Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45755)

Timiane 03-07-11 18:19

Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Jeg skal flytte snart og lurer på om man kan bo i en kommune og ha fastlege i en annen? Jeg vil gjerne beholde han jeg har. Noen som vet..

Aero 03-07-11 18:23

Sv: Må man mytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Jeg byttet ikke når jeg flyttet. Er så kjempefornøyd med han jeg har, så jeg foretrekker å kjøre litt ekstra.

j88 03-07-11 18:30

Sv: Må man mytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Jeg har også fastlege i en annen kommune enn det jeg bor.

Timiane 03-07-11 19:35

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Så bra:) Jeg er og veldig fornøyd med han jeg har, så litt ekstra kjøring gjør ingen ting.

VSB 03-07-11 19:40

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Jeg har fastlege i annen bydel, blir litt av det samme. De må holde tunga rett i munnen angående henvisninger og sånt da, for jeg sogner til et annet sykehus og slikt, men det ordner seg.

TigerTove 03-07-11 19:51

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Jeg hadde fastlegen min i et annet fylke en periode, det gikk fint det :) Eneste er som VSB sier med henvisninger og de tar gjerne litt lenger tid i tillegg er min erfaring.

littleme 03-07-11 19:51

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Det går helt fint. Det er bare kjedelig hvis det skulle skje noe osv, for da er du avhengig av å dra til fastlegen din på det stedet og kommer ikke til å få noe hjelp der du bor med mindre det er akutt. Irritert meg masse over det, så jeg bytta til der jeg oppholder meg. Googla alle legene som var ledig og fant en som hadde fått priser for arbeidet sitt, da valgte jeg han! hehe.. men det går helt fint å beholde den gamle :)

Timiane 03-07-11 20:51

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Jeg bor ikke så langt unna. Har 10 min lengre reisevei enn jeg hadde tidligere. Det er så greit å gå til en som kjenner meg, isede for å begynne helt på nytt, og de siste tre årene har jeg vært mye der.

littleme 03-07-11 21:01

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Snopsy (Innlegg 1152458)
Jeg bor ikke så langt unna. Har 10 min lengre reisevei enn jeg hadde tidligere. Det er så greit å gå til en som kjenner meg, isede for å begynne helt på nytt, og de siste tre årene har jeg vært mye der.

Da går det ann :)

Pirill 07-07-11 23:06

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Du vil antagligvis få et brev om tilbud om ny fastlege, men jeg lot bare være å svare på brevet og beholdt dermed min fastlege i nabokommunen :)

Lava 07-07-11 23:10

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
Jeg flyttet ikke, men byttet fastlege til neste kommune.. så jeg tror det er greit :)

Carisma 09-07-11 21:33

Sv: Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune?
 
mange som pendler velger jo å ha en fastelege nær jobben fremfor nær hjemmet, så det bør ikke være noe problem.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no