Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Oopsie-roll (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363)

Areola 18-10-08 10:46

Sv: Oopsie-roll
 
3 Vedlegg
Takk for gode tips!
Min favoritt til nå er definitivt madarin og ananas kremost.
Man kan lage lavkarbo eggekrem, ikke sant? Jeg tenker eggekrem "rørt" i en spiral i disse etter halve steketiden.. wienerbrød/skolebrød... Hva tycks og tror?

Her er forresten noen bilder. med og uten sesamfrø (legg merke til hvor flat det siste er! :p Også hjemmelaget greasy, høyere-en-man-kan-spise-hamburger! (den var god, men jeg er kanskje ikke like flink til å dandere som mat-fotografer;))

StineK 18-10-08 11:51

Sv: Oopsie-roll
 
Åååh - kan jeg få en slik burger? http://www.smileyarena.com/emoticons...Mix/burger.gif

Morgen :klem:, forresten.

Anitra 18-10-08 13:26

Sv: Oopsie-roll
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 556636)
Det er også veldg viktig og ikke blande det for mye. Bland forsiktig med en slikkepott. Du skal blande rundt 4-5 ganger, liksom. Heller for lite enn for mye! Den siste rundingen jeg legger på plata blir gjerne litt flatere, fordi jeg ikke blander "godt nok". Men de er best luftige, så da tåler jeg èn flat en :p

Ahhh, der er nok feilen ja. Jeg har brukt miksmaster!

Karbosara 18-10-08 13:33

Sv: Oopsie-roll
 
med eggekrem, ja! Gerd har oppskrift på det til nøttebunn med eggekrem- oppskriften sin! Der er god!!!!!:sikle:

Men hvorfor fordeler du ikke den våte slumpen så vidt på toppen av de andre? Det går bra for meg...

har fått dilla på Vannbakkelsoopsie jeg da, men den wienerbrødideen din skal jeg forfølge!

Ellers har jeg en plan om å prøve å lage foccacia av den...en dag...i morgen kanskje?

luringen 18-10-08 18:04

Sv: Oopsie-roll
 
oopsies i ovnene:gledeseg:

sirimor 18-10-08 18:09

Sv: Oopsie-roll
 
Samme her....veldig spent

luringen 18-10-08 18:38

Sv: Oopsie-roll
 
urk...ser fine ut...smakte noe av det som lå igjen p brettet etter at jeg hadde tatt dem av; ikke godt...this better be good med pålegg:)!

Kristin_B 18-10-08 18:39

Sv: Oopsie-roll
 
Menne..når de er nystekte...skal de egentlig være tørre helt gjennom? Lurer på om jeg har laget de litt for store i forhold til steketiden på 25 minutter. Tok de ut da de var begynt å bli gylne, men ser Areola sine er mye mørkere enn mine... hmmmm...

sirimor 18-10-08 20:33

Sv: Oopsie-roll
 
Mine var litt fuktige inni. Vet ikke om jeg likte dem eller ikke...litt kjedelige kanskje. Men jeg spiste opp alle sammen. Mett jaaa.
2 med majones, skinke og ost. Resten med lettsyltetøy. Sånn passe godt. Men jeg var sulten, så alt gikk med:eek:

tonetrollet 19-10-08 14:18

Sv: Oopsie-roll
 
Jeg laget en porsjon nå med halvt om halvt hvitløksost og cottage cheese, pluss litt hakket purre... Nammenam!

tonetrollet 19-10-08 21:35

Sv: Oopsie-roll
 
Og så lagde jeg småpizzaer av dem til middag. Perfekt dagen derpå mat!!!:D

Liidama 20-10-08 09:38

Sv: Oopsie-roll
 
Disse var jo steingoe!!!!! Lagde i går og skal lage i dag også tror jeg. Gleder meg til å prøve ut nye smaker. Jeg lagde noen rett på langpanna (som beskrevet i oppskriften) og noen i muffinsformer. De i muffinsformene så helt fantastiske ut helt til jeg åpnet døra for å ta dem ut, da falt de helt sammen. Kanskje det går bedre med litt mer smøring. Skal prøve det. De var gode alikevel. Med ost. Nam.

Noen som vet hvordan disse fungerer rett i vaffeljernet eller direkte på lappe takke? Jeg har ingen av delene ennå så jeg kan ikke prøve, men ønsker meg vaffeljern viss noen har god erfaring med dette.

