Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Key Lime Cheesecake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=766)

Nille 10-04-04 18:07

Key Lime Cheesecake
 
http://www.lowcarbluxury.com/r-leftnewsm.gif

Key Lime Cheesecake

Denne er innmari god, litt annerledes....med lime smak .... veldig frisk, - og den forsvant fort da jeg tok den med på svigerdatters bursdag !

Jeg har "bearbeidet" den til norske forhold, da den i linken er nødt til å ha tyrkfjel ! http://www.lowcarbluxury.com/recipes...esecake12.html

KEY LIME CHEESECAKE
Ingredienser:
  • 3 spiseskjeer smeltet smør
  • 1 og 1/2 cup malte mandler (eller valnøtter eller pecan)
  • 2 spiseskjeer Natreen (eller Splenda)
  • 1 kopp kokende vann
  • 1 pakke Confecta Lime Gele (eller to hvis du skal ha gelelokk)
  • 2,5 dl kremfløte
  • 225 gram Philadelphia Cream Cheese
  • 3 spiseskjeer lime juice (1,5 lime presset)
  • 1 kopp Natreen (eller Splenda)
Smelt smør og bland med malte mandler. Fordel jevnt utover i 22 cm springform, sett til kjøling.....
Bland vannet med gelepulveret. Rør godt og sett til kjøling i kjøleskap. Visp kremen stiv. Bland kremost, lime juice og Natreen/Splenda. Bland inn delvis stivnet gele. Til slutt blandes kremen inn. Sett i kjøl/frys.

Jeg pleier og å lage gele etter oppskriften på pakken og la den nesten stivne før jeg heller den/smører den over kaka. Serveres med litt vispet krem ved siden av !

PS Geleen har aspartame, slik som også sitrongeleen til Confecta har - OG Heistad sin bringebærgele (mmmm den er sååååå god)

:klem:

HP 10-04-04 20:09

Går vel fint å lage med gelatin også? :)

Da blir den aspartam fri... Men enklest blir det med en ferdig pakke... ;)

Hørtes knallgodt ut! Gleder meg til å prøve! Takk Nille! :D

Nille 10-04-04 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Går vel fint å lage med gelatin også? :)

Jada, men da må en bruke mye mere limesaft og rive skallet også. + Natreen eller Splenda..... Jeg har prøvd og det ble ikke helt vellykket. Da ble det faktisk bedre med sitron. Skal se om jeg finner oppskriften !!

God ide HP !:)

Iset 11-04-04 09:07

Hvorfor selger de ikke sukkerfri sitrongele?????!!!!! *sint*
Da kunne jeg laget den vanlige ostekaken min uten sukker!!!

Nille 11-04-04 11:16

Jeg har Confecta sukkerfri sitrongele jeg ! Den har de iallefall på Meny (i Hillevåg) og på Helgø (Mariero). :o

Iset 11-04-04 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Jeg har Confecta sukkerfri sitrongele jeg ! Den har de iallefall på Meny (i Hillevåg) og på Helgø (Mariero). :o

seriøst??? Jeg har bare funnet lime, ananas og jordbær, og bak på esken står det at det bare finnes disse 3... :confused:

Å tusen takk Nille!!!! Jeg skal ut dit på tirsdag, Helgø er nærmest, så kjøper jeg et lass:) hehe.

Iset 11-04-04 13:14

eeeh nå så jeg jo den siste setningen i oppskriften din... :_plystre: :rodme:

guro 16-02-05 12:19

Takk Nille! Denne lagde jeg til morsdagen. Den var frisk og god!

Det fungerte jo kjempe fint med bunn av malte mandler og smør jo. Nå skal jeg finne fram de gamleostakake oppskriftene mine også. Nam!

Helene 14-03-06 17:25

Sv: Key Lime Cheesecake
 
jeg har lime, og sitron gele.. tror dere det blir veldig ekkelt? finner ikke lime gele.

Nille 14-03-06 23:18

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Det er sikkert flott med sitron gele og lime juice. Det er Confecta som har den sukkerfrie Lime geleen.

frkbortevekk 06-04-06 22:31

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Er det noen som vet næringsinnhold i dene da? Jeg sliter sånn med å regne ut... :o

luringen 07-04-06 13:31

Sv: Key Lime Cheesecake
 
hva med stevia? Kan jeg bruke det issteden fro splenda?? mengde da tru?

