LCHF på Farmen 2012
Vet ikke hvorfor, men jeg klikket meg nå inn på en artikkel om Farmen 2012.
Sitat:
|
Sv: LCHF på Farmen 2012
Håper det er ved et godt fiskevann.:o
|
Leste litt om alle deltakerne på vg.no (?) nettopp og kjente jeg fikk litt mark av flere av dem allerede nå... Men kommer jeg til å se på? Sikkert. :) Lille Gubben pleier nemlig å se det så da så... :o
|
Hvis han har sett på farmen før,så vet han vel at de overlever mest på havregrøt.. De hadde ikke akkurat råd til kjøtt hver dag.
|
Sitat:
|
Syns det virker som et eksempel på en som lar kostholdet styre livet sitt. Med det aktivitetsnivået han kommer til å ha med gårdsarbeid hver dag, så har han ikke vondt av å spise masse havregrøt. Men han bestemmer selvfølgelig selv. Om han velger å droppe havregrøten og heller gå sulten, så ryker han på en smell.
|
Det er faktisk mange som ikke tåler slike ting som havregrøt etter en stund på lavkarbo. jeg får vondt i magen av slike ting nå. Jeg synes ikke det høres ut som en som lar kostholdet styre livet, da ville han jo ikke meldt seg på i det hele tatt. Han har jo meldt seg på, og vil prøve og holde kostholdet så langt det lar seg gjøre.
|
Sitat:
Sånn helt generelt synes jeg det er viktig å komme bort fra "one size fits all"-tankegangen innen mat. Vi kan generalisere om prosesser i de fleste kroppene, men vi bør også klare å huske at vi ikke har lik genetikk eller lik epigenetiske forutsetninger... DVS - de fleste får blodsukkersvingninger av lettfordøyelige karbohydrater... hvordan nettopp disse svingningene påvirker resten av kroppen vil avhenge av ganske mye ensymer og reseptorer og "miljøet" i kroppen - altså personlige forhold... |
Sitat:
Jøss! Dette var uventet fra den kanten. Hadde ikke forventet å finne holdningen "bare-man-er-i-nok-aktivitet-kan-man-spise-hva-man-vil" fra deg. - |
Sitat:
En ekstrem økning i aktivitetsnivået vil ikke bare sette krav til energiinntaket, det vil også drastisk påvirke insulinsensitiviteten. Veldig få er i nærheten av et aktivitetsnivå tilsvarende det de har når de er med i farmen, og erfaringer fra hverdagen kan ikke nødvendigvis overføres direkte til en slik situasjon. Jeg sa ikke at han skulle/burde spise havregrøt i stedet for kjøtt om han har tilgang på det, men om han bare har tilgang på havregrøt så bør han absolutt spise det. |
Sitat:
Jeg har aldri sett på "Farmen", så jeg aner jo egentlig ikke hva dere snakker om. Jeg har ingen underliggende sykdommer eller metabolske forstyrrelser, med mindre jeg spiser store mengder kornprodukter som f.eks. havre. Jeg ville nok takket nei til å delta hvis jeg ikke kunne ha spist et nogenlunde sunt kosthold. At jeg dermed skulle havne i kategorien du beskriver som "en som lar kostholdet styre livet sitt" finner jeg noget underlig. Jeg vet at du også er veldig klar over at kornprodukter kan ha andre uheldige "bivirkninger" enn at det trekker insulin. Det var derfor jeg ble litt overrasket over kommentaren din. - |
Sitat:
Jeg er enig med Vegard, om at han ikke bør holde så hardt på regimet om det ikke er annet enn havre å spise - for om man ikke spiser NOE og jobber hardt, vel, de fleste vet jo hvordan det går. Mat må en jo ha. Derimot mener jeg det er litt tøft å si at ALLE reagerer sånn og sånn med hardt arbeid når det gjelder insulinsensitiviteten, i og med at vi er forskjellige som individer. Det er vel nyanser... |
Sitat:
http://www.marksdailyapple.com/are-o...#axzz23jFiMcjw Det anbefales fortsatt bløtlegging, tilsette melkesyrebakterier og en kornsort til for å få brutt ned antibeitestoffene. Havre mangler det stoffet som skal til for å bryte ned antibeitestoffene om jeg forsto det rett. Derfor tilsetter man litt f.eks. bokhvete også... |
Ja, vi ser jo hvordan dette går.:p
|
Sitat:
|
Trenger ikke ha TV for å få med seg han.:) Han er en smule kontroversiell.
Men det har nok ikke noe med kostholdet å gjøre.:) |
Har snakket med han på et annet forum jeg er på.. Han virker som en kjekk type, og han sa han blir nok fremstilt litt på en annen måte på tv enn han egentlig er... hehe :) Men jeg har ikke sett på det ;)
|
Sitat:
|
Har ikke fått sett på Farmen, men så han Senkveld. Virker mest som at han mener ting, bare for å ha noe litt spesielt å mene. Men kjenner han ikke jeg. Lavkarbo får vel ikke noe særlig oppmerksomhet, oppi all tullpraten.
|
Høres ikke ut Farmen det er så mye å gå glipp av?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29. |