Anitra 20-10-08 10:33

Sv: Oopsie-roll
 
Det hjalp seg når jeg vendte eggeplommene og osten i forsiktig! Disse skla jeg bake i kveld, så jeg har til i morgen :)

scartz 20-10-08 20:17

Sv: Oopsie-roll
 
Moser dere philadelpa'en? Jeg moste alt sammen, og resultatet ble veldig "eggedosis" aktig. Men kanskje de blir bedre når de stekes... står i ovnen nå! :) Tenkte å lage meg hamburger :P

Jeg har lest feil, og tok oppi 1,8 ts bakepulver istedet for 1/8!! Håper det ikke ødelegger smaken :O Men pokker som de har hevet seg til nå! ;P

scartz 20-10-08 21:12

Sv: Oopsie-roll
 
mine ble ikke sprø i det hele tatt... Minner veldig om hamburgerbrødet fra mcdonalds, men den som er under burgeren! :P samme konsistens...

Og jeg piska eggehvitene helt stive... merkelig :/

sirimor 20-10-08 21:22

Sv: Oopsie-roll
 
Samme her...ble bløt i midten. Men jeg har tenkt å prøve igjen da, gir ikke opp så lett. Da tenkte jeg å bruke urte/krydder-smøreost. får jo bare prøve meg fram. Kanskje det blir bra:)

scartz 20-10-08 21:29

Sv: Oopsie-roll
 
Hehe, ja de ble også myke i midten... Men jeg prøver igjen, har andre ladning i ovnen, og disse var mye fastere! (brukte mer philadelpia i, og pisket eggehvitene extra godt). Så jeg håper at disse bler mer crispy! :)

Areola 20-10-08 21:32

Sv: Oopsie-roll
 
Mine har aldri blitt veldig crispy.. Ikke rett ut av ovnen ihvertfall.. la de tørke på kjøkkenbenken over natta, kanskje?

sirimor 20-10-08 21:36

Sv: Oopsie-roll
 
Aha..!! Det er trikset kanskje ja..Da bør de kanskje også ganske fort over på rist i fra ovnen også, ikke bli på bakeplata, og så stå framme en stund og "tørke" seg.
Det skal jeg gjøre neste gang. Skal jeg kanskje prøve med 150 gr. smøreost, ble de fastere da scartz?

scartz 20-10-08 21:45

Sv: Oopsie-roll
 
jeg brukte 140-150 g philadelphia, og da ble de fastere! De trenger 15 min til i ovnen, men foreløbi ser de ganske like ut som bildene! :)

Mener å ha lest i denne tråden en plass at de skal bli litt sprøe...
Den første ladningen min ble kjempemyke, akkuratt som vafler lissom :p

Antoinette6 20-10-08 23:13

Sv: Oopsie-roll
 
Gode uansett, spør dere meg ! :D

scartz 20-10-08 23:19

Sv: Oopsie-roll
 
Den siste ladningen ble bedre, men fortsatt ikke litt sprøe...

Men ja, veldig gode! De skal jeg lage masse av frammover ! :D

Liidama 21-10-08 10:10

Sv: Oopsie-roll
 
Tror ikke det er meningen at de skal bli sprøe nei. Mine har iallefall ikke blitt det. De blir myke, men veldig gode. Jeg legger dem over på rist med en gang så de ikke blir bløte/soggy, men forblir luftige. Jeg synes orginalen var så god at jeg ikke har klart å begynne å eksperimentere ennå. Jeg hadde opsies til middag og kvelds i går og frokost og snacks i dag. med pålegg. Nam.

scartz 21-10-08 12:58

Sv: Oopsie-roll
 
Hehe, ok, men da er nok mine blitt som de skal. Men de er litt myke inni, akkuratt som om de ikke er helt gjennomstekt, noen andre som har opplevd det? Jeg har de inni 30 min, om ikke mer.
Jeg tenkte å hive på remulade, løk og roastbiff!! nam nam :D
Igår lagte jeg hamburger, og brukte dem som hamburger brød. Funka dødsbra!!

Lil@ 21-10-08 13:10

Sv: Oopsie-roll
 
Genial oppfinnelse det her, laget oopsie roll to ganger nå, og de går som varmt hvetebrød (fyyy) og jeg blir METT!! :D
Samboern syntes og det smakte godt, mens barna var litt mer tilbakeholdne.

Nå skal jeg straks på butikken og handle inn mer egg, og kremost så jeg kan lage mer..

Første ladningen jeg laget brukte jeg mager baconost, siden det var det jeg hadde tilgjengelig... litt sånn så som så smak, men absolutt greie nok..
Andre ladning lagde jeg med naturell kremost, og de smakte absolutt bedre.
Skal lage med krydderost idag, og kanskje en ladning med philadelphia.. får se..
Jeg lar de forresten bare stå på kjøkkenbenken, og konsistensen er upåklagelig samme når tid jeg spiser de etter steking.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no