Iset 07-04-06 13:34

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen
hva med stevia? Kan jeg bruke det issteden fro splenda?? mengde da tru?

Jeg bare smaker røra til jeg, til den er søt nok. Den skal jo ikke stekes, så smaken vil jo ikke forandre seg noe særlig. :)

Stella 02-05-06 18:40

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Hvor mye gele er en pakke confectagele? Jeg fikk ikke tak i det så vil prøve å lage mine egen gele med saft og gelantine. Hvor mye skal der bruges?

Nille 02-05-06 21:03

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stella
Hvor mye gele er en pakke confectagele? Jeg fikk ikke tak i det så vil prøve å lage mine egen gele med saft og gelantine. Hvor mye skal der bruges?

Tilsvarende hva du ville bruke i 2.5 dl vann. Pulveret veier 14,5 gram - men det går ikke an å måle pulveret. Tror det er væskemengden som betyr noe.... skjønner du hva jeg mener ?

Stella 02-05-06 21:07

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Ja tusen takk! Var akkurat det jeg skulle vite.

Life_Tone 20-12-07 16:50

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Vet at denne er veldig gammel nå, men håper noen kan hjelpe meg likevel. Jeg finner bare Heistad Bringebær og jorbær gele, kjøpte ei pakke bringebær. Funker d å lage med dette i stedet for lime gele? Blir d godt? Eller skal jeg bare glemme d? :P Håper på raskt svar!!!

Nille 20-12-07 17:30

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Du kan godt lage kake med bringebær smak, men da blir det ikke KeY Lime cheesecake da.... Dessuten vet jeg ikke hvordan blandingsforholdet blir med Heistad sin gele i forhold til Confecta.

Ville vel kanskje heller prøvd en annen oppskrift da.

Prøv Iset sin:
Digg Ostekake

eller denne:

Fedons utsøkte ostekake

og lag geleen selv. det blir faktisk mye bedre ! Du kan bruke hvilken Fun Light smak du vil !

Tiril77 06-03-11 12:13

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Jeg ELSKER denne kaka.. mmmm.. :D :D Confecta er vanskelig å få tak i her jeg bor, men jeg bruker lime Jell-o, som jeg kjøper på Maximat på Töcksfors ;)

Her er bilde av herligheten:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...0_869782_n.jpg

Tiril77 06-03-11 12:20

Key lime cheesekake
 
Klipper og limer jeg fra bakst tråden, da jeg synes den hører mere hjemme her under kaker/desserter. Håper det er greit ;) Oppskriften er Nille sin. Jeg elsker denne kaka. Utrolig god, og jeg legger også med en bilde av den etter jeg lagde en i går kveld ;)

Key Lime Cheesecake

Denne er innmari god, litt annerledes....med lime smak .... veldig frisk, - og den forsvant fort da jeg tok den med på svigerdatters bursdag !

Jeg har "bearbeidet" den til norske forhold, da den i linken er nødt til å ha tyrkfjel ! http://www.lowcarbluxury.com/recipes...esecake12.html

KEY LIME CHEESECAKE
Ingredienser:
  • 3 spiseskjeer smeltet smør
  • 1 og 1/2 cup malte mandler (eller valnøtter eller pecan)
  • 2 spiseskjeer Natreen (eller Splenda)
  • 1 kopp kokende vann
  • 1 pakke Confecta Lime Gele (eller to hvis du skal ha gelelokk)
  • 2,5 dl kremfløte
  • 225 gram Philadelphia Cream Cheese
  • 3 spiseskjeer lime juice (1,5 lime presset)
  • 1 kopp Natreen (eller Splenda)
Smelt smør og bland med malte mandler. Fordel jevnt utover i 22 cm springform, sett til kjøling.....
Bland vannet med gelepulveret. Rør godt og sett til kjøling i kjøleskap. Visp kremen stiv. Bland kremost, lime juice og Natreen/Splenda. Bland inn delvis stivnet gele. Til slutt blandes kremen inn. Sett i kjøl/frys.

