Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Manglende metthetsfølelse (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39952)

kamp 26-01-11 22:04

Manglende metthetsfølelse
 
Jeg kan spise og spise og spise under et måltid, blir aldri mett uansett hvor mye fett jeg spiser..

Eks i går spiste jeg 5 ss skjeer kokosolje sammen men mye kylling (alt for mye protein men jeg var jo sulten..). I tilegg en del kylli g skinn.

Blir dere mette under måltidet?

Jeg var mett frem til middag i går men jeg var fortsatt sulten etter å ha spist samt den neste halvtimen. Slik var det i dag og tross bra fett inntak, detbresulterte i små spising på squash, kylling og til slutt ente jeg på blåbær gjenom hele dagen.

Har ingen fastsatt karbo grense for meg selv, det varier fra dag til dag avhenig om jegspiser blåær og og gresskar men ligger omtrent alltid under 100g.

Idarull 26-01-11 22:14

Sv: Manglende metthets følelse...
 
Har heller ingen særlig metthetsfølelse. Prøver å tenke på kaloriene også, da jeg snart er ferdig og de to siste kiloene sitter børr. Kanskje Lena Beatrice sine oppskrifter/menyer er noe å se på?

Charlott 26-01-11 22:19

Sv: Manglende metthets følelse...
 
Hos meg er det slik at jeg er suuuuulten om jeg spiser mer enn 3-5 gr karbo på ett måltid.
Middag feks, der har vi gjerne en del grønnsaker/fløte/rømme og kommer fort opp i over 5 gr karb.
Suuuuulten som fy kort tid etter et slikt måltid! Pussige greier egentlig...

Idarull 26-01-11 23:22

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Er jo ikke rart om man blir sulten når man spiser mye karbohydrater, det er jo bare luft :p men skjønner hva du mener da. vi får nok prøve dette, kamp.

kamp 27-01-11 08:54

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Er ikke mulig får meg å gå så langt ned på karb :(

nellie 27-01-11 08:58

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
100 KH er ikke MYE karb...

Jeg hadde heller ikke blitt mett av det måltidet.. Visse ting gir meg bare ikke metthetsfølelse som f.eks nøtter og olje. Kanskje fordi at det fyller opp så dårlig?

Men du spiser kanskje ikke alltid sånn?

kamp 27-01-11 09:54

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Hva mener du?

nellie 27-01-11 09:55

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
At dette liksom bare var et eksempel på et måltid, og at du ikke føler det mett uansett hva du spiser?:)

Zelia 27-01-11 10:16

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Drikker du nok vann?

TrillTrall 27-01-11 10:37

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Jeg blir ikke mett om jeg spiser mye karbohydrater - før, da jeg spiste vanlig brød, stoppet jeg etter 2-3 brødskiver fordi jeg visste jeg hadde spist nok, men kunne glatt spist et halvt brød. Tenkte en stund på å prøve en gang hvor mange skiver jeg ville klare å stappe i meg, men kom aldri så langt. :lol:

Var på julefrokost i jula og da spiste jeg ikke lavkarbo (julepause :) ) og jeg ble ikke mett, spiste brødskiver av forskjellige slag til det var tomt rett og slett... :o Vet ikke hvor mange det ble, men det var sikkert 7-8.

Men når jeg spiser mer fett og lite karbo blir jeg god og mett. :)

kamp 27-01-11 11:40

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Drikker mye vann.

Skjønner enda ikke helt hva du mener.. Selv 5 ss kokosolje og kylling + grønt gjorde ikke at jeg ble "mett". Men jeg tror muligens det og kan være fordi jeg har en forstyrret sult/metthetsfølelse, det virker vertfall slik.

Det totalte karb inntake er nok mellom 50 og 100g avhenig av hvor mye gresskar og blåbær jeg har spist. Til nå idag er det lavt fordi jeg har bare spist avokado, kylling buljong og sjømat. Men til middag skal jeg ha hokkaido eller kabocha squash så da øker karb inntaket fort ;)

Nina L 27-01-11 12:32

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Nå er jeg ganske ny her, men jeg kjenner igjen følelsen. Har holdt på i snart 4 uker, og har vært småsulten egentlig konstant, uansett hvor mye jeg stapper innpå med kjøtt, grønt og fett..

Jeg lurer på om det rett og slett er kroppen min som gjør litt 'opprør', fordi den ikke får de kjappe karbohydratene, og også fordi jeg er vant til overspising, pleide alltid bli så mett at jeg rulla rundt i soffan, klarte knapt å puste!

Tror egentlig ikke jeg vet hvordan en 'vanlig' metthetsfølelse skal kjennes ut..

Når jeg spiste masse karber, kunne jeg bli så sulten at jeg nesten besvimte, fikk skjelvetokter og ble kvalm, hvis jeg gikk for lenge uten å spise. Nå kan jeg være småsulten i flere timer, uten at det egentlig gjør så mye, merker det ikke sånn på kroppen..

(var forresten ikke meninga å kuppe tråden her, bare mine refleksjoner :D )

LanoGakkGakk 27-01-11 12:35

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nina L (Innlegg 1012712)
Nå er jeg ganske ny her, men jeg kjenner igjen følelsen. Har holdt på i snart 4 uker, og har vært småsulten egentlig konstant, uansett hvor mye jeg stapper innpå med kjøtt, grønt og fett..

