Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Proteinshake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20629)

Linepus 31-07-08 23:04

Proteinshake
 
Hei :)
Jeg er ny her, har tenkt å satse på lavkarbo mat framover :)
Men har fryktelig dårlig matlyst på morningen, og når det er varmt.
Har brukt noka milkshake før, men den er full av karbo,
Så lurer på om noen kan anbefale en proteinshake som smaker godt???
Helst sjokoladesmak :)
Takknemlig for svar.

Mvh
Linepus :)

væren85 27-08-08 22:13

Sv: Proteinshake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linepus (Innlegg 509829)
Hei :)
Jeg er ny her, har tenkt å satse på lavkarbo mat framover :)
Men har fryktelig dårlig matlyst på morningen, og når det er varmt.
Har brukt noka milkshake før, men den er full av karbo,
Så lurer på om noen kan anbefale en proteinshake som smaker godt???
Helst sjokoladesmak :)
Takknemlig for svar.

Mvh
Linepus :)

Hei hei.. Herbalife sin milkshake smaker kjempegodt med sjokolade. Jeg gikk ned 5kilo på to uker:p

Linepus 28-08-08 12:16

Sv: Proteinshake
 
Takk for svar :)
Var inne på siden til herbalife nå,
men klarte ikke å finne noe om hvor mye karb det er i milkshaken.
Vet du det?

Adaware 28-08-08 15:59

Sv: Proteinshake
 
Tech Nutrition har pulver uten karbo, jeg bruker det som mellomåltid sammen med et par spiseskjeer olje :)

væren85 28-08-08 17:46

Sv: Proteinshake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linepus (Innlegg 524333)
Takk for svar :)
Var inne på siden til herbalife nå,
men klarte ikke å finne noe om hvor mye karb det er i milkshaken.
Vet du det?

44 gram karbo per døgn hvis du lager to milkshaker for dagen blandet me melk..:D
Men er jo så mange sunne ting i den alikevel .. Blir ikke noe tjukk av den ihvertfall :cool:

Belseblubb 01-09-08 10:47

Sv: Proteinshake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av væren85 (Innlegg 524476)
44 gram karbo per døgn hvis du lager to milkshaker for dagen blandet me melk..:D
Men er jo så mange sunne ting i den alikevel .. Blir ikke noe tjukk av den ihvertfall :cool:

Det blir jo litt vel mye hvis man skal være i ketose... Med 15-20 karber om dagen ha du jo brukt opp hele dagsrasjonen og vel så det bare på en shake.. :rolleyes:

Adaware 01-09-08 16:02

Sv: Proteinshake
 
Jeg ligger på rundt 40karb og ligger i ketose så det må nesten folk finne ut av selv, jeg har begynt og ha fløte i shaken min :)

Bulldog 01-09-08 20:35

Sv: Proteinshake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Adaware (Innlegg 526815)
Jeg ligger på rundt 40karb og ligger i ketose så det må nesten folk finne ut av selv, jeg har begynt og ha fløte i shaken min :)

Det blir jo litt bortkastet å "bruke opp" 20g karbo på en shake, når man kunne ha spist grønnsaker i stedet, da ;)

Man får proteinpulver (nesten) uten kh, som nevnt, og jeg mistenker at disse er av betydelig høyere kvalitet enn Herbalife og Nokas (ble ikke de ranet for litt siden?).

Proteinfabrikken sitt Whey Tech har lite karbo og er søtet med Sucralose (de fleste bruker Aspartam). Sjokoladeutgaven smaker bra, jordbær ikke fullt så bra, og banan var forferdelig :lol:

Fløte i proteinshaken er ikke dumt.

Adaware 01-09-08 23:35

Sv: Proteinshake
 
Ser ikke noen grunn til og spise så mye grønnsaker siden vekta er på vei nedover med bra fart og jeg blir fort mett av kjøtt i forhold til grønnsaker. Mye av karboene mine kommer fra meieriprodukter og nøtter og har ikke merket noe negativt med det enda.

Sjokolade shake med fløte er knall ;)

Wibeke 06-10-10 20:49

Sv: Proteinshake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 526976)
Det blir jo litt bortkastet å "bruke opp" 20g karbo på en shake, når man kunne ha spist grønnsaker i stedet, da ;)

Man får proteinpulver (nesten) uten kh, som nevnt, og jeg mistenker at disse er av betydelig høyere kvalitet enn Herbalife og Nokas (ble ikke de ranet for litt siden?).

Proteinfabrikken sitt Whey Tech har lite karbo og er søtet med Sucralose (de fleste bruker Aspartam). Sjokoladeutgaven smaker bra, jordbær ikke fullt så bra, og banan var forferdelig :lol:

Fløte i proteinshaken er ikke dumt.

Jeg har kjøpt pulver fra Proteinfabrikken, med tanke på nettopp å lage raske, mettende og fullverdige frokost-shaker, da jeg er oppe tidlig og jobber turnus. Tenkte å bruke pulveret som utgangspunkt og blande i det som skal til for å få et fullverdig måltid, olje bør vel være med? Noen som har standardoppskrifter?

flexi 06-10-10 21:33

Sv: Proteinshake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linepus (Innlegg 509829)
Hei :)
Jeg er ny her, har tenkt å satse på lavkarbo mat framover :)
Men har fryktelig dårlig matlyst på morningen, og når det er varmt.
Har brukt noka milkshake før, men den er full av karbo,
Så lurer på om noen kan anbefale en proteinshake som smaker godt???
Helst sjokoladesmak :)
Takknemlig for svar.

Mvh
Linepus :)

Hei! Jeg elsker pulveret fra TeckNutrition. Spesielt sjokoladepulveret! MMM Blanding av Kasein og myseprotein, og lite karbohydrater.

flexi 06-10-10 21:34

Sv: Proteinshake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Wibeke (Innlegg 944664)
Jeg har kjøpt pulver fra Proteinfabrikken, med tanke på nettopp å lage raske, mettende og fullverdige frokost-shaker, da jeg er oppe tidlig og jobber turnus. Tenkte å bruke pulveret som utgangspunkt og blande i det som skal til for å få et fullverdig måltid, olje bør vel være med? Noen som har standardoppskrifter?

Jeg pleier å blande det i havregrøten min til frokost. Men mange pleier å blande havregryn, olje, linfrø, melk/soyamelk, da blir det godt:)

Nerthus 06-10-10 22:21

Sv: Proteinshake
 
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=158

favoritten min - lages og deles i 5, fryses. Godt og passe med karber og bra med fett :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no