Jeg pleier og å lage gele etter oppskriften på pakken og la den nesten stivne før jeg heller den/smører den over kaka. Serveres med litt vispet krem ved siden av !

PS Geleen har aspartame, slik som også sitrongeleen til Confecta har - OG Heistad sin bringebærgele (mmmm den er sååååå god)

:klem:


__________________

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...0_869782_n.jpg

Leoline 06-03-11 12:26

Sv: Key lime cheesekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB (Innlegg 1047976)
Klipper og limer jeg fra bakst tråden, da jeg synes den hører mere hjemme her under kaker/desserter. Håper det er greit ;) Oppskriften er Nille sin. Jeg elsker denne kaka. Utrolig god, og jeg legger også med en bilde av den etter jeg lagde en i går kveld ;)

Key Lime Cheesecake

Denne er innmari god, litt annerledes....med lime smak .... veldig frisk, - og den forsvant fort da jeg tok den med på svigerdatters bursdag !

Jeg har "bearbeidet" den til norske forhold, da den i linken er nødt til å ha tyrkfjel ! http://www.lowcarbluxury.com/recipes...esecake12.html

KEY LIME CHEESECAKE

Ingredienser:
  • 3 spiseskjeer smeltet smør
  • 1 og 1/2 cup malte mandler (eller valnøtter eller pecan)
  • 2 spiseskjeer Natreen (eller Splenda)
  • 1 kopp kokende vann
  • 1 pakke Confecta Lime Gele (eller to hvis du skal ha gelelokk)
  • 2,5 dl kremfløte
  • 225 gram Philadelphia Cream Cheese
  • 3 spiseskjeer lime juice (1,5 lime presset)
  • 1 kopp Natreen (eller Splenda)
Smelt smør og bland med malte mandler. Fordel jevnt utover i 22 cm springform, sett til kjøling.....

Bland vannet med gelepulveret. Rør godt og sett til kjøling i kjøleskap. Visp kremen stiv. Bland kremost, lime juice og Natreen/Splenda. Bland inn delvis stivnet gele. Til slutt blandes kremen inn. Sett i kjøl/frys.

Jeg pleier og å lage gele etter oppskriften på pakken og la den nesten stivne før jeg heller den/smører den over kaka. Serveres med litt vispet krem ved siden av !

PS Geleen har aspartame, slik som også sitrongeleen til Confecta har - OG Heistad sin bringebærgele (mmmm den er sååååå god)

:klem:

__________________

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...0_869782_n.jpg


Ser kjempegod ut! Må prøves!
Hvor mye Natreen skal det være i? Du har først skrevet 2 ss, og så 1 kopp? Hvor finner du Heistad sin gele?
Hvor mange karber er det i hele kaka tro? Gleder meg til og prøve denne:);););)

Furine 06-03-11 13:59

Sv: Key lime cheesekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB (Innlegg 1047976)
Klipper og limer jeg fra bakst tråden, da jeg synes den hører mere hjemme her under kaker/desserter. Håper det er greit ;) Oppskriften er Nille sin. Jeg elsker denne kaka. Utrolig god, og jeg legger også med en bilde av den etter jeg lagde en i går kveld ;)

Om du ser innlegg som ligg i feil underforum, så kan du be moderatorar om å flytte på dei. Eg kobla saman dei to trådane og la Nille sin tråd over i kakeforumet. :)

Venleg helsing
Moderator Furine

Tiril77 06-03-11 14:37

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Jeg bruker Splenda som søtning jeg da ;) De to spisesjeene er til bunnen.. Og den ene koppen er til resten av kakefyllet ;)

Heistad har desverre gått ut, og blitt erstattet med Eldorado. Men disse føres bare som bringebær og jordbær geleer.. Jeg vet i hvertfall at Ultra har disse geleene. men sikkert mange andre butikker også ;)

Jeg vurderer å kjøpe bringebærgele og lage fyllet til denne kaka som Mousse med raspet 70% sjokolade over også ;)

Tiril77 06-03-11 14:45

Sv: Key Lime Cheesecake
 
Lime geleen jeg har brukt i denne kaka heter Jell-o, og er kjøpt på Maximat på Töcksfors ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no