Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Atkins kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hva skjer med magen min?! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39908)

mishh 25-01-11 20:01

Hva skjer med magen min?!
 
Hei! Jeg er ny her, og har lagt om til Atkins. Er på min fjerde dag, og har slitt med forferderlige abstinenser i form av migrene og kramper i beina. Men nå som det har gitt seg har jeg endelig blitt "friskere" med mye bedre humør og stabilt blodsukker!:) Jeg har bare et lite (stort) problem; magen min har vokst seg til en stor og hard ballong, og vekta viser at jeg har gått opp fra 61-63kg på disse dagene. Er i induksjonsfasen, og har fulgt den til punkt og prikke. et typisk matinntak en dag er: frokost - Egg og bacon, Lunsj - kyllingsalat med selleri, kylling, agurk og tomat, Middag pleier å være stekte grønnsaker med svinekjøtt/kylling/fisk. Har noen her inne noen formening om hva som gjør magen min så gedigen?! jeg blir bekymret når vekta går opp, er jo ikke det som er meningen... :confused:

Megvel 25-01-11 20:09

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Forstoppelse. Du trenger fiber og vann! Får du det?

I nød: Du kan spise cocosa (kokosnøttfett), det funker. I verste fall kan en Cavaliersjokolade gjøre susen (sjoko med maltose gir meget løs mage). Cocosa kan du fortsette med, maltosen er bare i nød!

LanoGakkGakk 25-01-11 20:13

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 1011247)
Forstoppelse. Du trenger fiber og vann! Får du det?

I nød: Du kan spise cocosa (kokosnøttfett), det funker. I verste fall kan en Cavaliersjokolade gjøre susen (sjoko med maltose gir meget løs mage). Cocosa kan du fortsette med, maltosen er bare i nød!


Tar man bare en skje og spader innpå med cocosa?

Rin 25-01-11 20:14

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk (Innlegg 1011253)
Tar man bare en skje og spader innpå med cocosa?

Eller ta en skje i en kopp kaffe/te, det kan være enklere sånn. Smak og behag. :)

LanoGakkGakk 25-01-11 20:15

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1011255)
Eller ta en skje i en kopp kaffe/te, det kan være enklere sånn. Smak og behag. :)

En teskje, eller så om dagen?

Jeg har litt hard mage, nemlig....

mishh 25-01-11 20:15

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Regnet med at jeg var forstoppet, da blir man jo også litt tyngre.. men siden jeg er i induksjonsfasen kan jeg jo ikke spise cocosa?

Megvel 25-01-11 20:17

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Det kommer HEEEELT an på. Om du ikke har krise på gang (og tilgang til toalett i timene fremover) så vil jeg på det sterkeste fraråde å gå over en strøken spiseskje per dag før du evt øker på forsiktig. (DET SAMME GJELDER MALTOSE!!!)

Jeg er vant til cocosa nå og spiser mer.

Cocosa er rent fett så der kan du peise på (med det over i minne).

Rin 25-01-11 20:18

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mishh (Innlegg 1011263)
Regnet med at jeg var forstoppet, da blir man jo også litt tyngre.. men siden jeg er i induksjonsfasen kan jeg jo ikke spise cocosa?

Cocosa er jo rent kokosfett - jeg tror ikke det skal være noe problem på Atkins induksjon?

Jeg har pleid å ta en ts cocosa extra virgin i en tekopp (da helst frukt-te eller annet med kraftig smak), alt fra 1 til 5 ganger om dagen, etter ønske/behov.

mishh 25-01-11 20:20

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
det hørtes bra ut! må få tak i det i morgen, kjøper jeg det på helsekost?

LanoGakkGakk 25-01-11 20:21

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Cocosaen har masse gode egenskaper ser jeg:

Kokosolje er

- stimulerende for fettforbrenningen

- en fantastisk energikilde

- immunstyrkende

- godt for skjoldbruskkjertelen

- ideell i lavkarbohydratdietter

- en kilde til skjønnhet

mishh 25-01-11 20:25

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Jeg begynte å tenke på at det kanskje også kan ha noe med at jeg spiser mye egg. Moren min har nemlig egg-allergi. Selv har jeg aldri lagt spesielt merke til plager tidligere (på vanlig karbo-kosthold) men jeg burde kanskje kutte det ut en uke for sikkerhetskyld for å sjekke om jeg blir bedre etter en ukes tid?

mishh 25-01-11 20:26

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk (Innlegg 1011280)
Cocosaen har masse gode egenskaper ser jeg:

Kokosolje er

- stimulerende for fettforbrenningen

- en fantastisk energikilde

- immunstyrkende

- godt for skjoldbruskkjertelen

- ideell i lavkarbohydratdietter

- en kilde til skjønnhet

perfekt! må skaffe meg dette uansett tror jeg.;)

LanoGakkGakk 25-01-11 20:28

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sikkert ikke eggene. Prøv med cocosa du...

mishh 25-01-11 20:32

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Du har sikkert rett i og med at jeg ikke har merket noe til det før. Det er normalt med hard mage når du går over til lavkarbo?
får løpe innom helsekost i morgen etter jobb å forhåpentligvis få bukt med problemet..