Jeg lurer på om det rett og slett er kroppen min som gjør litt 'opprør', fordi den ikke får de kjappe karbohydratene, og også fordi jeg er vant til overspising, pleide alltid bli så mett at jeg rulla rundt i soffan, klarte knapt å puste!

Tror egentlig ikke jeg vet hvordan en 'vanlig' metthetsfølelse skal kjennes ut..

Når jeg spiste masse karber, kunne jeg bli så sulten at jeg nesten besvimte, fikk skjelvetokter og ble kvalm, hvis jeg gikk for lenge uten å spise. Nå kan jeg være småsulten i flere timer, uten at det egentlig gjør så mye, merker det ikke sånn på kroppen..

(var forresten ikke meninga å kuppe tråden her, bare mine refleksjoner :D )

Høres veldig kjent ut mye av det her.... :ja:

jvb 27-01-11 13:53

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Hvis du har (kraftig) insulinresistens vil du iallefall sulte uansett hvor mye fett du spiser, sålenge du ikke er i ketose: det meste av energien du får i deg kommer fra karbohydrater, som du jo spiser ganske lite av. Men altså ikke lite nok til å komme i ketose eller mye nok til å bli mett av.

nellie 27-01-11 15:45

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Spiser ikke Kamp lavkarbo pga andre helseproblemer enn overvekt da? Er vel en grunn til at h*n ikke kan spise under 100 karbohydrater som h*n sier?

Jeg mente vel fortsatt bare om du ALDRI føler at du blir mett.. Eller om det er visse ting du kan spise som virkelig gir deg metthetsfølelse..

Kanskje du må balansere måltidene litt bedre, hvertfall de som inneholder karbohydrater.

mallilen 27-01-11 15:51

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Jeg sliter litt med det samme selv. Jeg spiser ketogent, men blir likevel ikke mett - uansett str på porsjonen. Jeg kan ete og ete til jeg kjenner at magesekken er stappfull, men likevel føler jeg meg sulten.

Jeg har til en viss grad "avslørt" når denne konstante sultfølelsen er til stede: Jeg sliter mye med låsninger i ryggen, og det er spesielt en i brystryggen som ser ut til å forårsake problemet. Heldigvis er stort sett gubben reddende engel når jeg fremdeles er sulten, og metthetsfølelsen stiger da ganske kraftig like etter at låsningen er knekt opp. Om låsningen blir knekt opp en tid før jeg spiser, ender det stort sett med at jeg har ganske mye rester igjen.

Snodige greier, dette med skrotten og hvordan ting henger sammen :p

Nerthus 27-01-11 16:11

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Nå spiste ikke jeg så mye karbo som TS - men da jeg startet med lavkarbo spiste jeg MYYYYYE mat og var veldig mye sulten. Sultfølelsen forsvinner for min del kun når jeg kutter mengden av mat...

kamp 27-01-11 20:58

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1012889)
Spiser ikke Kamp lavkarbo pga andre helseproblemer enn overvekt da? Er vel en grunn til at h*n ikke kan spise under 100 karbohydrater som h*n sier?

Jeg mente vel fortsatt bare om du ALDRI føler at du blir mett.. Eller om det er visse ting du kan spise som virkelig gir deg metthetsfølelse..

Kanskje du må balansere måltidene litt bedre, hvertfall de som inneholder karbohydrater.

Riktig ;)
Vet ikke hva som er galt med magen men føler scd. Jeg kan spise under 100kh men jeg spiser en del gresskar og det er høyt, men siden jeg har begynt å tåle eks isberg salat og agurk kan jeg nå spise litt mer variert. Utenom det har jeg vel 6 andre grønnsaker jeg tåler.

Jeg tror jeg skal begynne å skrive litt mer detaljert når jeg opplever metthet og ikke fordi til middag i dag ble jeg mer ,"mett" enn jeg eks var i går. I dag hadde jeg kylling filet med kokosmelk og ekstra kokosolje (kokosfett er hoved fettkilden min).

Jeg er ikke overvektig, hadde bmi på 16... Men når har jeg gått opp 9 kg ;) så lavkarbo funker begge veier :)

Megvel 27-01-11 21:27

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Ojsan 16 - skal se at kroppen din endelig har begynt å ta til seg næring og du er genuint sulten! Minsten min har syke perioder og etterpå spiser det lille knøttet i uhorvelige mengder (og får igjen kinnene sine ;) ) Så kroppen er igjen en fantastisk maskin som årner opp iblant.

kamp 27-01-11 22:05

Sv: Manglende metthetsfølelse
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 1013184)
Ojsan 16 - skal se at kroppen din endelig har begynt å ta til seg næring og du er genuint sulten! Minsten min har syke perioder og etterpå spiser det lille knøttet i uhorvelige mengder (og får igjen kinnene sine ;) ) Så kroppen er igjen en fantastisk maskin som årner opp iblant.

Jeg har ikke økt kalori innntaket noe særlig men jeg har endret fra å spise mye protein til mer fett ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no