Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Utenfor tema - hjelp til mailkontoer Outlook (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=564)

Mocca 12-03-04 12:39

Utenfor tema - hjelp til mailkontoer Outlook
 
Hei!

JEg trenger hjelp, samboern har nemlig Outlook med sin online adresse, mens jeg logger meg inn på online.no tungvint.

Og jeg tenker at det må da være mulig å kunne switche mellom to forskjellige mailkontoer?

Det vel sikker noen av dere ? Og kan dere isåfall hjelpe meg gjennom det?

HP 12-03-04 13:00

I Outlook Express velger du slik:

Verktøy --> Kontoer --> Så E-post/post --> klikk knappen legg til --> så fyller du inn dine data (Du får dem på www.online.no)

Hvis mannen din bruker outlook og ikke outlook express, så setter du din opp i express, så har dere hver sin... ;)

Bruker dere ekspress begge så kan det være lurt at du lager en egen mappe til dine e-poster og så setter opp en sortering slik at alt som kommer til din adresse kommer der:

Verktøy --> Meldingsregler --> E-post/post --> så klikker du ny --> haker av i ruten "der til eller cc feltet inneholder personer" og hake av i boksen foran "flytt til en spesifisert mappe" så klikker du på de to lenkene i boksen under og skriver inn din e-post adresse og mappen du vil sende dem til.

Lykke til! :D

Skorpia 12-03-04 15:35

Du kan også bytte identitet.
I Outlook ekspress er det en hoveidentitet,men du kan legge til flere.
Du kan også ha flere adresser inn på hver konto,dersom du og sambo gjerne vil ha litt privat post:-)
Jeg og yngstedattern har det slik,mens min eldste velger å ha adressen sin på nettet:-)

Da velger du under fil i outlook ekspress: Identiteter
legg til identitet. Osv. regner med at du har servernavn og slike ting klart fra før,hvis ikke skriv dem ned.

Mocca 12-03-04 17:53

takk, da er det ordnet, jeg i express og samboern fortsetter med sin vanlige....

Skorpia 12-03-04 17:56

Så det gikk greit,flott.

Jeg tror ikke jeg fikk med meg at dere ikke brukte outlook ekspress i det hele tatt

HP 13-03-04 00:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skorpia
Jeg tror ikke jeg fikk med meg at dere ikke brukte outlook ekspress i det hele tatt

Viktig å lese mellom linjene her... :p


Kjekt du fikk det til å virke Mocca! :)

Mocca 14-03-04 08:50

Men det er en ting som ikke virker!


JEg kan motta mail, men får ikke sendt mail....

oppga pop.online.no som ene serveren, men skal pop3 være med også?
Får hvertfall ikke sendt mail.... det må jeg gjøre på gamlemetoden!

HP 14-03-04 10:31

Du må oppgi 2. En for inngående og en for utgående.

Inngående pleier å være pop.onli..... Utgående pleier å være smtp.online.no

Du finner dette på www.online.no, de har sikkert en full veiledning der også... ;)

Mocca 14-03-04 11:34

igjen tror jeg at jeg har klart det!

Håper det stemmer denne gangen da!

Tusen takk for all hjelp!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no