opp. :ja:

Hevingen 27-05-13 16:31

Sv: Kinesiologitape
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 1444592)
Hjelper den mot ødemer i bena også? :)

Nå har jeg googla og lest, og dette var spennende saker! Nå blir det vel bare å finne en som kan lære meg opp. :ja:

Jeg vil tro det. Jeg søkte på kinesio tape + den plagen jeg lurte på inne på Youtube. Og da kom det opp gode videoer som viser bruk.

Mamma får nok taper i posten i løpet av denne uka. Og det jeg er mest spent på egentlig er musearmen til gubben :)

Orkide 27-05-13 18:21

Sv: Kinesiologitape
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 1444592)
Hjelper den mot ødemer i bena også? :)

Nå har jeg googla og lest, og dette var spennende saker! Nå blir det vel bare å finne en som kan lære meg opp. :ja:

Ja, det fungerer på ødemer i bena.
Jeg bruker kinesiotape på mine pasienter mot dette, og deg fungerer.

Det fine med denne tapen er at om det ikke fungerer på det problemet du har, så gjør det ingen skade.

Nannah 27-05-13 19:41

Sv: Kinesiologitape
 
Hvor holder du til Orkide? Og tar du imot pasienter? Send meg en PM om du har lyst :)

Hevingen 02-06-13 15:45

Sv: Kinesiologitape
 
Nå har vi prøvd ut tapen på litt forskjellige ting. Min kjære har som sagt slitt med musearm i noen år, og nå har jeg tapet han på to forskjellige måter. Han sier nå at han har mer vondt nå. Så det spørs om ikke jeg har gjort noe galt. Fordelen er at han kanskje får somlet seg til legen med det.

Selv har jeg fått tape over bekkenleddene i korsryggen. Er spent på om jeg merker noe etterhvert.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no