Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Is fra isbilen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35028)

tmaria 18-07-10 22:24

Is fra isbilen
 
Noen som har forsøkt den sukkerfrie isen fra Hjem-isbilen? :)
Er den trygg på ketolyse?
http://www.hjem-is.no/Default.aspx?I...&ProductID=179

scartz 18-07-10 22:28

Sv: Is fra isbilen
 
På det meste inneholder en slik is 10g karbs, og det er alt for mye for Ketolyse dietten. Karbs på Ketolyse skal helst komme fra grønnsaker over jorden, om også ikke pittelitt meieriprodukter :)

På generell lavkarbo kunne man sikkert unnet seg en slik is en gang i blant. Men jeg ville absolutt heller anbefalt å lage egen is. Da slipper man masse e-stoffer og annet dritt som gjerne hives i av produsenter :)

tmaria 18-07-10 22:43

Sv: Is fra isbilen
 
Den inneholder mellom 2,8 og 5 gram netto karber per is... Det mangler i næringsdeklarasjonen på nettet.

scartz 18-07-10 22:51

Sv: Is fra isbilen
 
Åh? Så tabellen med næringsinnhold på siden er feil?

tmaria 18-07-10 23:55

Sv: Is fra isbilen
 
Jo, men det står totalt karbinnhold inkl. sukkeralkoholer :)

tina therese 19-07-10 07:30

Sv: Is fra isbilen
 
jøsses....
ja etter innholdet å dømme er vel noen av de trygge da vel?
Er aspartam i de to nederste...de er kansje best å styre unna da eller?

Ferskenbeinet 19-07-10 08:13

Sv: Is fra isbilen
 
Åhh hjem is bilen kjørte her hos oss også når jeg var ung. Den hadde så mye god og spennende is! Den norske isbilen har og en lettis, den inneholder 5,5g pr stk. Har desverre ikke smakt den enda, så kan ikke si noe om smaken.

Sunroad78 19-07-10 09:31

Sv: Is fra isbilen
 
Er sukkeralkoholer meir "lovleg" enn andre søtningsstoffer? Fekk sjokk når eg las på sukrinpakken, der står det 100g karbo pr 100g, men det var snakk om sukkeralkoholer....

Ferskenbeinet 19-07-10 09:51

Sv: Is fra isbilen
 
Er det sukkeralkoholer i en matvare kan de trekkes fra karboinnholdet. ;)

Photobscura 19-07-10 09:55

Sv: Is fra isbilen
 
Det kan jo hende at isen inneholder opp til 10 gram karbo pr hundre gram og da utelukker jo ikke det at selve isen inneholder mindre, da den mest sannsynlig ikke veier så mye som hundre gram.
Sukkeralkoholer kan man trekke fra, ja. Om det er sunt er en helt annen diskusjon :cool:. Men 100 gram sukkeralkoholer? Det går jo faktisk ikke an.
Jeg for min del foretrekker hjemmelaget. En neve frosne bær, et kjøleskapskaldt egg, litt søtning, fløte nok til at bærene er ca dekket, og vrooom med stavmikseren = nydeligste isen! Mhm!

TrillTrall 19-07-10 10:01

Sv: Is fra isbilen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 903793)
Jeg for min del foretrekker hjemmelaget. En neve frosne bær, et kjøleskapskaldt egg, litt søtning, fløte nok til at bærene er ca dekket, og vrooom med stavmikseren = nydeligste isen! Mhm!

Pisker du egget først? Eller durer du bare alt sammen med en gang? Må det fryses etterpå eller spiser du det straks? :sikle:

Lullen 19-07-10 10:29

Sv: Is fra isbilen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 903796)
Pisker du egget først? Eller durer du bare alt sammen med en gang? Må det fryses etterpå eller spiser du det straks? :sikle:

Jeg pisker ikke egget og spiser med en gang :)

TrillTrall 19-07-10 10:48

Sv: Is fra isbilen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lullen (Innlegg 903806)
Jeg pisker ikke egget og spiser med en gang :)

Nammenam! Da blir det bringebæris på meg i kveld! :) Kjæresten synes sååå synd på meg som ikke "kan" spise vanlig is - kan jeg vel, men jeg har ikke lyst på! :D Dessuten er jeg mer glad i bær med krem så det så!

Photobscura 19-07-10 10:51

Sv: Is fra isbilen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lullen (Innlegg 903806)
Jeg pisker ikke egget og spiser med en gang :)

Det hun sa! Det er innmari godt! :ja:!

Veggpryd 19-07-10 21:41

Sv: Is fra isbilen
 
Bare fløte og halvfrosne bær er også godt. Litt stevia og litt sitronmelisse eller mynte. Vrooom med stavmiksern, og det er myk is-konsistens. Digg! :)

Carisma 19-07-10 21:51

Sv: Is fra isbilen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 903793)
En neve frosne bær, et kjøleskapskaldt egg, litt søtning, fløte nok til at bærene er ca dekket, og vrooom med stavmikseren = nydeligste isen! Mhm!

Den er enda bedre med om man bytter egget med mascarpone (kan bruke philadefia også) :sikle:

Photobscura 19-07-10 21:52

Sv: Is fra isbilen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 904028)
Den er enda bedre med om man bytter egget med mascarpone (kan bruke philadefia også) :sikle:

Jeg har faktisk hatt en idé om å også teste det ut med gresk yoghurt i stedet for fløte, ettersom jeg dessverre tåler fløte dårlig ... :o. Yoghurt-is, liksom?! Lurte faktisk på om jeg skal gi meg selv det i bursdagspresang i morgen :D

Lullen 20-07-10 09:28

Sv: Is fra isbilen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 904031)
Jeg har faktisk hatt en idé om å også teste det ut med gresk yoghurt i stedet for fløte, ettersom jeg dessverre tåler fløte dårlig ... :o. Yoghurt-is, liksom?! Lurte faktisk på om jeg skal gi meg selv det i bursdagspresang i morgen :D

Grattis med dagen :happybday


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no