LanoGakkGakk 25-01-11 20:33

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mishh (Innlegg 1011300)
Du har sikkert rett i og med at jeg ikke har merket noe til det før. Det er normalt med hard mage når du går over til lavkarbo? ..

Det er i hvert fall normalt for meg :)

Nerthus 25-01-11 20:34

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Stiller meg bak de andre forslagene - du er bare på dag 4 - dette kan også gå over av seg selv selv om det er rimelig slitsomt mens det står på... nok vann og nok fett er første bud! Cocosa heller enn maltitol-sjokolade - men i nød spiser fanden fluer (eller cavalier-sjokolade om du vil) ;)

Og ikke bekymre deg for vekta søte du - det er nok bare fulle tarmer og med det litt økt vann i kroppen tenker jeg :)

LanoGakkGakk 25-01-11 20:35

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Det var noe av grunnen til at jeg falt av lasset sist jeg drev med lavkarbo. Jeg hadde mye hard mage og utviklet faktisk hemoroider. Veldig ubehagelig. Så nå skal jeg kjappe meg å få tak i cocosa. Lurer på om ikke min mor har et glass stående, og hun bor rett ved siden av meg :)

mishh 25-01-11 20:37

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1011305)
Stiller meg bak de andre forslagene - du er bare på dag 4 - dette kan også gå over av seg selv selv om det er rimelig slitsomt mens det står på... nok vann og nok fett er første bud! Cocosa heller enn maltitol-sjokolade - men i nød spiser fanden fluer (eller cavalier-sjokolade om du vil) ;)

Og ikke bekymre deg for vekta søte du - det er nok bare fulle tarmer og med det litt økt vann i kroppen tenker jeg :)

Ja, det er temmelig slitsomt. Men føler meg mye roligere nå som jeg har fått tilbakemeldinger på at det ikke er noe unormalt:)

fjanni 25-01-11 20:37

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Skjønner jeg å skaffe meg dette vidundermidlet! Den jævla sjokoladen holder jeg meg langt unna, ikke fordi jeg får festmage av den, men fordi jeg promper så jævlig at jeg ikke utstår meg selv engang!!!!

mishh 25-01-11 20:38

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fjanni (Innlegg 1011310)
skjønner jeg å skaffe meg dette vidundermidlet! Den jævla sjokoladen holder jeg meg langt unna, ikke fordi jeg får festmage av den, men fordi jeg promper så jævlig at jeg ikke utstår meg selv engang!!!!

haha:d

LanoGakkGakk 25-01-11 20:39

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fjanni (Innlegg 1011310)
Skjønner jeg å skaffe meg dette vidundermidlet! Den jævla sjokoladen holder jeg meg langt unna, ikke fordi jeg får festmage av den, men fordi jeg promper så jævlig at jeg ikke utstår meg selv engang!!!!

hihi...

Millsi 25-01-11 20:43

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
en ekstra tablett med magnesium gjør å susen.. hehe.

Bombus 25-01-11 20:45

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Ingen som nevner linfrø. Fin, fint til å løsne på magen på en mild måte. Får i seg omega 3 også med det samme. Om det passer for Atkins induksjon vet jeg ikke, men det skal bare ei ss til. La ligge i et glass vann natta over og hell innpå om morgenen.

LanoGakkGakk 25-01-11 20:48

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bombus (Innlegg 1011318)
Ingen som nevner linfrø. Fin, fint til å løsne på magen på en mild måte. Får i seg omega 3 også med det samme. Om det passer for Atkins induksjon vet jeg ikke, men det skal bare ei ss til. La ligge i et glass vann natta over og hell innpå om morgenen.

Det er nok helt sikkert det billigste alternativet!

Alkazelters 25-01-11 21:36

Sv: Hva skjer med magen min?!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 1011247)
Forstoppelse. Du trenger fiber og vann! Får du det?

I nød: Du kan spise cocosa (kokosnøttfett), det funker. I verste fall kan en Cavaliersjokolade gjøre susen (sjoko med maltose gir meget løs mage). Cocosa kan du fortsette med, maltosen er bare i nød!


Du forveksler Maltose med Maltitol. Maltose bør absolutt ikke spises på lavkarbokosthold..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no